wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: DANIEL LHR » wt wrz 17, 2013 19:54

witam

Jak w temacie tylko westgate bo zamierzam bio i inne wynalazki , oraz jezdze krótkie odcinki .Moze jeszcze para wodna , hho itp oszczednosci. Moc obecnie turbo ori 130 km i troche gorzej wstaje jak na gt 17 vnt w innym golfie 1z
Docelowo chce ok 150-160 km pompa 11 wtryski . Oraz troche wieksze turbo , tylko zeby wstawało nie zbyt pozno ok 2000-2200 obr. Mam na oku turbo z opla 2,5 tds tutaj przykladowaaukcja http://allegro.pl/turbo-sprezarka-opel- ... 34570.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Ewantualnie jakie inne poszukac zeby miało podobne mocowanie do kolektora 1z lub afn?
K03 pomijam z faktu ze nie da sie znalezc sprawnego egzemplarza oraz kiepsko pasuje.

Pytanie z innej beczki czy srodek turbiny awx gt 17 da sie wlozyc do muszli goracej vnt asv tam tez jest gt17.?
Mam takie dwie turbiny i chce podmienic bebechy ,zeby była wieksza wydajnosc, grucha moze troche przeszkadzac ale bedzie to i tak prrzerobione na strownie cisnieniowe



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: stefano189 » wt wrz 17, 2013 22:06

ja na turbie T2 z golfa mk2 zrobiłem prawie 150 kuca i 340 Nm, montuje się plug&play, na kolektorze z Td. Trzeba tylko ciut przerobic spływ i dopływ oleju.

Na pewno z T2 będzie mniej rzeźby niż z tą z tds-a :hmm:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

arwam

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: arwam » śr wrz 18, 2013 10:56

T2 ewentualnie połączenie TB025 z gorącą częścią T2 również pasuje P&P zamiast T2



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: DANIEL LHR » śr wrz 18, 2013 12:10

jak mniej wiecej zachowuje sie takie t2, jakie cisnienie max poda przy np 1800 obr silnika , oraz max cisnienie robocze 1.4 bar? oraz jaka ma sie mniej wiecej wydajnosc tej od 2,5 tds do tej t2?



arwam

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: arwam » śr wrz 18, 2013 13:17

w zależności jak ktoś ogarnia program, na TDI można nawet około 1,5bara już przy około 2000-2200rpm.

ciśnienie, max żeby było w miarę bezpiecznie w całym zakresie obrotów, to myślę że 1.4bara przy niższych obrotach można dać trochę więcej, w wyższych dobrze by było już nieco zbić doładowanie



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: DANIEL LHR » śr wrz 18, 2013 15:03

troche boje sie tych starych t2 , trzeba by robic regeneracje odrazu. Tz jak sie podleje paliwkiem to ladnie wstaje. Ale roboty z dopasowaniem tez sporo i strasznie u gory bedzie , a chcial bym miec egr .Pokombinuje jeszcze nad zaworem upustowym w turbo z asv vnt.

Czy muszle gorace w asv i asz sa identyczne , a tylko rozni sie srodkiem(WIRNIK I STRONA ZIMNA , OBUDOWA?



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: eden1992 » śr wrz 18, 2013 20:04

DANIEL LHR, A do czego Ci egr?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: stefano189 » śr wrz 18, 2013 20:57

DANIEL LHR pisze:troche boje sie tych starych t2 , trzeba by robic regeneracje odrazu.

kto ci takich bajdurów naopowiadał ? idąc tym tokiem myślenia, jak kupisz auto 30 letnie to od razu dajesz je na złom ?

Turbiny z mk2 T2, T3, k14, k24 to pancerne lochy i tylko 100% debil zajedzie taką turbinę. Jeśli kupisz używkę w dobrym stanie, o co nietrudno, to posłuzy 3x dłużej niż np. AWX made in romania lub inne VNT-owskie wynalazki. Stare turbiny pochodzą z czasów kiedy nie oszczędzano na materiałach i pakowano dobre bebechy.

Z drugiej strony wszystko jest ok dopóki jakieś kowale nie przeprowadzą regeneracji takiej dmuchawy na chińskich bebechach, wtedy jej trwałość to rosyjska ruletka :jezor: .
DANIEL LHR pisze: Ale roboty z dopasowaniem tez sporo
Niby czemu? sam wkładałem t2 do tdi i robotę skończyłem po 4 godzinkach. :hmm: . Jedyne co wymaga dopasowania to dopływ i spływ oleju. Ale jak masz w pobliżu serwis przewodów hydraulicznych do koparek, to dopasowanie jest śmiesznie proste i tanie.
DANIEL LHR pisze:Pokombinuje jeszcze nad zaworem upustowym w turbo z asv vnt


Chcesz zbudować turbinę z VNT która będzie miała zawór westgate? trochę dziwne i raczej trudne do wykonania. :hehe:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: DANIEL LHR » śr wrz 18, 2013 21:30

eden1992 pisze:Post przez eden1992 » 18 wrz 2013 19:04
DANIEL LHR, A do czego Ci egr?
z egr silnik chodzi ciszej i szybciej sie nagrzewa ,ustawiłem go w sofcie zeby tylko pracował przy minimalnym obciazeniu, a pozniej sie zamykał.To samo sie tyczy klapy gaszacej . Pozniej silnik chodzi jak ursus.

stefano189 pisze:Turbiny z mk2 T2, T3, k14, k24 to pancerne lochy i tylko 100% debil zajedzie taką turbinę. Jeśli kupisz używkę w dobrym stanie, o co nietrudno, to posłuzy 3x dłużej niż np. AWX made in romania lub inne VNT-owskie wynalazki. Stare turbiny pochodzą z czasów kiedy nie oszczędzano na materiałach i pakowano dobre bebechy.

Z drugiej strony wszystko jest ok dopóki jakieś kowale nie przeprowadzą regeneracji takiej dmuchawy na chińskich bebechach, wtedy jej trwałość to rosyjska ruletka :jezor: .

DANIEL LHR napisał(a): Ale roboty z dopasowaniem tez sporo



Niby czemu? sam wkładałem t2 do tdi i robotę skończyłem po 4 godzinkach. :hmm: . Jedyne co wymaga dopasowania to dopływ i spływ oleju. Ale jak masz w pobliżu serwis przewodów hydraulicznych do koparek, to dopasowanie jest śmiesznie proste i tanie.

DANIEL LHR napisał(a):Pokombinuje jeszcze nad zaworem upustowym w turbo z asv vnt



Chcesz zbudować turbinę z VNT która będzie miała zawór westgate? trochę dziwne i raczej trudne do wykonania. :hehe:


poprostu chce zrobic hybryde vnt i dospawac kawałek muszli z zaworem west gate.

Chyba ze cos w stylu t2 wmiare ok wpadnie mi wczesniej w rece



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: eden1992 » śr wrz 18, 2013 23:02

DANIEL LHR, Nie lepiej było by pobawić sie w wysterowanie vnt, niż ja przerabiać?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

arwam

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: arwam » czw wrz 19, 2013 10:39

stefano189 pisze:Chcesz zbudować turbinę z VNT która będzie miała zawór westgate? trochę dziwne i raczej trudne do wykonania. :hehe:

a czemu trudne?
GT2052SV stosowana w Volvo z silnikami D5


eden1992, nie doczytałeś że kolega będzie jeździł na krótkich przebiegach?
to sprzyja zapiekaniu geometrii, bo na zimnym nie dajesz w palnik, a jeździsz prawie zawsze na zimnym,
jak kolega będzie chciał to mam T2 na zbyciu.
T2 i T3 to mocne turbiny, mianem pancernych to raczej bym nie określił, trochę to na wyrost, choć żeby T3 zamordować to trzeba naprawdę nieprzestrzegać zasad użytkowania turbo, i praktycznie cały czas jeździć z gazem w podłodze, ale podejrzewam że i tak znacznie więcej turbin nawet pokroju GT20 padnie w tym samym czasie co przejeździsz na starej T3

z tym że T3 będzie miała większą bezwładność, czyli na niskich obrotach będzie wolniej wstawała.
Swego czasu Glus miał w sharanie T3 na 1Z'cie i 216-tki i ponoć już pełnym ogniem szło od 1800rpm.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: JABcok20 » pn wrz 23, 2013 08:15

Ponoć nowe vnt nie zapiekają się. To mi powiedział sprzedający gdy brałem gtb.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: gruchaarl » pn wrz 23, 2013 18:14

DANIEL LHR pisze:witam

Jak w temacie tylko westgate bo zamierzam bio i inne wynalazki , oraz jezdze krótkie odcinki .Moze jeszcze para wodna , hho itp oszczednosci. Moc obecnie turbo ori 130 km i troche gorzej wstaje jak na gt 17 vnt w innym golfie 1z
Docelowo chce ok 150-160 km pompa 11 wtryski . Oraz troche wieksze turbo , tylko zeby wstawało nie zbyt pozno ok 2000-2200 obr. Mam na oku turbo z opla 2,5 tds tutaj przykladowaaukcja http://allegro.pl/turbo-sprezarka-opel- ... 34570.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Ewantualnie jakie inne poszukac zeby miało podobne mocowanie do kolektora 1z lub afn?
K03 pomijam z faktu ze nie da sie znalezc sprawnego egzemplarza oraz kiepsko pasuje.

Pytanie z innej beczki czy srodek turbiny awx gt 17 da sie wlozyc do muszli goracej vnt asv tam tez jest gt17.?
Mam takie dwie turbiny i chce podmienic bebechy ,zeby była wieksza wydajnosc, grucha moze troche przeszkadzac ale bedzie to i tak prrzerobione na strownie cisnieniowe
Zrób sobie w swojej turbinie środek od ASZ. Robiliśmy dwie takie turbo i działały bez problemu. Przy tym zero przeróbek



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

Post autor: DANIEL LHR » pn wrz 23, 2013 20:44

gruchaarl pisze:
DANIEL LHR pisze:witam


Zrób sobie w swojej turbinie środek od ASZ. Robiliśmy dwie takie turbo i działały bez problemu. Przy tym zero przeróbek



Wiec do muszli goracej z asv pasuje srodek od asz bez przeróbek? a co jesli srodki i muszle gorace sa roznych marek np kkk oraz garret






w a6 c6 3,0 tdi miałem przypadek zapiekania sie geometri ale pompogło rozruszanie tam chyba wlasnie jest gtb



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości