Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Na moc i spalanie ma w pływ jakośc rozpylania...
Słaba końcówka=szybsze zużycie końcówki względnie iglicy i spadek atomizacji=lanie wtrysków ,o spadku ciśnienia nie wspomne.
Jeździłęm na 0.230 fratelli spalanie miałem normalne jak nie deptałem.Gdy wykorzystujesz moc no to musi się ona z kąś brać.
Słaba końcówka=szybsze zużycie końcówki względnie iglicy i spadek atomizacji=lanie wtrysków ,o spadku ciśnienia nie wspomne.
Jeździłęm na 0.230 fratelli spalanie miałem normalne jak nie deptałem.Gdy wykorzystujesz moc no to musi się ona z kąś brać.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Witam,
Sagon np. ma drugie ciśnienie na 350bar i silnik chodzi ciszej, tzn. tak jak PD. Myślę, że możesz drugie spokojnie dać większe, co do pierwszego, to niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
czytałem o tym na forum seata ibizy, też, tak myślę, że coś inne go może nie domagać, bo końcówki raczej nie powinny mieć nic do tego, tu bardziej chodzi, o ciśnienia na wtryskach, chodź, jak końcówki będą lipne, przegrzane np. to tez cuda mogą być.wesol pisze:Nie wiem gdzie to czytales i kto tak podaje. Jelsi ktos idzi epo taniosci to mozei wtryski nie byly z cisnieniami ustawionymi ale i tez reszta motorowni do luftu a moze i ktos cos mieszla w programie u jakiegos garazowca. Duzo aut jedzi i na 216 z bosio i jest okej czy na innych koncówkach jak firady czy 7 diesel. Kwestia tego tyou kto to ogarnial bo to z emasz rozpylacze nowe wcale nie oznacza ze musza byc okej.
seria ma albo 190/300bar w starszych silnikach, typu AFN i w nowszych typu ASV np. 220/300bar.dwajeden pisze:powiecie mi zdecydowałem sie na boscha i teraz pompiarz pyta sie jakie ciśnienie ma zrobic on mówi że najlepiej gdzieś 235/340 czy takie ciśnienie bedzie dobre ? mówi że lepiej będzie rozpylać ? jak to sie ma na moc>?
Sagon np. ma drugie ciśnienie na 350bar i silnik chodzi ciszej, tzn. tak jak PD. Myślę, że możesz drugie spokojnie dać większe, co do pierwszego, to niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
Tomek
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Nie mam wielkiej wiedzy ale postaram się podzielić swoim doświadczeniem w silniku ALH. wg mnie ustawienie ciśnienia przed wtrysku na 190 bar i głównego na 350-355bar powoduje dosyć duże wyciszenie pracy silnika. Wg mnie spowodowane jest to tym, ze pierwsza faza wtrysku jest dość mocno rozciągnięta w czasie i paliwo zaczyna się zapalać zanim dojdzie do wtrysku głównego. Natomiast ustawienie 240/350 bar powoduje dość twardą prace silnika. Powiedział bym ze silnik pracuje prawie jak silnik w fordzie transit. Próbowałem też ustawić ciśnienie na 225/370bar. uruchomiłem na tym silnik i efekt był taki że pracował jak silnik PD jednak bałem się jechać bo pasek i pompa mają dość duże obciążenie.Jutro postaram się wrzucić filmy z nagraną pracą silnika na poszczególnych ciśnieniach wtrysku.Oczywiście mowa tutaj o wtryskiwaczach 216 Bosch.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
A oprócz wyciszenia pracy silnika, co akurat mnie w ogóle nie interesuje, niosą się z tym jakieś inne korzyści - większa moc/ moment obrotowy...?Szatannnn pisze:Nie mam wielkiej wiedzy ale postaram się podzielić swoim doświadczeniem w silniku ALH. wg mnie ustawienie ciśnienia przed wtrysku na 190 bar i głównego na 350-355bar powoduje dosyć duże wyciszenie pracy silnika.
I jak się ma to do obciążenia pompy wtryskowej i układu rozrządu ? O ile ktoś posiada takie informacje i chce się podzielić swoimi spostrzeżeniami.
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Nie wiem jaki ma to wpływ na pompę, ale na pewno nie wpływa korzystnie na pasek rozrządu. Jeżeli chodzi o moc i moment to prawie nic nie czuć auto przy wyższym ciśnieniu ma jak by lepszą reakcje na wciśnięcie gazu. I w moim przypadku zużycie paliwa spadło średnio o ok 0,2l Dodam jeszcze ze w swojej pompie mam wymienioną fale od AAZ fala "600"
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
a powiedzcie mi mam juz 216 przyszły bosch mam program na seryjnych asv gdzieś na 140 koni mogę je założyć na razie bez korekty bo korekta na przyszły tydzien dopiero jest sens będzie auto kopcić bo mocniejszy raczej nie będzie
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Spokojnie możesz jeździć auto może trochę kopcić ale nic złego się nie stanie. Mocy też przybędzie.
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Witam .
W moim Golfie AHF powoli zaczyna brakować mi mocy I tak sobie myślałem nad wtryskami od LT 2.5 , które to mogę mieć teoretycznie za free i tu moje pytanie czy wtryskiwacze te podejdą do Golfa czy odpada i czy trzeba od razu robić korektę .
P.S. LT 2.5 to 0.216 , prawda ?
Pozdrawiam
W moim Golfie AHF powoli zaczyna brakować mi mocy I tak sobie myślałem nad wtryskami od LT 2.5 , które to mogę mieć teoretycznie za free i tu moje pytanie czy wtryskiwacze te podejdą do Golfa czy odpada i czy trzeba od razu robić korektę .
P.S. LT 2.5 to 0.216 , prawda ?
Pozdrawiam
Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)
Aha , a czy takowe z t4 2.5 150km mógłbym zakładać do AHF bez zbędnych zabaw ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości