Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Spory OT nam sie robi tutaj bo na wiedze zawsze jest miejsce (moze by to przeniesc do jakiegos odpowiedniego dzialu?)
arwam tak wogole to zrobilem nim dopiero 17tys km i nigdy nie mialem notlaufa, najwieszke przeladowania sadzil do 1.3b, ale zgoda, nie musi byc reguly, nie wiem co sie wczesniej dzialo z autem.
Teraz nie mam overboostow wogole, za to troche za bardzo zbija cisnienie. Dobrze sie orientuje, ze koszt nowego turbo + soft to minimum 2k ?
Czemu polecasz odrazu 2052V (koszt podobny do tych slabszych a osiagi lepsze?).
Prawda jest taka ze zadowolibym sie pewnie zwyklym virusem. Ale jak juz turbo mialo by poleciec i kupic cos nowego to ceny podobne a mocniejsze mozna dostac, ale jak mocniejsze to i FMIC by sie zdalo miec.
arwam tak wogole to zrobilem nim dopiero 17tys km i nigdy nie mialem notlaufa, najwieszke przeladowania sadzil do 1.3b, ale zgoda, nie musi byc reguly, nie wiem co sie wczesniej dzialo z autem.
Teraz nie mam overboostow wogole, za to troche za bardzo zbija cisnienie. Dobrze sie orientuje, ze koszt nowego turbo + soft to minimum 2k ?
Czemu polecasz odrazu 2052V (koszt podobny do tych slabszych a osiagi lepsze?).
Prawda jest taka ze zadowolibym sie pewnie zwyklym virusem. Ale jak juz turbo mialo by poleciec i kupic cos nowego to ceny podobne a mocniejsze mozna dostac, ale jak mocniejsze to i FMIC by sie zdalo miec.
Ostatnio zmieniony pn sie 24, 2009 15:29 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Rozumiem ze chodzi ci o ten wezyk z podcisnieniem sterujacym. Wystarczy go zaslepic. Ja wsadzilem nita zdaje sie fi 5 mm. EGRa zostawilem ale odlaczylem mu ten wezyk i caly czas jest w pozycji zamknietej( nie trzeba go zaslepiac). W VW nie bedzi ebledow po zaslepieniu tego wezyka tak jak to jest w innych markach np oplu z silnikami diesla gdzie sterowanie tez jest podcisnieniem i momo to ECU monitoruje stopien otwarcia egra i w razie odchylek przechodzi w tryb awaryjny tak wiec spoko.a co z tym gumowym przewodem trzeba zrobić ?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
Witam.
Troche odgrzewanie kotleta ale czy ktoś mógłby mi pomóc z dobraniem odpowiedniej rurki nawrotu spalin przy wymianie kolektora z AHF na ASZ bo jak szukałem na Allegro to są ze 3 rodzaje (różne długości i kąty wejść)
np
http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 06038.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 62300.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rura-rurka-laczaca-vw ... 80029.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rurka-rura-egr-a3-gol ... 31567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z góry dziękuję
Troche odgrzewanie kotleta ale czy ktoś mógłby mi pomóc z dobraniem odpowiedniej rurki nawrotu spalin przy wymianie kolektora z AHF na ASZ bo jak szukałem na Allegro to są ze 3 rodzaje (różne długości i kąty wejść)
np
http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 06038.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 62300.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rura-rurka-laczaca-vw ... 80029.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rurka-rura-egr-a3-gol ... 31567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z góry dziękuję
Sebastian
Re: Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
zrób tak http://allegro.pl/33-zaslepka-egr-zesta ... 38583.html" onclick="window.open(this.href);return false;sebastian1901 pisze:Witam.
Troche odgrzewanie kotleta ale czy ktoś mógłby mi pomóc z dobraniem odpowiedniej rurki nawrotu spalin przy wymianie kolektora z AHF na ASZ bo jak szukałem na Allegro to są ze 3 rodzaje (różne długości i kąty wejść)
np
http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 06038.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 62300.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rura-rurka-laczaca-vw ... 80029.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/rurka-rura-egr-a3-gol ... 31567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z góry dziękuję
- witus29
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
- Lokalizacja: małopolska/wadowice
- Kontakt:
Re: Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
Co do kolektora to wystarczy tylko otwory w EGR z ARL ASZ rozwiercić delikatnie i pasuje. Sprawdzonejaro4444 pisze:Może komuś się przyda.
W zależności od tego czy zostawiasz klapę gaszącą czy nie potrzebujesz różne materiały. Jeśli resztę dolotu masz oryginalną, to potrzebujesz:
a) bez klapy gaszącej - dodatkowo przejściówkę z fi 50 na kolektor (taką z flanszą) jak ma np. Grzybek (robiona przez Borysa), musisz zaślepić też wylot spalin z kolektora wylotowego i wlot powietrza do zaworka sterującego klapą gaszącą od strony siłownika,
Kolektor możesz też dać od 1,9 TDI 105 KM od Leona II/Golfa V/ Passata B6 ale dokładnie do niego trzeba dorobić flansze bo jest inna jak do ARL/ASZ (inaczej rozstawione są śruby)
http://img355.imageshack.us/my.php?image=rurka7by.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
b) zostawiasz klapę gaszącą:
- kolektor (koniecznie od ARL/ASZ bo od nowych TDI 1,9 105 KM z elektryczną klapą gaszącą nie pasuje kolektor do EGR od ARL/ASZ),
- EGR od ASZ/ARL (ważne bo od AWX ma siłownik z drugiej strony a wygląda bardzo podobnie)
- kolanko na szybkozłączkę od ASZ (tylko od niego pasuje P&P do oryginalnej rury dolotowej fi 50 mm)
- jak zostawiasz funkcjonujący EGR i powrót spalin (nie polecam) - to dodatkowo potrzebujesz przewód powrotu spalin od ASZ, z nierdzewki, ten bez chłodzenia cieczą powracających spalin.
Robota:
- montujesz kolektor, EGR, kolanko - P&P,
- przenosisz elektrozawór klapy gaszącej w inne miejsce (najlepiej montujesz go śrubą do trzymania pokrywy plastikowej silnika), przedłużasz wężyk podciśnienia do siłownika od elektorozaworu,
- podnosisz o ok 6-8 mm mocowanie górne plastikowej rury do turba (podkładasz parę podkładek) bo inaczej nie wchodzi wąż od odmy,
- podcinasz na ok. 1 cm krawędź osłony plastikowej silnika bo haczy o nowy siłownik EGR (większy),
- zaślepiesz ujście spalin do EGR z kolektora dolotowego i wejście do EGR (najlepiej obciętymi kołnierzami z oryginalnej rury EGR). Zaspawujesz tylko w nich dziury w środku.
Koszta:
- kolektor + EGR - ok. 200-250 zł,
- kolanko gumowe od ASZ 50-80 zł,
Robocizna 100-150 zł przy opcji b).
Ja mam tak zrobione i warto, bo poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą.
Na pytania szczegółowe też odpowiem jak coś.
Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
ja tylko zaślepiłem wężyk i nic więcej, różnicy jakiejś wielkiej nie odczułem, po za świadomością żę silnik ma czyste powietrze.Toledziak pisze:Panowie,a jaki zabieg proponujecie w silniku ATD? Chciałbym też wywalić EGRa tyle,że w tym motorze trzeba coś chyba dłubnąć VAGiem żeby go wyłączyć. Jaki kolektor proponujecie? Co do egra to chciałbym go całkowicie wywalić, nie tylko odpiąć itd.
u mnie gdy zamontowałem w 1Z kolektor z AWX ( reszta seria) to zauważyłem bardzo duży spadek dymienia na oporniku na starym kolektorze na dwójce i pedałem w podłodze zostawiał ślad, a po zmianie tylko lekki dymek był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości