jaki blok itp. do mocnej VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

jaki blok itp. do mocnej VP

Post autor: grzegorzp » śr cze 03, 2009 14:39

po padzie turbiny, cały czas mam wrażenie że silnik pracuje inaczej niż przedtem i na dodatek ma trochę mniej mocy.
z jakich silników 130 i 150KM brać tłoki,wał korbowy i blok, tak żeby były wytrzymałe i żeby pasowały P&P do golfa IV ALH?

wiem że od ASZ i ARL ale chyba są jeszcze jakieś inne mocne pasujące

no i czy coś jeszcze potrzeba? i co należy profilaktycznie od razu wymienić?

ps. czy to że olej i trochę odłamków poszło w wydech może go blokować tak że jest lekko przytkany? kata nie ma.
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 14:41 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 03, 2009 17:55

grzegorzp pisze:czy to że olej i trochę odłamków poszło w wydech może go blokować tak że jest lekko przytkany? kata nie ma.
jak kata nie ma to wszystko sie wypaliło i wyleciało raczej

a w dolot cos poszło ?

korekcje sie zmieniły, pojawiały sie jakies drgania jak stopniowo dodajesz gazu na postoju ?



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » śr cze 03, 2009 20:41

korekcje nie sa zadnym wyznacznikiem skrzywionej korby, wlasciwie wiem z doswiadczenia ze na krzywej korbie mogą one byc idealne....bardziej bym skupil sie na tym czy na zimnym siniku nie pracuje jakos dziwnie kulawo i czy nie poddymia na bialo.
W drugiej kwesti odnosnie bloku....nie baw sie w takie tematy wymiana walu tlokow korb, bo to kosztowo sie nie oplaca (nowe pierscienie panewki bla bla bla)....szukaj dolu od PD jakis mlody ASZ albo najlepiej BLT. Z ktorego roku ten twoj ALH ? Jak juz nabedziesz tak dół to nie zapomnij przerzuci tarczki od czujnika polozenia walu ze swojego ALH (konieczne wyjecie walu) bo bedzie cie czekac podwojna robota :)


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » śr cze 03, 2009 20:51

aw69 pisze:albo najlepiej BLT
Z BLT tak pięknie nie jest bo ma całą podstawę filtra oleju cofniętą bardziej do tyłu silnika, ma mały wkład filtra oleju, i podstawa od ALH nie pasuje do bloku BLT.
ASZ z Sharana 2006 r. to najmłodsze ASZ w seryjnej produkcji.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr cze 03, 2009 20:52

w wyniku padnięcia suszarki silnik ci sie rozbiegł?? MI po takim zabiegu silnika jak zona nie zdażyła go zdusic na wys obrotkach podwieszały sie zawory- raczej nie były szczelne i moc była z 60% po regeneracji głowicy bez problemu. Mysłałem ze korby poszły- ale nie :grin: za to teraz na nowej suszarce i głowicy z uszczelnieniami bieze tylko 0,2 l oleju na 15 tys km :hmm:



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr cze 03, 2009 22:29

1. silnik nie bierze oleju
2. wszystko z korekcjami ok,
3, na jałowym wszystko ok, kuleje tylko jak klime włącza, ale tak już było wcześniej i to chyba norma.
4. silnik się nie rozbiegł, od razu zgaszony raczej jeżeli coś poszło w dolot to bardzo mało.

czyli jeżeli bym się decydował na podmianę to szukać "dołu" od sharana asz.
czyli całego silnika tylko bez głowicy? jakie dokładnie części?

ps. silnik raczej w miarę zdrowy bo te 180KM daje ale jakoś więcej to nie chce a ja też raczej nie chcę wysilać go na dole od VP
ps.2 jakie mocno orientacyjne koszty roboty/takiej wymiany (bez części)
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 22:32 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » czw cze 04, 2009 00:25

nie no Jaro zgadzam sie, ale kupując taki dół grzechem odrazu jest nie wziac podstawy z dużą chłodniczką oleju :)


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

peter250
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 27, 2009 20:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: peter250 » czw cze 04, 2009 06:55

A czapka od VP pasuje na blok od ASZ/ARL czy przerzuca się tylko bebechy z bloku PD do VP ?
Czy można wrzucić dół od PD bez ściągania czapy?

Sorki za laickie pytanie.


Leon ASV+

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » czw cze 04, 2009 10:47

pasuje czapka od ALH do dolu PD......no bez zdjecia czapki ? :) ja nie potrafie, ale moze ktos umie heheheh


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

peter250
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 27, 2009 20:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: peter250 » czw cze 04, 2009 11:03

aw69 pisze:pasuje czapka od ALH do dolu PD......no bez zdjecia czapki ? :) ja nie potrafie, ale moze ktos umie heheheh
Znaczy się miałem na myśli czy można same bebechy przełożyć z PD do bloku VP po zdjęciu miski olejowej..? Wiem, że błądze :)
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 11:05 przez peter250, łącznie zmieniany 2 razy.


Leon ASV+

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » czw cze 04, 2009 12:15

bez sensu zakładać do bloku VP bo on jest słabszy niż w PD więc jak zmieniać to razem z blokiem,

a od czego obudowa filtra oleju pasuje do BLT?
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 12:21 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

jaki blok itp. do mocnej VP

Post autor: Baryla » śr sty 30, 2013 23:24

troszkę odświeżę temat, jestem na etapie składania VP z dołem od PD ( AVF) i mam parę wątpliwości.
-Jak wygląda sprawa z pompą oleju? Zostaje z PD czy trzeba założyć tą z vp?
-Czy głowice o numerach 038 103 373 A oraz 038 107 373 E są zamienne? Wiem że z numerem A jest na stare hydro jak golf III itp, a numerem z końcówką E jest już na te nowsze hydro.
-Czy są jeszcze jakieś rzeczy prócz pierścienia od czujnika położenia wału do przełożenia przed składaniem silnika?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości