Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Fahoo » wt lut 26, 2013 00:00

230/340 bedzie git


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
dwajeden
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 13:33

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: dwajeden » wt lut 26, 2013 08:14

bo na moc ani spalanie nie wplynie nie bedzie slabszy?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Fahoo » wt lut 26, 2013 10:26

Na moc i spalanie ma w pływ jakośc rozpylania...
Słaba końcówka=szybsze zużycie końcówki względnie iglicy i spadek atomizacji=lanie wtrysków ,o spadku ciśnienia nie wspomne.
Jeździłęm na 0.230 fratelli spalanie miałem normalne jak nie deptałem.Gdy wykorzystujesz moc no to musi się ona z kąś brać.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » wt lut 26, 2013 19:28

Witam,
wesol pisze:Nie wiem gdzie to czytales i kto tak podaje. Jelsi ktos idzi epo taniosci to mozei wtryski nie byly z cisnieniami ustawionymi ale i tez reszta motorowni do luftu a moze i ktos cos mieszla w programie u jakiegos garazowca. Duzo aut jedzi i na 216 z bosio i jest okej czy na innych koncówkach jak firady czy 7 diesel. Kwestia tego tyou kto to ogarnial bo to z emasz rozpylacze nowe wcale nie oznacza ze musza byc okej.
czytałem o tym na forum seata ibizy, też, tak myślę, że coś inne go może nie domagać, bo końcówki raczej nie powinny mieć nic do tego, tu bardziej chodzi, o ciśnienia na wtryskach, chodź, jak końcówki będą lipne, przegrzane np. to tez cuda mogą być.
dwajeden pisze:powiecie mi zdecydowałem sie na boscha i teraz pompiarz pyta sie jakie ciśnienie ma zrobic on mówi że najlepiej gdzieś 235/340 czy takie ciśnienie bedzie dobre ? mówi że lepiej będzie rozpylać ? jak to sie ma na moc>?
seria ma albo 190/300bar w starszych silnikach, typu AFN i w nowszych typu ASV np. 220/300bar.
Sagon np. ma drugie ciśnienie na 350bar i silnik chodzi ciszej, tzn. tak jak PD. Myślę, że możesz drugie spokojnie dać większe, co do pierwszego, to niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Szatannnn » śr lut 27, 2013 19:42

Nie mam wielkiej wiedzy ale postaram się podzielić swoim doświadczeniem w silniku ALH. wg mnie ustawienie ciśnienia przed wtrysku na 190 bar i głównego na 350-355bar powoduje dosyć duże wyciszenie pracy silnika. Wg mnie spowodowane jest to tym, ze pierwsza faza wtrysku jest dość mocno rozciągnięta w czasie i paliwo zaczyna się zapalać zanim dojdzie do wtrysku głównego. Natomiast ustawienie 240/350 bar powoduje dość twardą prace silnika. Powiedział bym ze silnik pracuje prawie jak silnik w fordzie transit. Próbowałem też ustawić ciśnienie na 225/370bar. uruchomiłem na tym silnik i efekt był taki że pracował jak silnik PD jednak bałem się jechać bo pasek i pompa mają dość duże obciążenie.Jutro postaram się wrzucić filmy z nagraną pracą silnika na poszczególnych ciśnieniach wtrysku.Oczywiście mowa tutaj o wtryskiwaczach 216 Bosch.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: italiano_83 » śr lut 27, 2013 20:00

Szatannnn pisze:Nie mam wielkiej wiedzy ale postaram się podzielić swoim doświadczeniem w silniku ALH. wg mnie ustawienie ciśnienia przed wtrysku na 190 bar i głównego na 350-355bar powoduje dosyć duże wyciszenie pracy silnika.
A oprócz wyciszenia pracy silnika, co akurat mnie w ogóle nie interesuje, niosą się z tym jakieś inne korzyści - większa moc/ moment obrotowy...?
I jak się ma to do obciążenia pompy wtryskowej i układu rozrządu ? O ile ktoś posiada takie informacje i chce się podzielić swoimi spostrzeżeniami.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Szatannnn » śr lut 27, 2013 23:42

Nie wiem jaki ma to wpływ na pompę, ale na pewno nie wpływa korzystnie na pasek rozrządu. Jeżeli chodzi o moc i moment to prawie nic nie czuć auto przy wyższym ciśnieniu ma jak by lepszą reakcje na wciśnięcie gazu. I w moim przypadku zużycie paliwa spadło średnio o ok 0,2l Dodam jeszcze ze w swojej pompie mam wymienioną fale od AAZ fala "600"



Awatar użytkownika
dwajeden
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 13:33

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: dwajeden » czw lut 28, 2013 20:33

a powiedzcie mi mam juz 216 przyszły bosch mam program na seryjnych asv gdzieś na 140 koni mogę je założyć na razie bez korekty bo korekta na przyszły tydzien dopiero jest sens będzie auto kopcić bo mocniejszy raczej nie będzie



Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Szatannnn » czw lut 28, 2013 20:42

Spokojnie możesz jeździć auto może trochę kopcić ale nic złego się nie stanie. Mocy też przybędzie.



Awatar użytkownika
dwajeden
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 13:33

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: dwajeden » czw lut 28, 2013 21:08

ok jutro zakładam dzięki :)



Awatar użytkownika
szczuru92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob lis 27, 2010 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: szczuru92 » czw lut 28, 2013 23:17

Witam .
W moim Golfie AHF powoli zaczyna brakować mi mocy :chytry: I tak sobie myślałem nad wtryskami od LT 2.5 , które to mogę mieć teoretycznie za free i tu moje pytanie czy wtryskiwacze te podejdą do Golfa czy odpada i czy trzeba od razu robić korektę .

P.S. LT 2.5 to 0.216 , prawda ?



Pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: EnejVW » czw lut 28, 2013 23:39

t4 2.5 150km to 216, lt 2.5 to chyba motor z mercedesa



Awatar użytkownika
szczuru92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob lis 27, 2010 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: szczuru92 » czw lut 28, 2013 23:41

Aha , a czy takowe z t4 2.5 150km mógłbym zakładać do AHF bez zbędnych zabaw ?



Pozdrawiam



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: EnejVW » czw lut 28, 2013 23:42

tak, z tym że tak jak piszę wyżej



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości