wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Że tak zadam pytanie Pewien Tuningowiec zaproponował mi lekkie poszerzenie kanałów dolotowych i wydechowych w moim 1z. Czyli poszerzenie kanałów w kolektorze ssącym od AWX i kanałów w głowicy + kanały wydechowe w kolektorze wydechowym + w słupku. I teraz pytanie czy to ma jakiś sens ?
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
jeśli chcesz z 1Z-eta zrobić potwora na ponad 250 kuca, to owszem. A tak na serio, to sztuka dla sztuki. Nic nie poczujesz. A jak już, to przyrost będzie znikomy. Warto to zrobić jeśli w planach są naprawdę gruuuuube mody.
Ma to sens, jeśli chesz mieć na VP moc podobną do Fiodora. A tak to bez sensu, szkoda kasy. Lepiej zainwestować w układ paliwowy, albo turbulum
Ma to sens, jeśli chesz mieć na VP moc podobną do Fiodora. A tak to bez sensu, szkoda kasy. Lepiej zainwestować w układ paliwowy, albo turbulum
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Grubych modów raczej nie Chce max zrobić ile się da na turbinie T15. Bo aktualnie przejście na VNT to dla mnie spory koszt. Jak uda się przekroczyć barierę 135KM będę zadowolony
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Czyli standardowy przyrost formy nad treścią tak jak montaż stożka do Tdi. Jak układ paliowy będzie wydajny to z mega zadymieniem z 1z na wtryskach 216 można zrobić pod 140km czego nie polecam.
Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
ja mam 136 , na sporym dymie(ale powyzej 3800) ... wiecej balbym sie podlać ... to chyba nawet nie miało by sensu.zgredd pisze:Czyli standardowy przyrost formy nad treścią tak jak montaż stożka do Tdi. Jak układ paliowy będzie wydajny to z mega zadymieniem z 1z na wtryskach 216 można zrobić pod 140km czego nie polecam.
zaleta t15stki taka ze auto jedzie od samego dolu do samej góry...
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Panowie przeleciałem cały temat i mam problem...
Pacjent 110 VP w skodzie octavii... dołozone turbo z awx, IC z A5 i pewnia wpadna wtryski 0.216 -
Załozyłem dolot ze 130 "asz" cały tzn wszystko od obudowy az po turbinke i auto nie chciało jechać w sumie logiczne się to zrobiło po szybkim tel do tunera, który ma to mapowac (ze auto nie ogarnia ilosci powietrza) . Powiedział ze nie warto tego robić ze lepiej zostawić seryjny dolot bo wiekszy dolot przy grubszych modach - cos mi w tym nie pasuje- przecież im więcej powietrza tym lepiej zwłaszcza ze ma to być mapowane ??
Lepiej zostawic dolot ori czy dac ten ze 130tki biorąc pod uwage ze pierwszy soft pewnie będzie bez 216'tek ?
POZDR i mam nadzieje ze ktos mi to wytłumaczy
Aha i jeszcze jedno jak wysoko zrobic program zeby było bezpiecznie bo chciałbym moc go troche wyzej krecic jak te 4 tys wiem troche ot ale za jednym razem
Pacjent 110 VP w skodzie octavii... dołozone turbo z awx, IC z A5 i pewnia wpadna wtryski 0.216 -
Załozyłem dolot ze 130 "asz" cały tzn wszystko od obudowy az po turbinke i auto nie chciało jechać w sumie logiczne się to zrobiło po szybkim tel do tunera, który ma to mapowac (ze auto nie ogarnia ilosci powietrza) . Powiedział ze nie warto tego robić ze lepiej zostawić seryjny dolot bo wiekszy dolot przy grubszych modach - cos mi w tym nie pasuje- przecież im więcej powietrza tym lepiej zwłaszcza ze ma to być mapowane ??
Lepiej zostawic dolot ori czy dac ten ze 130tki biorąc pod uwage ze pierwszy soft pewnie będzie bez 216'tek ?
POZDR i mam nadzieje ze ktos mi to wytłumaczy
Aha i jeszcze jedno jak wysoko zrobic program zeby było bezpiecznie bo chciałbym moc go troche wyzej krecic jak te 4 tys wiem troche ot ale za jednym razem
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
zmień tunera, gada pierdoły. Nawet w starym 1Z-cie, jak wywalisz przepływkę i dasz dolot z filtra do turbo fi 70, to na pewno nic sie pogorszy. Wręcz przeciwnie, polepszy się ciut napełnianie turbiny, ale efekt będzie mały, bo moc mała.
W twoim przypadku, zostaw sobie dolot z ASZ-a i po prostu gość niech napisze pod to program. Tyle w temacie.
W twoim przypadku, zostaw sobie dolot z ASZ-a i po prostu gość niech napisze pod to program. Tyle w temacie.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Albo ma lenia albo nie umie wystroić, wystarczy przeskalować mapę przepływki. Wkładaj dolot z 130 do tego wtryski chociaż 230 polecam 250 jest bardzo duża róznica. Bo wsadzisz 216 okaże się żę pompa słaba i ciężko będzie przekroczyć 160km. Na seryjnym programie tak jest że jeśli założysz większy dolot auto będzie gorzej jechało. Polecam wtryski 250 jak pompa okaże się mocna można dołem zdjąć paliwa w celu oszczędnego jeżdżenia to wszystko powinien Ci doradzić tuner. Vp spokojnie zakręcisz do 5,0 tys z taką turbiną od awx. W razie wątpliwości mam przykład auta kolegi 216,turbo asz max koks na życzenie przejechane 80tys. Jedna turbina wybuchła ale w lato dokręcił na 5 biegu do 4,9tys na niemieckiej autostradzie turbo miało 150tys w seryjnym aucie i 45 w jego stylu czyli okolice 200tys przepracowała, auto bez fmica wszytsko seria oprócz wtrysków i turbo.
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
OK dzieki za poradę ma być zrobione na większym dolocie i obroty do 5 tys i WUJ
Tylko czemu dawac takie duze wtryski ??
Konieczne jest wywalenie przepływki ??
Tylko czemu dawac takie duze wtryski ??
Konieczne jest wywalenie przepływki ??
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Ja nie wiem po co kombinowac z tymi przeplywkami. Po co je wywalac. Gadalem z Fiodorem w tune up i mowil ze ma w swoim ALH an 270 koni przeplywke taka jak w serii.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
mnie się wydaje, że przy okazji softu, jak się wypierniczy przepływke, i zrobi się po MAP-ie, to jest dobre rozwiązanie :
1. Na późniejszą dynamikę auta, nie ma wpływu mały cholerny gorący drucik, który lubi się zasyfić. Jeśli coś się po sofcie ( po jakimś czasie ) dzieje z autem, np. kopci, zamula, to mamy element, który z góry można wykluczyć. A później 10000 tematów na forum, np. " ta przepływka to jeszcze się nada, czy nie, bo trochę tnie, ale w sumie to auto jedzie i sam już nie wiem co mam robić "
2. Zostawiając przepływkę w aucie, narażamy się w przyszłości na niepotrzebne koszty. Bo przepływka to takie ustrojstwo, które wraz z kilometrami kastruje nasz silnik, bo się syfi i obcina wiadomo co w sofcie. Poza tym lepiej usunąć zawczasu, niż kupować jak się rozleci ori Boscha lub Pierburga za ileś set złotych.
1. Na późniejszą dynamikę auta, nie ma wpływu mały cholerny gorący drucik, który lubi się zasyfić. Jeśli coś się po sofcie ( po jakimś czasie ) dzieje z autem, np. kopci, zamula, to mamy element, który z góry można wykluczyć. A później 10000 tematów na forum, np. " ta przepływka to jeszcze się nada, czy nie, bo trochę tnie, ale w sumie to auto jedzie i sam już nie wiem co mam robić "
2. Zostawiając przepływkę w aucie, narażamy się w przyszłości na niepotrzebne koszty. Bo przepływka to takie ustrojstwo, które wraz z kilometrami kastruje nasz silnik, bo się syfi i obcina wiadomo co w sofcie. Poza tym lepiej usunąć zawczasu, niż kupować jak się rozleci ori Boscha lub Pierburga za ileś set złotych.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Temat jest o dolocie. Napisałem wyraźnie po co duże wtryski żeby moc była górą a nie tylko strzał momentu z dołu, auta nie są nowe i nie jedna pompa wtryskowa nie chce generował mocy ratunkiem tutaj są większe wtryski które można z dołu "uśpić" a góra pokazać pazur. Po to np wycinamy przepływkę żeby się nie zepsuła lub nie powodowała obcinania dawek przy zmianach dolotów. To nie ma znaczenia czy ma 150km czy 270km można ją w każdej chwili włączyć i wyłączyć. Czasami możliwa jest gorsza rekacja na gaz ale to wszystko jest do ugrania przez wiele rzeczy. Można mieć nawet 300km i przepływkę z silnika 90km wystarczy ją odpowiednio wyskalować pisałem o tym 2 posty wcześniej.
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Sterfano a co sie dzieje jak masz zrobione po MAP sensorze z powietrzem w lato i w zime?? TO to samo powietrze jest?? JAk sie to dobija na pracy silnika?? Pomyslaleś chco chwilke? Nie wiem jak Ty ale pracowalem jako mechanik w kilku warsztatach i powiem ci tak- ja nie mailem okazji jeszcze wymienic przeplywki. Raz w vivaro żandarmerii zaserwowalem wymiane przpelywki bo wg procedur przeporwadzonych z TIS'a tak wyszło mi ze to ona jest winna. CO sie okazalo ze turbo bylo dziabniete i mimoze powietrze jakies tam dawalo i katalizator sie w srodku rozlecial to przeplywka byla dobra. WG mnie MAF to dosc wytrzymaly element a ze jest potrzebny w silniku zwlaszcza uturbionym to stanowi chocby fakt taki producent go tamnie daje dla dekoracji. Po MAF i innych czunikach mozesz stwierdzic nawet ze turbo ma wywiniete lopatki albo to ze walek rozrzdu jest wytarty bez sciagania pokrywy czy chocby to ze masz ten popularny na forum "nieszczelny dolot". Tak to bedziesz musial wszystko niestety sprawdzac po omacku.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Zadaje się panowie, że temat ma inny tytuł jak rozważania o przepływomierzu Więc zakończcie dyskusje, zanim polecą posty i "nagrody" .wesol pisze:wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
A jak chcecie rozmawiać na temat zasadności wstępowania przepływomierza to proszę założyć sobie osobny temat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości