Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
KrzysztofArbuz
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 5
- Rejestracja: pn gru 21, 2015 02:38
- Lokalizacja: Ostrowite, Kujawsko-Pomorskie
Post
autor: KrzysztofArbuz » pn gru 21, 2015 03:13
Witam.
Kilka dni temu zauważyłem że w moim modzonym 1.6 TD drugi już raz pękł blok silnika proszę o pomoc w diagnozie problemu i wskazówki jak można to ewentualnie sprawdzić. Zamieszczam też zdjęcie pęknięcia, drugie powstało w tym samym miejscu.
PS.
Jest to mój pierwszy post w życiu więc przepraszam za błędy itp.
![Obrazek](http://www.fotem.pl/data/mini/min_601c93a9693c7be3957f463afb42ec9.jpg)
-
Havan
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 293
- Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10
Post
autor: Havan » pn gru 21, 2015 09:34
A nie masz może za wczesnego kąta wtrysku? Nie grzeje Ci się za mocno?
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
-
KrzysztofArbuz
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 5
- Rejestracja: pn gru 21, 2015 02:38
- Lokalizacja: Ostrowite, Kujawsko-Pomorskie
Post
autor: KrzysztofArbuz » pn gru 21, 2015 16:42
Kąt jest ustawiony na zegar, a temperatura podskoczy czasami ale do pierwszego stopnia i wentylator bez problemu schładza.
-
dj domin1
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 566
- Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
- Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
-
Kontakt:
Post
autor: dj domin1 » pt gru 25, 2015 22:48
Poszedł drugi kompletny słupek? Co przekładałeś z pierwszego motoru?
[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708
-
KrzysztofArbuz
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 5
- Rejestracja: pn gru 21, 2015 02:38
- Lokalizacja: Ostrowite, Kujawsko-Pomorskie
Post
autor: KrzysztofArbuz » sob gru 26, 2015 17:50
Tak, pęknięcie też powstało w tym samym miejscu, znajomy mówi że przyczyną może być słabo wyważony wał lub sprzęgło. Trochę załamany jestem tą sprawą i dlatego proszę o jakieś porady bo mi się skończyły pomysły.
-
AndrzejP4
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 462
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
Kontakt:
Post
autor: AndrzejP4 » sob gru 26, 2015 21:22
pękła też druga podpora wału więc wygląda jakby cały wał Ci tańczył
-
turpik
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 85
- Rejestracja: pt lut 06, 2009 15:36
- Lokalizacja: DBL
-
Kontakt:
Post
autor: turpik » ndz gru 27, 2015 10:06
jak ci pekl pierwszy raz blok co wymieniles wtedy?
-
KrzysztofArbuz
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 5
- Rejestracja: pn gru 21, 2015 02:38
- Lokalizacja: Ostrowite, Kujawsko-Pomorskie
Post
autor: KrzysztofArbuz » ndz gru 27, 2015 12:51
Wymieniłem sam blok silnika. Resztę gratów tylko przełożyłem.
Zapomniałem dodać że jak pierwszy raz pękł mi blok silnika to myślałem że przyczyną mogło być uderzenie miską w nierówność na drodze, pękły mi wtedy dwie łapy silnika, było to pięć lat temu wtedy jeszcze nie modzone. Mody zaczęły się dwa lata temu. Po modach blok wytrzymał jakoś dziesięć miesięcy wymiana bloku na nowy( używany) dziesięć miesięcy i teraz znowu pękło. Jak już napisałem wcześniej kąt wtrysku ustawiony na zegar, a temperatura raczej w normie przy butowaniu rosła do pierwszego stopnia załączania wentylatora a wentylator bez problemu schładzał do 90 stopni.
-
maciek805
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 256
- Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10
Post
autor: maciek805 » pn gru 28, 2015 23:25
Moim zdaniem to problem jest z wywazenien ukladu korbowo tlokowego, moze tez zle wyosiowanie.
Jak bedziesz kupowac nastepny blok to proponowalbym to wszystko dac do zakladu, gdzie wywaza ci to wszystko i posprawdzaja.
-
turpik
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 85
- Rejestracja: pt lut 06, 2009 15:36
- Lokalizacja: DBL
-
Kontakt:
Post
autor: turpik » pn gru 28, 2015 23:31
albo zalozyc sprawdzony kompletny dol silnika zeby nie wywazac bo to bedzie duzo kosztowac
-
maciek805
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 256
- Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10
Post
autor: maciek805 » wt gru 29, 2015 12:30
Zgadza sie, a i kolo zamachowe ze sprzeglem tez bym sprawdzil/wymienil.
-
KrzysztofArbuz
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 5
- Rejestracja: pn gru 21, 2015 02:38
- Lokalizacja: Ostrowite, Kujawsko-Pomorskie
Post
autor: KrzysztofArbuz » pt sty 08, 2016 11:08
Dziękuję wszystkim za porady i sugestie i zapytam JesCze czy warto może swapnąć na 1.9 TD jak i tak muszę słupek kupować a co do tego bloku jak tylko uzbieram troszkę kasy odrazu sprawdzam wyważenie itd.
-
needved
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 831
- Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
- Lokalizacja: Augustów
Post
autor: needved » pt sty 08, 2016 14:24
Jak swap to najlepiej od razu na TDI koszty prawie takie same a dużo mocniejszy silnik.
A jak chcesz mocne TD to składaj taki zestaw: Kupujesz słupek TDI, wrzucasz do niego tłoki i głowicę z AAZ i jeździsz.
Te wyważanie to ja bym odpuścił, szkoda kasy na starego strucla...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości