TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)

Post autor: tomek08 » pn lut 13, 2012 20:44

Witam,
evolution pisze:slabo czytales, przyrost mocy nie istnieje przy uzywaniu mocy maksymalnej, tak jak i oszczednosc. gaz nie moze byc podawany przy maksymalnym obciazeniu. czyli by oszczedzac trzeba sie turlac i jedyny plus jest na tym ze naciskasz gaz 30 procent zamiast 50 dla uzyskania danej predkosci
akurat to doczytałem i wiem, że przy pełnych obciążeniach nie ma oszczędności, ale kto cały czas jeździ z nogą w podłodze, chyba, ze maluchem.
Każdy normalny człowiek lubi sobie poganiać, ale nikt cały czas nie upala samochodu :bajer:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)

Post autor: krzys-jeruzal » pn lut 13, 2012 21:04

Fanzonum, kto teraz patrzy czy silnik wytrzyma 100ts w samochodzie który ma 12 czy 15lat pojeździć 2 -3 lata i następny najlepiej tak by nic nie robić przy nim ... i następny...
Teraz chyba mniej jak 5% silników sie naprawia resztę sie wymienia bo rynek wtórnych silników jest ogromny... nie mówię tu o remontach głowicy tylko pierścieni czy panewek o szlifach nie wspomnę...



Awatar użytkownika
Fanzonum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 22:43
Lokalizacja: FZG .....

TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)

Post autor: Fanzonum » sob lut 18, 2012 00:01

No na przykład ja !!!!!!
golf mk3 1.9 TDI 1997 - 398tyś
golf mk3 2,8 VR6 1997 - 181tyś
polo 6N 1,0 1997 - 148tyś
vw garbus 1,3 boxer 1962 - 89tyś
skoda 120 1,2 1984 - 98tyś

Wszystko na chodzie stan BDB :grin:
Myślę, że większość ludzi na forum to pasjonaci i dla nich liczą się te 12 czy 15 letnie auta a nawet starsze, ten wiatr wspomnień i pracy, którą w nie wsadzili.....

A wracając do tematu to rozmawiałem dziś z gościem, który zajmuje się LPG i tak montował już coś takiego ale tylko do aut dostawczych i ciągników siodłoeych.
Ludzie zaczną zakładać instalacje a tu nagle podjada na stacje i będzie zdziwko LPG w cenie zbliżonej do 95. Nasi politycy są do wszystkiego zdolni ktoś podniesie akcyzę i ugotują wszystkich - ale to tylko taki czarny scenariusz :)



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)

Post autor: krzys-jeruzal » sob lut 18, 2012 09:41

Fanzonum pisze:ale to tylko taki czarny scenariusz
od paru lat cena lpg to 50-60% PB i to jest bardzo dziwne ze na tym łapy nie połozyli



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)

Post autor: caro86wlkp » pt lis 16, 2012 21:03

krzys-jeruzal pisze:W marcu jestem wstępnie umówiony na montaż instalacji w swoim T5 .. .. , będę wiedział czy jest albo o ile taniej nisz bez LPG ...
zamontowane?



Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)

Post autor: michalc696 » pn gru 24, 2012 00:08

Witam Panowie,

Osobiście pracuję na stacji benzynowej i od czasu do czasu tankujemy tiry wyposażone w instalacje LPG. Rozmawiałem z kierowcą, który jeździ Renault Magnum mówił że ma normę spalania samego ON na poziomie 35l. Po włożeniu LPG norma się nie zmieniła, ale teraz pali 25l ON i 10l LPG na 100km, więc jakby nie było na przeloty jakie robią tiry to duża oszczędność. Wynika z tego, że "mieszankę" tworzy 71% ON i 29% LPG, tylko ciekawe czy taka sama proporcja również sprawdza się w osobówce, czy może musi być inna - tego nie wiem. Niestety małego klekota z LPG jeszcze nie było. Jak się pojawi i uda mi się wyciągnąć trochę info od właściciela dam znać.

Pozdrawiam
Michał



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)

Post autor: Fahoo » ndz lut 10, 2013 11:24

Fanzonum pisze:No dobra gaz czy nie gaz?


- Proces spalania benzyny jest procesem łagodnym a LPG gwałtownym, silnik dostaje w kość.
:panna: :rotfl:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości