Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Nawet pomijajac niezgodnosc BIpów w takim przypadku i to ze moment wtrysku czyli kąt wtrysku bedzie w innym momencie to przy takim zestawieniu to paliwa bedzie tak malo podlewane ze nie wiem cyz wygenerowal bys choc z 80 koni z tego mimo ze doladowanie powietrza bys mial calkiem znosne.
Gdyby przelozenie rozpylaczy w pompkach bylo tak proste jak we wtryskach VP to mozna by bylo sobie takie pompki od AXR latwo przerobic. Mam np na stanie z moich pompek od AUY rozpylacze sprawne ktore spokojnei podleja na moce 180-190 koni bo taka moc kolega wykrzesal z AUY na wydajniejszej turbnie i to jest koneic tych pompek ta wlasnie moc na 190 koni.
Gdyby przelozenie rozpylaczy w pompkach bylo tak proste jak we wtryskach VP to mozna by bylo sobie takie pompki od AXR latwo przerobic. Mam np na stanie z moich pompek od AUY rozpylacze sprawne ktore spokojnei podleja na moce 180-190 koni bo taka moc kolega wykrzesal z AUY na wydajniejszej turbnie i to jest koneic tych pompek ta wlasnie moc na 190 koni.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Dobra ale czy jednak ktoś mógłby mnie oświecić i opisać dokładnie jakie pompowtryskiwacze były wkładane do AXR czyli oznaczenie. Może różne wersje były i też różne sterowniki silnika?
Dobra i jeszcze jedno pytanie, za które pewnie wesol mnie znowu zje:
Mamy seryjne mapy ARL, z drugiej strony seryjne mapy AXR. Co by było gdyby mapę z AXR odp za dawkę paliwa i czas wtrysku, skopiować do sterownika ARL i całkiem nadpisać czasy wtrysku i dawkę z ARL, teoretycznie wtedy pompowtryski z AXR pracują z takim samym ciśnieniem co w serii w silniku AXR, jaki wpływ mogłoby to mieć na silnik ARL z pompkami z AXR?
Dobra i jeszcze jedno pytanie, za które pewnie wesol mnie znowu zje:
Mamy seryjne mapy ARL, z drugiej strony seryjne mapy AXR. Co by było gdyby mapę z AXR odp za dawkę paliwa i czas wtrysku, skopiować do sterownika ARL i całkiem nadpisać czasy wtrysku i dawkę z ARL, teoretycznie wtedy pompowtryski z AXR pracują z takim samym ciśnieniem co w serii w silniku AXR, jaki wpływ mogłoby to mieć na silnik ARL z pompkami z AXR?
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Witam, tak, jak pisze wesol, pompki mają inne czasy otwarcia inna wydajność i to nie będzie chodzić, musiałbyś przerabiać soft z ARLa, pod Twoje pompki AXR. Uważam, że to jest bez sensu, lepiej zrobić soft tego co masz, czyli pod sterownik AXRa i jego pompki, dorzucić mapsensor 51c, który już masz i turbo lub znaleźć kogoś, co ma zrobiony program w AXR i go skopiować, jednak, ja osobiście bym się w to nie bawił, ponieważ program powinien być zrobiony indywidualnie pod dany silnik.
Wiem, zaraz będą głosy, że prawie każdy tuner ma jakieś gotowce, i tylko je wgrywa, może modyfikując lekko do innego silnika (pod inne graty).
Wiem, zaraz będą głosy, że prawie każdy tuner ma jakieś gotowce, i tylko je wgrywa, może modyfikując lekko do innego silnika (pod inne graty).
Tomek
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Okej, to bardzo do mnie przemawia.
To w sumie ostatnie pytanie mam, poniekąd bardzo związane z tematem.
Co zrobić lepiej w pierwszej kolejności bo kasę mam na jedną rzecz póki co (dla przypomnienia - silnik AXR, turbo ARL, fmic, sprzęgło VR6, egr out, kat out, podciśnienie tylko N75 zostawiony, pompki z AXR mają wydajność na około 160hp)
- dokupić pompki Al (1200+ ? i nie wiadomo w jakim stanie) i sterownik ARL (+- 100pln) i zrobic po prostu ARL'owe 150hp bez strojenia?
- nic nie dokupować tylko pójść na strojenie do Tune-Up, gdzie wystroją mi prawdopodobnie na około 160hp ale też EGR off, uwzględnią uproszczony układ podciśnienia.
Te 10hp różnicy nie ma chyba dla mnie znaczenia, bo to i tak duży skok dla mnie ze 100 na 150, ale docelowo kiedyś i tak bym dokupił wydajniejsze pompki,do okolic 200hp (czy tam granicy wydajności turbiny czyli ze 190+). Pewnie po raz kolejny powiecie, że iść stroić, po woli zaczynam się przekonywać do tego. Ale jakie są pompki w AXR (oznaczenie) i tak mógłby ktoś napisać.
To w sumie ostatnie pytanie mam, poniekąd bardzo związane z tematem.
Co zrobić lepiej w pierwszej kolejności bo kasę mam na jedną rzecz póki co (dla przypomnienia - silnik AXR, turbo ARL, fmic, sprzęgło VR6, egr out, kat out, podciśnienie tylko N75 zostawiony, pompki z AXR mają wydajność na około 160hp)
- dokupić pompki Al (1200+ ? i nie wiadomo w jakim stanie) i sterownik ARL (+- 100pln) i zrobic po prostu ARL'owe 150hp bez strojenia?
- nic nie dokupować tylko pójść na strojenie do Tune-Up, gdzie wystroją mi prawdopodobnie na około 160hp ale też EGR off, uwzględnią uproszczony układ podciśnienia.
Te 10hp różnicy nie ma chyba dla mnie znaczenia, bo to i tak duży skok dla mnie ze 100 na 150, ale docelowo kiedyś i tak bym dokupił wydajniejsze pompki,do okolic 200hp (czy tam granicy wydajności turbiny czyli ze 190+). Pewnie po raz kolejny powiecie, że iść stroić, po woli zaczynam się przekonywać do tego. Ale jakie są pompki w AXR (oznaczenie) i tak mógłby ktoś napisać.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Co do pompek, to niestety, nie wiem, na pewno gdzieś to widziałem, ale teraz sam nie pamiętam gdzie, trzeba by szukać.
Ja bym zrobił tak:
Stroić, to co mam, w przyszłości, jak chcesz, dokładasz większe pompki i korekta na tym sterowniku, co masz, czyli AXR, a 100zł w kieszeni, bo nie kupuję ECU z ARLa.
Jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą, bo może ktoś lepiej doradzi?
Pozdrawiam.
Ja bym zrobił tak:
Stroić, to co mam, w przyszłości, jak chcesz, dokładasz większe pompki i korekta na tym sterowniku, co masz, czyli AXR, a 100zł w kieszeni, bo nie kupuję ECU z ARLa.
Jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą, bo może ktoś lepiej doradzi?
Pozdrawiam.
Tomek
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
generlanie przerobka softu w jedna czy w druga strone nie stanowi problemu a tymbardziej przez Roberta w Tune up. JElsi gadamy o wynikach na hamowni to z AXR moze uda sie wycisnac te 160 koni jesli zdorwy jest i tak samo zdrowy ARL tez nie wywali tych katalogowych 150 Km tylko zazwyczaj daje dobre 160 KM a juz zdrowe sztuki wywalaly nawet 175 KM Kwestia tylko zdrowej sztuki w obecnych czasach bo mamy rok juz prawie 2016 a te auta maja lekko po 10 lat i wiecej wiec gdzie tu zdrowe sztuki?? JEdnakze przerobka na ARL wydaje mi sie zbytnio kosztowna bo o ile turbo musisz miec tak pompi zdrowe trafic to duzo kasy i ryzyka moze kosztowac, komp, IC tez no i wylaczenie immo lub ogarnicie tego w nowym kompie pod graty w aucie. To napewno nie wyjdzie tanio. Takiego AXR z turbina od ASZ czyli sporo tansza jak ta ARL mozna zrobic na moc wlasnei okolo 150 moz enawet 160 koni bez dotykania czegokolwiek z mechaniki poza turbiną. Turbo ASZ to koszt okolo 400-500 zl jak sie ktos psotara to jeszcze sa sprawne sztuki uzywki i soft u ROberta za 800 zl i masz taka moc. Mozna by sie jedynie z biegiem czasu pokusic o jakis wiekszy IC bo pewnie w upalne lato bedzie sie gotowal. Czyli za koszt pompek od ARL masz w swoim juz moc okolo 160 KM.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
No rozumiem. Ja już wszysztkie te graty mam wsadzone do auta:
FMIC 550x230x65mm
Turbo ARL od Turbo Bogdana
No i reszta też czyli sprzęgło vr6, flansza zamiast egr, przelot.
Silnik na oko jest zdrowy, ale fakt że pompki mogę zlogować bo nie wiem w jakim są stanie.
FMIC 550x230x65mm
Turbo ARL od Turbo Bogdana
No i reszta też czyli sprzęgło vr6, flansza zamiast egr, przelot.
Silnik na oko jest zdrowy, ale fakt że pompki mogę zlogować bo nie wiem w jakim są stanie.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
logowanie pompek nie powie czy sie skoncza przy robieniu softu przy 140 koniach czy wycisniesz z nich 165 koni jak kolega Szatanek tez w swoim AXR. Soft ogarnial sam i hamowal sie u LEO w SZczecinie. Jezdizlem jego autem i chwile pozniej swoim ASZ po wirusie to mneijwiecej szly tak samo. Jego 3D a moj kombi.
Skor tyle juz zrobiles to fakt wartaloby zapodac jakies pompki wydajneisze. Wcale nie musza to byc ALki jesli nie bedziesz wymienial ponownie tych grató w aucie. Jak zapodasz jakies pompki co wydadza do 190-200 koni to czemu nie. Tez moze byc i peknie taka ilosc i chyba bedziesz zadowolony. To czy to bedzie 180 KM czy 190 to wierz mi nei ma takiego znaczenia. Mzona na tyle pdokoksowac z dolu czasami jak masz jednomas mocny ze bedzi elepiej szedl taki 180 konny jak taki z dwumasem na wymarciu i softem z dolu lajtownym a w górze bedzie prawie 190 koni.
Ja u siebie mam lekko ponad dwiescie koni ale z dolu szybko wstaje, Duzy niuton z dolu i powera tam na dole nie brakuje. Gora mi sie skonczyla bo paliw abraklo a teraz juz paliwa jest z zapasem a jedynie turbo robilo psikusa. Teraz po nowym roku robie jeszcze korekte i musi peknac dobre ponad dwiescie kuców. Teraz mam 200 koni przy obrotach 3250 wiec jak widzisz szybko bardzo. Koles ma w swoim takm samym aucie o ponad 10 koni wiecej a tak poszalec nie poszaleje jak ja. Niuton ma zdlawiony z dolu. Ja pale lacza na 2 a nawet i 3 biegu gdzie to jest kamienica nie osobówka.
Skor tyle juz zrobiles to fakt wartaloby zapodac jakies pompki wydajneisze. Wcale nie musza to byc ALki jesli nie bedziesz wymienial ponownie tych grató w aucie. Jak zapodasz jakies pompki co wydadza do 190-200 koni to czemu nie. Tez moze byc i peknie taka ilosc i chyba bedziesz zadowolony. To czy to bedzie 180 KM czy 190 to wierz mi nei ma takiego znaczenia. Mzona na tyle pdokoksowac z dolu czasami jak masz jednomas mocny ze bedzi elepiej szedl taki 180 konny jak taki z dwumasem na wymarciu i softem z dolu lajtownym a w górze bedzie prawie 190 koni.
Ja u siebie mam lekko ponad dwiescie koni ale z dolu szybko wstaje, Duzy niuton z dolu i powera tam na dole nie brakuje. Gora mi sie skonczyla bo paliw abraklo a teraz juz paliwa jest z zapasem a jedynie turbo robilo psikusa. Teraz po nowym roku robie jeszcze korekte i musi peknac dobre ponad dwiescie kuców. Teraz mam 200 koni przy obrotach 3250 wiec jak widzisz szybko bardzo. Koles ma w swoim takm samym aucie o ponad 10 koni wiecej a tak poszalec nie poszaleje jak ja. Niuton ma zdlawiony z dolu. Ja pale lacza na 2 a nawet i 3 biegu gdzie to jest kamienica nie osobówka.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Pany, jeśli na ori AL i turbo ARL robi się po 190 kuca, to czy na "zrobionych" na AL tez tyle wyjdzie? Wiem, że takie hybrydy nie są tak samo wydajne jak same AL, ale czy będą aż tyle słabsze? Jeśli tak, to może lepiej wrzucić od razu firad +50%?
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
na ARL robi sie nawet okolo 200 koni. Wyniki po 198 konia to normalne. Sam jak bylem na sofcie to przede mna byl ziom ktory tylko kontrolnie przyjechal na pomiar bo rok wczesniej mial w tym samym miejscu robiony soft na 198KM. Po pomiarze juz nanieco innej hamowni-nowszej wyszlo 196KM. To byl leon ARL i tylko sprzeglo zmienione na performance.
Co do pompek to zdrowe ALkiniby moga wykrzesac te 230-240 konia. Przerabianie pompek na koncowkach o wydajnosci ALek czyli 1043 to tez w wiekszosci przypadkow daje wydajnosc jak ori ALki. Tylko nieliczne pompki maja mniejszą wydajnisc czesci pompujacej. Czyli przerobienie pompek z AJM na koncowkach AL powinno z nich zrobic 100% ALki poza przystosowaniem oczewiscie BIPóww programie. Mowa o wydatku paliwowym. Ja mam przerobione pompki z AUY czyli tez 115 konnego na firadach 1043 HF+25% bo tak to sie fachowo nazywa czyli o 25% wydajnieszych koncowkach jak ALki i wydatek mam na nich na poziomie 83 i 84 mg czyli paliwa moge podlac na mniejwiecej 280 koni. Wbrew pozorom tak tez nie ma zejak masz ALki potem +25% i potem +50 % to rowno to idzie ta dawka. Przeskok z AL na +25% jest duzo wieksz jak z +25% na +50%. Na +50% wydatek masz na okolo gdzies 90 mg. Tuner opanuje kocowki nawet +120% nawet jakbys ceowal w moc tylko 190 koni tylko pamietaj ze takie pompki mocno wydajne daja wieksze zagrozenie splyniecia tloków. Z tym ze tez wyciaganie 240 koni z ALek tez nie jest niczym dobrym. Dawka jest ustawina ma maxa i aby wykrzesac taka moc trzeba juz tak mocno wydluzyc czas wtrysku, mocno wyprzedzic wtrysk itd. Kozystniej jest dac krótszy czas ale wiecej podlac. Pryznajmniej w wysokich obrotach silnika. TO żadna tajemna wiedza- normane myslenie.
Co do pompek to zdrowe ALkiniby moga wykrzesac te 230-240 konia. Przerabianie pompek na koncowkach o wydajnosci ALek czyli 1043 to tez w wiekszosci przypadkow daje wydajnosc jak ori ALki. Tylko nieliczne pompki maja mniejszą wydajnisc czesci pompujacej. Czyli przerobienie pompek z AJM na koncowkach AL powinno z nich zrobic 100% ALki poza przystosowaniem oczewiscie BIPóww programie. Mowa o wydatku paliwowym. Ja mam przerobione pompki z AUY czyli tez 115 konnego na firadach 1043 HF+25% bo tak to sie fachowo nazywa czyli o 25% wydajnieszych koncowkach jak ALki i wydatek mam na nich na poziomie 83 i 84 mg czyli paliwa moge podlac na mniejwiecej 280 koni. Wbrew pozorom tak tez nie ma zejak masz ALki potem +25% i potem +50 % to rowno to idzie ta dawka. Przeskok z AL na +25% jest duzo wieksz jak z +25% na +50%. Na +50% wydatek masz na okolo gdzies 90 mg. Tuner opanuje kocowki nawet +120% nawet jakbys ceowal w moc tylko 190 koni tylko pamietaj ze takie pompki mocno wydajne daja wieksze zagrozenie splyniecia tloków. Z tym ze tez wyciaganie 240 koni z ALek tez nie jest niczym dobrym. Dawka jest ustawina ma maxa i aby wykrzesac taka moc trzeba juz tak mocno wydluzyc czas wtrysku, mocno wyprzedzic wtrysk itd. Kozystniej jest dac krótszy czas ale wiecej podlac. Pryznajmniej w wysokich obrotach silnika. TO żadna tajemna wiedza- normane myslenie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Tak jak kolega wesol pisze z AL da radę 240km wycisnąć.. Sam tyle mam na takich pompkach tyle że wszystko inne już większe siedzi stąd taka moc.
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Moja rozkmina wzięła się stąd, że obecne pompki mają już spore dziury i na zimnym poszarpuje na jałowym. Trzeba je będzie regenerować wiec jak już to napewno na końcówkach AL lub większych. Na razie czeka turbawka ARL, wiec skoro robie pompki, to trzeba ją wykorzystać. Nie wiem, czy kiedyś nie wpadnie jakieś gtb i aż żal było by go nie wykorzystać a kolejne przerabianie pompek to już zbędny wydatek. Na allegro widziałem aukcje +50% za 1700 - to dobra kwota?
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Witam, szybkie pytanie Panowie. Vento Tdi 1Z, wrzucone pompa 11i wczoraj włożyłem wtryski (póki co) 216 i teraz pytanie, zanim wezmę się za większe turbo i pisanie programu, chciał bym trochę zwiększyć dawkę na nastawniku. Niektórzy piszą że norma dla pompy 11 to ok 5-6, znalazłem również info że mam ustawiać tak jak wszyscy w 1Z czyli z ok 4mg "zwiększyć" na 3.2mg. Jak to ma w końcu wyglądać żeby nie przegiąć z egt bo dziury w tłokach mi nie potrzebne ?
- palio
- _
- Posty: 2897
- Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
- Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
- Auto: Ford Mondeo MK3
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Fiedor, mam u siebie podobny zestaw z tym, ze jest program. Dodatkowo jest FMIC. Dawka ustawiona 3,4 mg. Dym pojawia się dopiero przy pedale w podłodze.
Ustaw sobie na początek 5mg i się przejedź i sprawdź czy mocno dymi.
Ustaw sobie na początek 5mg i się przejedź i sprawdź czy mocno dymi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości