wałek od sdi do tdi

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » pt maja 08, 2015 15:33

No tak a taki z AEY tamten miał oznaczenie 28H będzie pasował jak ulał do takich 1z/AFN? A też w katalogu ma oznaczenie 028 101 109E sprawdzałem w etce pod Golf 3, cuddy, corrdoba itp.



pawmor21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt lip 25, 2014 17:57

wałek od sdi do tdi

Post autor: pawmor21 » sob cze 20, 2015 09:52

czesc wszystkim ;)
Ja mam golfa 2 z silnikiem 1z turbo seria kolektor awx ic master wtryski 216 i programik ok 135 KM
Wiec jezeli załoze do tego wałek z sdi np z ibizy 96r to czy da to cos i czy jest to w miare bezpieczne ??



Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

wałek od sdi do tdi

Post autor: dawid13132 » sob cze 20, 2015 10:43

zakładaj , 100% bezpieczne a coś na pewno da.


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » sob cze 20, 2015 12:27

A jakie oznaczenie masz na wałku ?



pawmor21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt lip 25, 2014 17:57

wałek od sdi do tdi

Post autor: pawmor21 » sob cze 20, 2015 13:17

tego od sdi?? jeszcze nie mam :) pytam własnie czy warto zrobic taki zakup a mysle o tym e38



soprano89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: sob lut 19, 2011 11:19
Lokalizacja: Gliwice

wałek od sdi do tdi

Post autor: soprano89 » sob cze 20, 2015 18:52

warto wkładaj dymienie spada w całym zakresie obrotów ale i przydała by się korekta softu żeby był jakiś efekt konkretniejszy ps szukaj z mk IV



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » sob cze 20, 2015 23:37

Ja mam u siebie 28E z AEY z Golfa 3 to jest to samo co 38E tylko bez pompy vacum w środku wałka. Efekt myślę że jak najbardziej na + :)



pawmor21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt lip 25, 2014 17:57

wałek od sdi do tdi

Post autor: pawmor21 » ndz cze 21, 2015 09:52

a ten z mk IV jakie ma w koncu oznaczenie i czy pasuje p&p? ps jezeli chciałbym włozyc chłodnice oleju z awx a to co bym musiał rzezbic bo z afn a pasuje idealnie?



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » ndz cze 21, 2015 11:33

Co do 38E przy składaniu musial byś lekko podciąć uszczelkę ze względu ze ma zasilanie pompa vacum w środku. 28E nie ma i też pasuje ale juz nic nie trzeba podcinać. Jedynie co może być na - to twardsza praca silnika.



pawmor21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt lip 25, 2014 17:57

wałek od sdi do tdi

Post autor: pawmor21 » ndz cze 21, 2015 17:08

a w golfie mk 4 jakie ma oznaczenie wałek i czy tez ma vacum pompke??



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » ndz cze 21, 2015 21:22

ma pompkę Vacum w środku wałka 1z/AFN nie ma pompy vacum w środku wałka. Ale to nie przeszkadza jedynie trzeba lekko podcinać uszczelkę pokrywy . Nie tylko z golfa IV musi być ale też z innych samochodów oznaczenie AGP AQM :) O ile znajdziesz taki wałek a jak znajdziesz nie przeraź się ceną :)

A po drugie strone do tyłu wszystko pisze gdzie i jaki wałek jest :)



tomczi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 04, 2013 18:44
Lokalizacja: Rzeszów

wałek od sdi do tdi

Post autor: tomczi » sob wrz 12, 2015 19:54

Witajcie panowie, kupiłem walek 38e z mysla o montazu w moim mk4 agr z chipem i 216, teraz zastanawiam sie czy zakładać to samemu czy dać jakimś chłopakom do warsztatu, i tu moje pytania dla kolegów którzy są już po samodzielnej zmianie: w co sie trzeba uzbroić do demontażu pokrywy głowicy?? jakieś silikony, uszczelki?? ile na oko trzeba elementów rozkręcić i ile schodzi montaż?? co z fazami rozrządu, paskiem, kołem pasowym itp? nie chce żeby po tym wszystkim zawory rozbiły mi sie o tłoki :D kolejna sprawa kolega Ciepek napisał na 2 stronie że w agr fabrycznie siedzi 38e, czyli co z moim zakupem???



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » sob wrz 12, 2015 20:09

Jak masz starą uszczelkę pokrywy zaworów to zaopatrz się w nową to wiadomo. Warto też dać nowe simering wałka rozrządu. Rozrząd ustawiasz normalnie. Wałki 38E siedzą w silnikach AGP/AQM i są to w silnikach SDI



tomczi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 04, 2013 18:44
Lokalizacja: Rzeszów

wałek od sdi do tdi

Post autor: tomczi » sob wrz 12, 2015 20:59

No brzmi niby nie skomplikowanie, a uszczelke i simering dostane w sklepie motoryzacyjnym? jakie to mogą być ceny? i ile mogą zawołać za to w warsztacie?? Dzięki za odpowiedź :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości