Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
Wydaje mi się, że trzeba by było zmienić samo koło zębate z kosza mechanizmu różnicowego (roznitować część 1B), bo różnica w syncro jest właśnie w tym koszu i musi zostać stary.
No i oczywiście razem z tym kołem drugie koło, zintegrowane z wałkiem (2A na rys.). Ale skrzyni syncro nigdy nie robiłem, więc niech wypowie się ktoś, kto miał nią do czynienia.
No i oczywiście razem z tym kołem drugie koło, zintegrowane z wałkiem (2A na rys.). Ale skrzyni syncro nigdy nie robiłem, więc niech wypowie się ktoś, kto miał nią do czynienia.
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
Niestety nie. Ale można spróbować roznitować i skręcić z nowym przełożeniem.bozo pisze:nie da się przerobić zwykłej na syncro.
Mam problem w swoim z za krótką skrzynią i chyba tak będę robił.
Takie są różnice między
SYNCRO
A ZWYKŁĄ
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
ale da sięz niej bebchy poprzekładać do synchro, jedynie musisz obudowę mechanizmu rożnicowego zostawić z synchro bo ma miejsce na zabierak dla tulei przystawki,
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
czyli sam wałek + zębatki biegów reszta zostaje? i to sie wszystko zgra i bedzie śmigać.
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
A czy jest na forum jakiś specjalista od skrzyni biegów? Dla mnie samo złożenie skrzyni żeby to jeździło to nie problem, ale dokładna weryfikacja i zdystansowanie żeby cicho pracowała może mi nie wyjść.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
OsteR9019, skrzynie do silników poprzecznych nie sątak wymagające, jeśli zachowasz zbliżony naciąg wstępny łożysk, to będzie hulać i nic sięnie będzie dziać, zato skrzynki do przednio napędowców, z silnikami wzdłóżnymi np audi 80,100, A4, A6 już trzeba umiejętnie składać jeśli zmieniamy łożyska czy elementy dyfra.
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół
Mój MK2 ABF
viewtopic.php?f=87&t=499866
viewtopic.php?f=87&t=499866
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y
A ja mam inną prośbę do kolegów. Potrzebowałbym piąty bieg od skrzyni 020, jest opcja dorobienia zestawu kół żeby osiągnąć wyższe prędkości przy niższych obrotach silnika, ale do tego muszą być na wzór oryginały żeby dobrać odpowiednie zazębienie itd. Gdyby ktoś miał na sprzedaż albo chociaż pożyczyć będę wdzięczny
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
- herbiasty
- Forum Master
- Posty: 1287
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
Ja w mojej skrzyni mam V bieg z 4T i 100km/h osiągam właśnie przy około 2500obr/min. jest to przełożenie 0,75.- był to celowy zabieg aby na autostradzie silnik nie dostawał po tyłku i zmalało spalanie.fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół
Czyli u Ciebie ktoś wymienił przełożenia, seryjnie w 2Y 95km/h powinieneś mieć właśnie przy 3000obr/min. -Oczywiscie na GPS bo licznik moze pokazać 90km/h i 110
Przy obecnych przełożeniach IV i V biegu niestety będzie muł no chyba że masz 300KM i doładowanie
U mnie jest tak, że na pierwszysch 4 biegach wskazówka leci do góry aż pod 200km/h bez zadyszki, wbijam V bieg i auto przyspiesza o 5km/h na ponad kilometr przebytej drogi.
Dlatego V bieg mógł byś zostawić dla ekonomii, bo IV przydało by sie wymienić, a w zasadzie IV bieg to jest chyba przełożona twoja piątka.
Czyli, na oko Twoje przełożenia:
-IV bieg- około 0,9
-V bieg- około 0,75
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
herbiasty, piątka z FF jest symbolicznie dłuższa, ale podkreślam że symbolicznie
Re: Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam jeszcze skrzynię AUG i na 99% będę z niej przekładał IV bieg a V oczywiście zostawieherbiasty pisze:Ja w mojej skrzyni mam V bieg z 4T i 100km/h osiągam właśnie przy około 2500obr/min. jest to przełożenie 0,75.- był to celowy zabieg aby na autostradzie silnik nie dostawał po tyłku i zmalało spalanie.fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół
Czyli u Ciebie ktoś wymienił przełożenia, seryjnie w 2Y 95km/h powinieneś mieć właśnie przy 3000obr/min. -Oczywiscie na GPS bo licznik moze pokazać 90km/h i 110
Przy obecnych przełożeniach IV i V biegu niestety będzie muł no chyba że masz 300KM i doładowanie
U mnie jest tak, że na pierwszysch 4 biegach wskazówka leci do góry aż pod 200km/h bez zadyszki, wbijam V bieg i auto przyspiesza o 5km/h na ponad kilometr przebytej drogi.
Dlatego V bieg mógł byś zostawić dla ekonomii, bo IV przydało by sie wymienić, a w zasadzie IV bieg to jest chyba przełożona twoja piątka.
Czyli, na oko Twoje przełożenia:
-IV bieg- około 0,9
-V bieg- około 0,75
Mój MK2 ABF
viewtopic.php?f=87&t=499866
viewtopic.php?f=87&t=499866
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
Do przeliczania przełożeń skrzyni biegów używam tego http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dane z tej tabeli http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Miałem kombinowaną skrzynie i dzięki temu doszedłem co było zmienione.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Budowa najdłuższej skrzyni typu 020
Lekko odgrzeję topic
Czy ktoś ma doświadczenie/wiedzę nt. założenia 5go biegu o przełożeniu .71 (czyli np. FF), do skrzyni CHD?
Jest to wykonalne?
Czy ktoś ma doświadczenie/wiedzę nt. założenia 5go biegu o przełożeniu .71 (czyli np. FF), do skrzyni CHD?
Jest to wykonalne?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości