prosze o łopatologiczne wytlumaczenie zmiany turbiny na AWX
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
prosze o łopatologiczne wytlumaczenie zmiany turbiny na AWX
A wiec drodzy forumowicze proszę o pomoc lub linki do tematów (łopatologiczną w miarę) mam następujące zagadnienia na które google nie znają odp. lub nie wyszukują mi i ich ....
Chce zwiększyć moc w moim 1z niestety ECU 8 bit (nie wiem jaki map jest w środku ale na dniach sprawdzę )
co do zwiększania tej mocy to na pokładzie auta są już 0.216 (od Cowboya) ustawiłem kat wt. jak i dawkę p. wszystko jest cacy auto na 1,2,3 łamie kręgosłup potem już do 140 i wzwyż na 17" idzie mu opornie ...niestety
wracając do sprawy chce zamontować większą turbinę czyli nie przesadzając AWX .. kolektor już zamówiłem ... lecz nie mogę znaleźć więcej informacji które są ważne chyba >>
1. zaślepiam EGR następnie co z wężykiem z niego zatkać go po prostu czy np. można się wyzbyć całego układu wtedy (czyli myślę ze jest to N18 silniczek krokowy ..??)
2. kolektor od AWX idzie praktycznie p&p trzeba dorobić redukcje/flansze na ic i wężyk ciśnieniowy oraz wszelakie uszczelki trzeba kupić oryginały z 1z ..czy są jakieś inne pomysły...lub rady ???
3. co potrzeba do montażu turbiny od AWX w moim 1Z jak to podłączyć z tymi wężykami z N75 czy jest wogóle opcja to odpalić bez ingerencji komputera i większej wiedzy mechanika
4. jakie mocniejsze sprzęgło do mojego 1z np VR6 z golfa III pasuje tam p&p czy jest jakaś rzeźba ..?
i pytanie ogólne czy w takim setupie autko pojedzie na 17 " 200 km/h
czy można to sobie wybić z głowy i nie chodzi mi tu o prędkość z górki .... tylko normalna ...tak dla osób które by szydziły :PP lubię moje mk3 i przy nim pozostanę aż do jakiegoś konkretnego dzwona sorki za ot...
co już mam i co udało mi się zrozumieć ...
- kolektor AWX ssacy http://allegro.pl/item1089988466_kolekt ... 9_tdi.html
- turbo AWX wiadomo
- ECU 16 bit AFN chociaż nie dostałem odp. czy na starym ecu z 1z to nie pojedzie wiec nie wiem ....
- kolektor wydechowy z AFN-a oraz gruchę z pasata sadze B5 i zaworek jakiś zwrotny
- N75 z białą główka z AFN lecz i tak nie wiem gdzie go wpiąć tzn w miejsce starego N75 i co z N18 ...?
- zaślepić EGR to w miarę błahostka
- czy ECU 16 bit pasuje p&p do 1z 8bit
- pod down-pipe skorzystam z tego http://motoallegro.pl/item994994948_rep ... 9_tdi.html
- a do turba z tego http://allegro.pl/item1090780475_redukc ... _inne.html
- do tego dojdzie ic z megan
- i czy muszę zmienić rurę od filtra powietrza ... do turbawki ..na AFN-owską ?
proszę o pomoc i rozjaśnienie moich pytań
Chce zwiększyć moc w moim 1z niestety ECU 8 bit (nie wiem jaki map jest w środku ale na dniach sprawdzę )
co do zwiększania tej mocy to na pokładzie auta są już 0.216 (od Cowboya) ustawiłem kat wt. jak i dawkę p. wszystko jest cacy auto na 1,2,3 łamie kręgosłup potem już do 140 i wzwyż na 17" idzie mu opornie ...niestety
wracając do sprawy chce zamontować większą turbinę czyli nie przesadzając AWX .. kolektor już zamówiłem ... lecz nie mogę znaleźć więcej informacji które są ważne chyba >>
1. zaślepiam EGR następnie co z wężykiem z niego zatkać go po prostu czy np. można się wyzbyć całego układu wtedy (czyli myślę ze jest to N18 silniczek krokowy ..??)
2. kolektor od AWX idzie praktycznie p&p trzeba dorobić redukcje/flansze na ic i wężyk ciśnieniowy oraz wszelakie uszczelki trzeba kupić oryginały z 1z ..czy są jakieś inne pomysły...lub rady ???
3. co potrzeba do montażu turbiny od AWX w moim 1Z jak to podłączyć z tymi wężykami z N75 czy jest wogóle opcja to odpalić bez ingerencji komputera i większej wiedzy mechanika
4. jakie mocniejsze sprzęgło do mojego 1z np VR6 z golfa III pasuje tam p&p czy jest jakaś rzeźba ..?
i pytanie ogólne czy w takim setupie autko pojedzie na 17 " 200 km/h
czy można to sobie wybić z głowy i nie chodzi mi tu o prędkość z górki .... tylko normalna ...tak dla osób które by szydziły :PP lubię moje mk3 i przy nim pozostanę aż do jakiegoś konkretnego dzwona sorki za ot...
co już mam i co udało mi się zrozumieć ...
- kolektor AWX ssacy http://allegro.pl/item1089988466_kolekt ... 9_tdi.html
- turbo AWX wiadomo
- ECU 16 bit AFN chociaż nie dostałem odp. czy na starym ecu z 1z to nie pojedzie wiec nie wiem ....
- kolektor wydechowy z AFN-a oraz gruchę z pasata sadze B5 i zaworek jakiś zwrotny
- N75 z białą główka z AFN lecz i tak nie wiem gdzie go wpiąć tzn w miejsce starego N75 i co z N18 ...?
- zaślepić EGR to w miarę błahostka
- czy ECU 16 bit pasuje p&p do 1z 8bit
- pod down-pipe skorzystam z tego http://motoallegro.pl/item994994948_rep ... 9_tdi.html
- a do turba z tego http://allegro.pl/item1090780475_redukc ... _inne.html
- do tego dojdzie ic z megan
- i czy muszę zmienić rurę od filtra powietrza ... do turbawki ..na AFN-owską ?
proszę o pomoc i rozjaśnienie moich pytań
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 19:42 przez Marcin997, łącznie zmieniany 1 raz.
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
Marcin997 pisze: prosil bym o udzielenie kilku odpowiedzi bo w pańskim temacie nie za wiele jest napisane co pan użył do montażu turbo AWX w AHU a to brat 1z
- czy spływ oleju podejdzie z 1z czy trzeba koniecznie zmienic na AFN jak ten splyw wyglada bo nie ogarniam tego
-zasilanie olejem da sie podgiac niby
-kolektor awx dolotowy to wiadomo EGR out itp
- kolektor wylotowy do turbinki z AFN-a ...?
- down pipe http://motoallegro.pl/item994994948_rep ... 9_tdi.html <<< dorobię z tego
dolot turbiny http://allegro.pl/item1090780475_redukc ... _inne.html i potem do ic to wiadomo ..
- zaworek n75 z białym łbem i ECU na 16 bit z AFN to chyba musi byc ..?
-i po tej zmianie co sie dzieje ze starym zaworkiem N18 zostaje czy jest out ..>?
- i czy nowy n75 wpina sie w miejsce starego ..?
1. spływ - nie podejdzie, rurka wyprofilowana jest tak ze nie minie sie z muszla.
spływy masz zaznaczone na focie nizej. wazne - w 1z masz mocowanie do bloku sruba drazona, czyli na koncu przewodu splywowego masz ucho. VNT najczesciej ma koncówke srubunkową, widac na focie. potrzeba ci do tego czesc o nr N90837101 opisane jako krociec gwintowany, to jest nypel wkrecany do bloku, do tego przykrecasz spływ.
2. zasilanie olej da sie podgiac, wazne zeby nie nadlamac, chodzi zachowanie srednicy wew
3. dolotowa jaki tam sobie chcesz, byle nie ten z 1Z jesli bedzie bez krocca na wezyk do map sensora musisz dorobic. EGR wywalic calkowicie, po co trzymac smieci. dosztukowac dwie blaszki, zrobic otwory na szpilki i przykrecic na uszczelkach
4. wylotowy AFN
5. moze byc ten wylot, ja dorobilem sam z blachy i dospawalem
6. wylot na IC moze byc ten, wtedy lapniesz sie na ori rury. gorzej bedzie z odcinkiem filtr-turbo. turbo cofnie sie do grodzi, potrzebujesz plastik i harmonijke z AFN, bo onaczej nie lapniesz odmy no i ogolnie nie wsadzisz tam tego elementu
7. 16 bit musi byc, ahu mialy juz taki. zaworek nie musi byc z bialym, ja mam zapozyczony z EGR i smiga juz rok. one roznia sie tylko raz- kolorem, dwa- srednica jednego kanaliku w tej gliwiczce. ale polecam rozebrac, dokladnie wyczyscic, a pozniej skleic na dobrym kleju. bo bedzi ew nim gnoj 100procent
8. fizycznie n18 zostaje bo robi za n75 w tym momencie, n75 moze z auta wyjac i polozyc na polke, tak samo jak wszystkie wezyki do niego. wezyk ktory z n18 leci do gruchy EGR, poleci sobie do gruchy z turbo. ale nie wpinalbym zanim nie zawitasz u tunera bo bez programu to to nie pojedzie. wezyk z vac pompy puszczasz przez zbiorniczek podcisnienia, wczesniej zakladasz zaworek zwrotny, i ten wezyk wpinasz do krocca VAC, do gruchy to wiadomo, trzeci wezyk do puchy filtra.
9. wtyczke tylko przepinasz, ze starego n75 do n18 ktory bedzie robil za n75, wtyczke z n18 zostawiasz luzna
[ Dodano: 28 Cze 2010 23:42 ]
Marcin997 pisze: 4. jakie mocniejsze sprzęgło do mojego 1z np VR6 z golfa III pasuje tam p&p czy jest jakaś rzeźba ..?
rzezba to jest bo trzeba wywalac skrzynie, ale z VR6 pasuje bez problemu
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
moim zdaniem jak przekrecisz muszle bedzie cyrk z wyprowadzeniem dolotu do ic bo kolega chce to zrobic na ori rurach
Ostatnio zmieniony wt cze 29, 2010 10:42 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.
gOOzOl, ja akurat mam to zrobione na ori rurach jak widać na zdjęciu i jakoś się udało bez problemu
tylko tyle że turbo jest gt17 awx/arl z wyjściem na rure gumową a nie na szybkozłączkę
ale myśle że z muszlą na szybkozłączkę też nie będzie problemu z kanalizacją
tylko tyle że turbo jest gt17 awx/arl z wyjściem na rure gumową a nie na szybkozłączkę
ale myśle że z muszlą na szybkozłączkę też nie będzie problemu z kanalizacją
1z/0.230/pompa11/turbo brd/fmic/dolot awx/
http://youtu.be/ljpHj8KEHak" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/ljpHj8KEHak" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
Marcin997, poczytaj ten temat, opisywałem tu trochę modyfikacje w swoim 1Z, co prawda inna turbinka, ale też VNT, ogólnie podobne mody
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303863
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303863
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
Schemat podłączenia n75
Schemat N75
To co na żółto zaznacztłem musisz podłączyć, reszta nie potrzebna pod warunkiem, że egra wywalasz.
To co na żółto zaznacztłem musisz podłączyć, reszta nie potrzebna pod warunkiem, że egra wywalasz.
MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było
prosze o łopatologiczne wytlumaczenie zmiany turbiny na AWX
Odgrzewam kotleta....
Dziś ze znajomym patrzyliśmy na jego AFNa. Do turbo u niego idzie jakaś wtyczka elektryczna do sterowania turbo... Jak to jest w 1Z i co trzeba dorobić aby turbo z VNT usiadło? Turbo AWX
Dziś ze znajomym patrzyliśmy na jego AFNa. Do turbo u niego idzie jakaś wtyczka elektryczna do sterowania turbo... Jak to jest w 1Z i co trzeba dorobić aby turbo z VNT usiadło? Turbo AWX
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
prosze o łopatologiczne wytlumaczenie zmiany turbiny na AWX
godles pisze:Do turbo u niego idzie jakaś wtyczka elektryczna do sterowania turbo
nie ma takiej opcji. turbo w afn jest sterowane vaccum a nie elektycznie.
godles pisze:Jak to jest w 1Z i co trzeba dorobić aby turbo z VNT usiadło?
użyj wujka google, wałkowane 1000000 razy
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości