Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: czarodziej6969 » wt lis 06, 2012 11:08

KoJ@K, parę postów wyżej cowboy napisał, że w miarę cenowo są BA, a AL są dobre do mocy ~220-240KM ;)



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: KoJ@K » wt lis 06, 2012 15:18

Tylko, że ja nie wiem co to są hybrydowe, czym się różnią od normalnych, czy są lepsze czy gorsze, jakie dobrze byłoby do AXRa wsadzic itd. Dlatego pytam o poradę, doradzenie itp. :)


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » wt lis 06, 2012 18:33

hybrydowe to takie kotre sie samemu robi czyli wklada sie koncowki rozpylajace od innych wtryskow- zazwyczja wydajnieszych do korpusów naszych wtryskow. Mozesz te nie kombinowac i poporstu szukac wtryskow od ASZ/ARL czyli wtryskow 073AL ( zwanych ALkami) i problem rozwiazany.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: KoJ@K » wt lis 06, 2012 23:16

A jest coś tańszego od ALek ? Jakieś BA ? Czy cenowo tak samo to wygląda ? Po zmianie na takie np BA lub AL ile by mógł wypluc AXR z turbem od BTB ? Coś pod 170KM ? A cenowo to jak taka zabawa wygląda ? :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » śr lis 07, 2012 07:16

mysle ze wiecej nawet na tych BA.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: KoJ@K » śr lis 07, 2012 16:06

Ale więcej to już chyba turbo nie wydoli co nie ?! A wydech ? Jeszcze jakby można, to jak cenowo wygląda takie zmienianie ?


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pt lis 09, 2012 16:17

KoJ@K pisze:Ale więcej to już chyba turbo nie wydoli co nie ?! A wydech ? Jeszcze jakby można, to jak cenowo wygląda takie zmienianie ?
proszę o trzymanie się tematu
w tym temacie ograniczmy sie do wtryskiwaczy, nie zadajemy pytan o turbiny i wydechy



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: KoJ@K » pt lis 09, 2012 20:52

Ale pytanie w tym wypadku odnosiło się wtrysków, czy to na wtryskach wydolą te części co wymieniłem, no ale okej, rozumiem. :)


Obrazek

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: kornat » czw gru 06, 2012 13:35

Mnie ciekawi jedna sprawa. Zaraz po zmianie się dosyć stukały ale pewnie przez ich ułożenie. Teraz jest ciszej ale wydaje mi się że i tak trochę głośniej niż na fabrycznych 0,205 nie wiem czy to moje odczucia czy faktycznie tak jest.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pt gru 07, 2012 08:45

tak ma byc, proces spalania trwa krócej, praca moze wydawac sie bardziej twarda



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » pt gru 07, 2012 10:32

trwa krócej bo przy wiekszych otworkach ta sama ilosc paliwa potrzebna do utrzmania zadanej predkosci obrotowej silnika jest wtryskiwana krócej. Diesel z wtryskiem bezposrednim tdi vp ma dwa momenty wtrysku jak wiemy. Pierwszy jest do zlagodzenia cyklu pracy i poczatkuje caly proces. Drugi wtrysk jest wtryskiem glownym i podaje paliwo by wywolac suw pracy. Paliwo jest podawane gdy juz jest proces spalania. Dlatego tez nowsza technologia jaka jest uklad common rail ma nawet 7 faz wtrysku by wylagodzic caly proces spalania.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

xman750
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw sie 11, 2011 22:41
Lokalizacja: Szkocja

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: xman750 » wt gru 11, 2012 22:33

ja odgrzeję trochę kotleta ale co tam na samym początku tego tematu Fucker pytał o to jakie ciśnienia ustawić najlepiej na wtryskach .260 padła propozycja 190/285, niedługo ja będę również stał przed podobnym dylematem dlatego ponawiam pytanie czy ktoś przerabiał już temat i może podpowiedzieć jakie ciśnienia będą najbardziej optymalne ? moc docelowo ma oscylować w okolicach 230KM+ jeśli ma to znaczenie pompa 11mm, GTB2260VK, wałek SDI...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » śr gru 12, 2012 11:12

190/285 ????

chyba 190 / 385 ;)

ja bym ustawił 190/340 jesli to sie sprawdza



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » śr gru 12, 2012 19:07

a nie rozjedzie sie troszke ten przedwtrysk od wtrysku glownego? Ja bym dał 220 czy nawet 230 pierwszego i drugiego tez nieco ponad 300 jakies 320 do 340. Jesli to jedenastka (pompa) z automata ALH to tam przeciez cisnienia byly jak w ASV a nie jak w AHF czy AFN. Nieco wieksze cisnienie spowoduje nieco opoznienie kata wtrysku ( pozniej sie otworza wtryski) ale jest raczj ewieksza szansa ze lepiej bedzie rozpylac. W oplach na pompie VP44 cisnienie drugie jest na 365 ustawione a pierwsze na 180


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości