Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » pn sty 05, 2015 12:29

Ja mowie o samym korpusie i czesci tloczacej. Mozna na pompkach z silnika 105 konnego zalozyc rozpylacze odpowiednio wydajne i bedzie podlane na moc 2xx czy 3xx KM. Dopasowanie pod ECM nie wnikam. Znam auta z mocami sporymi a robione wlasnie na pompkach od 105 konnych wersji.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pn sty 05, 2015 13:15

ja tez o tym mówie

z wersji 105KM wyniki na stole wychodza z tego co pamietam co najmniej 10-15% nizsze od AL

wszystkie auta o mocach +250KM ktre przesżły przeze mnie (a troche ich było, swego czasu wszystkie w PL) miały bazowo AL w wiekszości



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » pn sty 05, 2015 13:38

Tak tak. Wiele tez slyszalem opowiesci. Tyle ze to by ludzie nie uzyskiwali takich wynikow na tkaihc wtryskach z nadarzyna tez dostlem info jakie powinienem koncowki zapodac na jaką moc. Oto cytat:
"katalogowo aby uzyskać moc ok 250KM, montuje się końcówki HF50%, natomiast
na obecną chwilę na rynku brakuje tych końcówek, Dostępne są P1043, gdzie
moc jest w granicach 180-200KM lub HF80%, moc 270-290KM. Koszty są zależne
od rodzaju końówki."

Czyli wg DS wychodzi na to ze na AL tez moc jaka mozna uzyskac po tuningu konkret to okoloce 200 KM. Tylko skad te wykresy pod 240 a nwet pod 250 koni na zdrowych AL'kach. CO innego ze w dzisjeszych czaach zdrowe AL'ki dorwac to juz naprawde łatwiej w totka wygrać. To nawet nie moej opinie a wielu tunerów. Sami juz mowia ze nie AL ale cos młodszego lepiej zakladac.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pn sty 05, 2015 14:06

ale ja to znam nie z opowiesci tylko z kart prób pompowtrysków i potem mocy jaki ludzi robili...i to jest róznica ;)

Diesel System nie ma rozeznania ile mocy wychodzi bo nie tuningują aut, moc to mogą sobie szacować poi wartościach dawek

ja w czasach RACE783 miałem bezposrednie porównanie dawek do mocy bo były to pionierskie rozwiązania w PL

teraz na FIRAD HF120 to pewnie 280KM zrobi się i na pompkach z wersji 105KM ;)

wracając do tematu, jest różnica w wydajnosci pompowtryskiwaczy w zależności od wersji, czyli różnią się nie tylko koncówką

załozę sie o co tylko chcesz ze zakłądając seryjną koncówke 1043 na pompki z wersji 105KM nie osiagnie sie na nich 250 KM



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » pn sty 05, 2015 14:12

no dobra tylko w czym ta roznica jest w korpusach. Z teog c wiem srednica tloczkow jest taka sama w pompkach. nie zaglebialem sie natomiast w skoku ale tu tez raczej musi byc to samo bo przeciez skok to tez krzywka na walku rozrzadu. Generlanie tak czy siak nie poleca sie nawet robienia 240 KM na ALkach. Czemu?? Bo kozystniej ejst to zrobic na HF+25 albo HF+50 z racji z enie trzeba tak mocno szarpac dlugoscia czasu wtrysku. Wieksza dawka i po zawodach.

A z teog co pamietam to masters chyba z jakiegos kiblowatego silnika swgo czasu zmieniaja rozpylacze na maga wydajne zrobil prawie 400 koni wiec chyba az tak bardzo rodzja pomki nie ma znaczenia co nie?? Tu i tak raczej waznym parametrem jest sprawnosc pompki i to co tuner wyczaruje.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: deskjet » pt sty 09, 2015 13:22

Czy po zmianie wtryskow jest jakas procedura odpalania? Bo jak zmienilem z ori ALH na ASV to ile musialem sie nakrecic rozrusznikiem zeby zaczal zalapywac, az aku mi zaczal padac.


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: italiano_83 » pt sty 09, 2015 15:03

deskjet pisze:Czy po zmianie wtryskow jest jakas procedura odpalania? Bo jak zmienilem z ori ALH na ASV to ile musialem sie nakrecic rozrusznikiem zeby zaczal zalapywac, az aku mi zaczal padac.
Jest i już nie wiem ile razy była opisywana procedura odpowietrzania wtryskiwaczy po zmianie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: piter007i » pt sty 09, 2015 17:40

Nie dokrecasz do końca przewodów paliwowych przy wtryskach.
Kręcisz silnikiem z 5sec, i dopiero wtedy dokrecasz przewody paliwowe i już odpowietrzone .

Wysłane z mojego JY-G4


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » pt sty 09, 2015 17:43

NAjfajnie ti by bylo jakby wykrecil swiece zarowe. na luznych nakretkach an wtryskach zakrecil nawet z 10 sekund. Potem dokrecic nakretki na zicher i znowu zakrecic z 10 sekund. Wkrecic swieczki i odpalic auto. Zrobic mydlin i sprawdzic czy nie ma przedmuchów na wtryskach na podkladce miedzianej ogniowej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: deskjet » pt sty 09, 2015 17:48

Ok dzieki jak bede wymienial na 216 to juz bede wiedzial jak zrobic, bo tak jak zrobilem wczesniej to byla tragedia z odpaleniem.


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: krzysiek1606 » ndz sty 11, 2015 13:08

wesol pisze:NAjfajnie ti by bylo jakby wykrecil swiece zarowe. na luznych nakretkach an wtryskach zakrecil nawet z 10 sekund. Potem dokrecic nakretki na zicher i znowu zakrecic z 10 sekund. Wkrecic swieczki i odpalic auto. Zrobic mydlin i sprawdzic czy nie ma przedmuchów na wtryskach na podkladce miedzianej ogniowej.
a niby poco swiece wykrecac? nie dokrecac przewodow i zakrecic chwile potem dokrecasz i odpalasz
i jak pompa ma dobra wydajnosc to pali od strzala do montazu wtryskow zakladasz nowe podkladki wczesniej czyscisz gniazda uzywasz odpowiedniego klucza i jest wszysko szczelnie :bigok:


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » ndz sty 11, 2015 14:22

Witam, ja ostatnio jak zmieniałem pompę na 11tkę, to pokręciłem kluczem pompę, aż pojawiło się paliwo, następnie założyłem pasek rozrządu, przykręciłem rurki do wtrysków i samochód zapalił ze szczała, jak gdyby rurki, w ogóle nie były odkręcane. :hmm:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: stefano189 » ndz sty 11, 2015 14:31

tomek08 pisze:Witam, ja ostatnio jak zmieniałem pompę na 11tkę, to pokręciłem kluczem pompę, aż pojawiło się paliwo, następnie założyłem pasek rozrządu, przykręciłem rurki do wtrysków i samochód zapalił ze szczała, jak gdyby rurki, w ogóle nie były odkręcane.
Racja. Byłem tego świadkiem :hmm: :hmm: . Zakręcone rurki od wtrysków i od razu odpalił. Ale to zasługa zdrowiutkiej pompy 11-tki. Wątpię żeby np. 1Z tak odpalił.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » ndz sty 11, 2015 15:32

A to nie doczytałem, że chodziło o pompę z 1Z.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości