Chipbox czy chiptuning
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
-one- chipbox to nie opornik (wartosci dokladnie 5gr). Opornik o ktorym piszesz wpina sie szeregowo z czujnikiem temperatury, komputer widzi caly czas silnik zimny i podaje wiecej paliwa. Stosuje sie glownie w silnikach benzynowych, rzadziej w diesla. Taki kosztuje ok. 50zl, co tez jest niezlym przekretem. Box o ktorym pisze wpina sie na zlacze pompy, takze jego dzialanie polega na zwiekszeniu dawki paliwa, tyle ze uklad jest bardziej skomplikowany. Jasne ze soft sterownika jest najlepszy, bo zwieksza i dawke paliwa i ilosc powietrza (cisnienie doladowania), wiec paliwo ma sie w czym calkowicie spalic. Pytam z ciekawosci czy ktos ma taki chipbox i czy rzeczywiscie warto sprobowac. Jakby sie pojawil Uysy - napisz na priva ile za taki soft:)
Witam, temat juz trochę stary, ale moze w czymś komuś pomogę. Ja użytkuje swojego chipboxa od kolo roku.Box jest firmy Mal-Electronics (niemiecka) i daje z 90Km na 120Km. Jestem z niego bardzo zadowolony, niebylem jeszcze na hamowni ale powiem tak passat b6 2.0tdi 140kmczy passat b5 1,9tdi 130km niedaje rady. Czyli bedzie mial te 120km napewno a do tego mam wywalonego Kata czyli chodzi jeszcze lepiej. Za boxa dalem 250zł (uzywany 2 miesiace- karta gwarancyjna i rachunki były) sprawuje sie wyśmienicie zwłaszcza tej firmy. W przyszłości moze bedzie golf 4 tdi i tez bedzie chipbox. Pozdrawiam
Weź pod uwage, że passat jest o 200-300 kg cięższ (nie wiem dokładnie)adams169 pisze:Witam, temat juz trochę stary, ale moze w czymś komuś pomogę. Ja użytkuje swojego chipboxa od kolo roku.Box jest firmy Mal-Electronics (niemiecka) i daje z 90Km na 120Km. Jestem z niego bardzo zadowolony, niebylem jeszcze na hamowni ale powiem tak passat b6 2.0tdi 140kmczy passat b5 1,9tdi 130km niedaje rady. Czyli bedzie mial te 120km napewno a do tego mam wywalonego Kata czyli chodzi jeszcze lepiej. Za boxa dalem 250zł (uzywany 2 miesiace- karta gwarancyjna i rachunki były) sprawuje sie wyśmienicie zwłaszcza tej firmy. W przyszłości moze bedzie golf 4 tdi i tez bedzie chipbox. Pozdrawiam
Ja mam ok 190ps i 400 nm a objechała mnie ibiza 170ps i 340nm, ale była lżejsza jakieś 200 kg.
Boxa miałem na początku, też mi się wydawało, że auto jeździ super, do czasu aż nie wgrali mi nowego softu, wtedy dopiero się jeździło. (oczywiście teraz mam jeszcze inne graty).
Nie pakował bym sie w boxa. dozbierać kasy ,robić raz a porządnie.
Pozdro
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
jesli masz jeszcze grające żarówki stopu to chodzi JESZCZE lepiej. Box to zwykły opornik za 15 groszy, a to czy jest an nim naklejka niemiecka, japońska, amerykańska czy francuska nic nie zmienia. Box to tylko namiastka chiptuningu.a do tego mam wywalonego Kata czyli chodzi jeszcze lepiej.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Ponior miałem na myśli to ze niebyłem na hamowni i niewiem ile dokładnie mam KM, gdy mówie że biore passata b6 czy b5 to chodzi mi o to że ten box poprawnie działa bo przecierz gdybym miał przykładowo 100Km czy 110Km z boxa to raczej by było cięzko bo juz jest różnica za duża . A pozatym z silnika 90KM wiecej niz 120KM nawet chiptunningiem czy programem niewyciągniesz wiecej bez szkody dla silnika, oczywiscie mozesz zrobic program na przykładowo 130Km ale to juz jest 40Km wiecej niz fabrycznie a wątpie czy to by silnikowi w dłuższym czasie wyszło na dobre. Pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2188385#2188385 - mój golfer :)
Każdy silnik inaczej reaguje na boxa. U mnie ze 115ps zrobiło sie 136, a więc 21ps więcej a w papierkach napisali, że moc wzrosnie o ok 35ps.adams169 pisze:Ponior miałem na myśli to ze niebyłem na hamowni i niewiem ile dokładnie mam KM, gdy mówie że biore passata b6 czy b5 to chodzi mi o to że ten box poprawnie działa bo przecierz gdybym miał przykładowo 100Km czy 110Km z boxa to raczej by było cięzko bo juz jest różnica za duża . A pozatym z silnika 90KM wiecej niz 120KM nawet chiptunningiem czy programem niewyciągniesz wiecej bez szkody dla silnika, oczywiscie mozesz zrobic program na przykładowo 130Km ale to juz jest 40Km wiecej niz fabrycznie a wątpie czy to by silnikowi w dłuższym czasie wyszło na dobre. Pozdrawiam
Trzeba shamowac auto bo to co piszą to bajka.
A myśle że zdrową serią 110ps możesz nadążyc za pasatem 130ps. który waży 1.5 tony., czyli kupe wiecej niż golf.
kumpel ma alfe jtd 122 ps i za takim paskiem 140 ps jedziemy spokojnie.
Najważniejsze, że jeździ Ci sie dobrze.
Ja już nigdy boxa nie założe, bo wiem co to dobrze zrobiony program.
Pozdro ipowodzenia w modach
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
- VW krzychu
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Dokładnie wykres z silnika AJM 115KM pomiary na serii oraz z BOXem ze świecącym hologramem "made in Germany"Ponior pisze:U mnie ze 115ps zrobiło sie 136, a więc 21ps więcej a w papierkach napisali, że moc wzrosnie o ok 35ps.
Może przyrostu jest jest kilkanaście KM i Nm ale ten przebieg charakterystyki, to już inna bajka.
Po co montować BOXy, jeśli z tego silnika programem uzyskuje się 145KM i 355Nm bez żadnego wysiłku i dymku.
Kilka takich BOXów leży u mnie na pamiątke
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 01:45 przez VW krzychu, łącznie zmieniany 1 raz.
DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
Mieć świadomość, że się jedzie na takich falach dunaju.
niby pare koni jest ale wykres beznadziejny.
niby pare koni jest ale wykres beznadziejny.
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
Chipbox czy chiptuning
Co do boxa to dzis robiłem porównanie na hamowni . To jest porównanie dla silnika 1.9 TDI 105 ,ale myślę ,że będzie reprezentatywne dla wszystkich silników wysokopręznych wyposażonych w turbinę i da obraz sprawy :
kolor niebieski - seria ,
kolor czerwony BOX ( nic nie zepsuł , nawet podniósł moc )
kolor pomaranczowy CHIP TUNING
kolor niebieski - seria ,
kolor czerwony BOX ( nic nie zepsuł , nawet podniósł moc )
kolor pomaranczowy CHIP TUNING
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
Chipbox czy chiptuning
Po wykresie widać żę box całkiem ok, przy programie spyleni niuta z dołu żeby było czuć różnice, ciekawe jak wyglądamy logi na boxie ? Jak nic się nie działo to tylko jeździć wiadomo że box nie zastąpi poprawki softu bo oszukuje tylko kilka czujników.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości