Dylemat VP czy PD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Feroce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 30, 2015 00:35

Dylemat VP czy PD

Post autor: Feroce » śr mar 02, 2016 15:24

Witam wszystkich forumowiczów. Jako że mój 1z jest na wykończeniu, a nie chce wydawać kasy w jego reanimacje chciałbym wrzucić swapa. Zależy mi na bezawaryjnej jezdzie i mocy ok. 180-200hp. I tu pytanie wrzucać i modować afn którego to maks potencjał czy może pd asz lub arl. Tylko w przypadku pd nie przekonują mnie pompki i dwumas, za przemawia możliwość montażu skrzyni 6. Proszę pisać tu swoje przemyślenia, spostrzeżenia etc. Pozdrawiam ;)



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Dylemat VP czy PD

Post autor: darwaz » śr mar 02, 2016 15:44

Max potencjał AFN 200hp? Chyba razy 2 :) Za i przeciw jednego i drugiego jest sporo. Pytanie czy wiesz z jakimi kosztami się wiąże taki swap i moce?



Feroce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 30, 2015 00:35

Dylemat VP czy PD

Post autor: Feroce » śr mar 02, 2016 15:48

Zdaje sobie sprawy ile to kabony. Ale doposażając afn-a w dobrą suszare minimum 230 pompe 11 sprzęgło vr6 czy coś i mapa to podobne koszta jak wsadzenie arl-a gdzie trzeba zająć się podpięciem tego wszystkiego. Mówisz że max potencjał razy dwa? Tego seryjny dół nie dźwignie. Chyba że dół pd a góra od asv, to można by się pokusić o konkretne kręcenie.



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Dylemat VP czy PD

Post autor: chrzaniu » śr mar 02, 2016 16:13

Mam 1Z dół i zrobiłem 242KM 527Nm :)
PD są ok jak kupisz naprawde zdrowy egzemplarz , inaczej pompki do regeneracji, oby gniazda w głowicy nie były wyrąbane itp itd
VP jak i PD mają swoje plusy i minusy .


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

Feroce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 30, 2015 00:35

Dylemat VP czy PD

Post autor: Feroce » śr mar 02, 2016 16:18

Wiem że oba mają swoje plusy i minusy. chrzaniu i to wszystko na seryjnym dole? Ile na tym przejechałeś już? Ja celuje wstępnie w te 180-200 ale wiadomo, że w miare jedzenia apetyt rośnie. Potem będzie trzeba i tak robić swapa albo budować własny silnik na asv... Potrzebuje czegoś trwałego



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Dylemat VP czy PD

Post autor: matisim » śr mar 02, 2016 17:25

Wydaje mi się że najrozsądniej będzie Ci kupić arl' a zdrowego. Po ok 3tys chodzą takie silniki na swap. Dołożysz do jego jakieś 800zł na chip i masz pod 190km. Ewentualnie asz ale cena zakupu taka sama a wiadomo że moc mniejsza :-)
Jakbyś kupił afn to po samym chipie zrobisz 140km. A każdą jedną modyfikacje zaczynaj liczyć od tysiąca.

PD'ka też poradzisz na ori łapach i skrzyni takiej jak masz, sprzęgło z vr6 i jazda.

napisano ołówkiem Z1



Feroce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 30, 2015 00:35

Dylemat VP czy PD

Post autor: Feroce » śr mar 02, 2016 17:46

w arlu jedynie turbo przeszkadza czy tak? po to chłopaki wrzucają hybrydy awx/arl



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Re: Dylemat VP czy PD

Post autor: chrzaniu » śr mar 02, 2016 21:42

Feroce pisze:Wiem że oba mają swoje plusy i minusy. chrzaniu i to wszystko na seryjnym dole? Ile na tym przejechałeś już? Ja celuje wstępnie w te 180-200 ale wiadomo, że w miare jedzenia apetyt rośnie. Potem będzie trzeba i tak robić swapa albo budować własny silnik na asv... Potrzebuje czegoś trwałego
Mialem różne moce zaczynałem od 110+ chip, później 160, 190 , na tym przejezdzilem ~~60tys km. Obecnie mam 240KM i silnik służy juz tylko do 1/4mili i żyje .
Jesli znajdziesz sprzedawce , który odpali ci silnik w aucie posprawdzasz sobie wszuystko i dopiero wtedy Ci wymontuje to jak najbardziej PDka bierz :)
PD zniesie więcej


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Dylemat VP czy PD

Post autor: matisim » śr mar 02, 2016 22:07

240km na 1/4 mili masz?:-)ale na typowe zawody czy tylko dla frajdy?
ja jak pojechałem oglądać te zawody i zobaczyłem jakie moce mają w tdikach to pomyślałem zaraz, że mojego można schować w kieszeni :-P też mam 240km w tdi w mk3

napisano ołówkiem Z1



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Re: Dylemat VP czy PD

Post autor: chrzaniu » czw mar 03, 2016 01:10

matisim pisze:240km na 1/4 mili masz?:-)ale na typowe zawody czy tylko dla frajdy?
ja jak pojechałem oglądać te zawody i zobaczyłem jakie moce mają w tdikach to pomyślałem zaraz, że mojego można schować w kieszeni :-P też mam 240km w tdi w mk3

napisano ołówkiem Z1
Tak powiedzmy , że typowo waga auta beze mnie to bylo 770kg. Best et 13.0 przy temp zewn +5-6* .
Frajda i zabawa to dla mnie priorytet. Teraz włożyłem ten silnik do Polo 86C ale umieszczony centralnie za fotelami - napędzany tylną oś i dociskamy tylną oś.


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Dylemat VP czy PD

Post autor: matisim » czw mar 03, 2016 17:17

No to całkiem inna bajka :-) moje mk3 beze mnie waży prawie 1300kg więc dużo więcej :-)

napisano ołówkiem Z1



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości