Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Łukasz Kam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 16:02

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: Łukasz Kam » śr lis 28, 2012 01:19

Jeśli chce założyć dół z ajm do fabrycznego alh to na co zwrócić uwagę ?
Czujnik położenia wału z koronką to napewno. Czy są jeszcze jakieś znaczące różnice ?
skrzynia, turbina sa takie same ?

A co z rozrządem ? pompą wody ?



axel1983
Low Rider
Low Rider
Posty: 479
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 10:25

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: axel1983 » śr lis 28, 2012 12:06

niewykonalne :)


Golf MK3-BYŁO
Golf MK3-BYŁO
Golf MK2-BYŁO
AUDI A3-BYŁO
AUDI A4-BYŁO
AUDI A6 C5-było
VOLVO S60-BYŁO
PASSAT CC - JEST :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=397052

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: spawacz » śr lis 28, 2012 14:24

chyba w twojej glowie :jezor: . Jak najbardzie wykonalne, ale lepszy bedzie axr jak ma to byc slabszy PD. Ew. dobry by byl PD130.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

axel1983
Low Rider
Low Rider
Posty: 479
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 10:25

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: axel1983 » śr lis 28, 2012 15:32

spawacz, to powodzenia przy spasowaniu kanałów olejowych :)


Golf MK3-BYŁO
Golf MK3-BYŁO
Golf MK2-BYŁO
AUDI A3-BYŁO
AUDI A4-BYŁO
AUDI A6 C5-było
VOLVO S60-BYŁO
PASSAT CC - JEST :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=397052

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: spawacz » śr lis 28, 2012 19:32

Skad sie tacy jak ty biora? Gosciu nie masz pojecia, gdzies cos przeczytales i teraz mi tu mardujesz, jeszcze komus w glowie mieszasz, nie myl starych TDI VP z nowszymi VP - to tak w ramach podpowiedzi :bajer: .Lukasz rob swoje.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tomau
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:13
Lokalizacja: Dzierżoniów

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: tomau » śr lis 28, 2012 20:13

ALH,ASV,AGR,AHF i tylko te mozna połączyc (głowica VP a dół od PD). Cała reszta starszych tdi na pompie (AFN,1Z,AHU) nie pasuje. Jeżeli masz pompe wody napedzana przez pasek rozrzadu (a majac ALH masz) to możesz połączyć. Najlepiej szukaj jak najmłodszego PD (wieksza szansa na w miare normalny przebieg). Ewentualnie mozesz poszukać młodszych TDI np BLT :) ale z tego co pamietam to troche wiecej roboty (chyba podstawa filtra oleju nie pasuje). Najlepiej poszukaj ASZ/ARL z małym przebiegiem (maja wytrzymalsze korby niz AJM i inne PD).
Przecież osprzet mozesz przełożyć od swojego. Zależy jaka skrzynia w tym AJM czy 5 czy 6 biegowa, jak 6 to potrzebujesz kompletna skrzynie sprzeglo i rozrusznik.
Ps. spawacz, możesz mi powiedzieć tak z ciekawości, dlaczego lepiej szukać AXR niż AJM ? chodzi ci tylko o rok produkcji ?


ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;

Łukasz Kam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 16:02

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: Łukasz Kam » śr lis 28, 2012 21:42

Chodzi o to, że mam klienta który uparł się że nie chce naprawiać swojego silnika pd do kolizji tylko chce zrobić przekładkę na vp.
Mam głowice od alh bo została z jakiegoś innego silnika a klient ma dół z ajm i chce z tego zrobić całość. Koronkę na wał napewno w starych gratach też gdzieś znajdę.

Rozumiem że z rozrządem nie będzie problemu jeśli dół pójdzie od pd. I wszystko tj pompa wodna napinacz i rolki prowadzące będą pasowały od alh ?

Czy napewno różnica polega tylko na koronce wału ? Wolę się upewnić przed rozebraniem żeby w trakcie przekładki nie spotkała mnie jakaś nie miła niespodzianka.

A jak wygląda temat z układem chłodzenia przewody, chłodnica czy tu nie ma jakiś różnic ?



Łukasz Kam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 16:02

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: Łukasz Kam » śr lis 28, 2012 21:45

W ajm mam 6 biegową skrzynie czyli nie będzie pasowała do silnika na vp ? czym się różnią te skrzynie ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: wesol » śr lis 28, 2012 22:10

pasuja skrzynie jak masz kompet do tego czyli dwumas ze sprzeglem oraz rozrusznik, poduchy , linki itd.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

axel1983
Low Rider
Low Rider
Posty: 479
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 10:25

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: axel1983 » czw lis 29, 2012 11:59

spawacz, przepraszam mój błąd, byłem w innym wątku i coś mi sie ubzdurało że AHU ma a nie ALH mój błąd :pub:


Golf MK3-BYŁO
Golf MK3-BYŁO
Golf MK2-BYŁO
AUDI A3-BYŁO
AUDI A4-BYŁO
AUDI A6 C5-było
VOLVO S60-BYŁO
PASSAT CC - JEST :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=397052

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: Fahoo » pn gru 17, 2012 10:13

złożyłem osobiście 2 takie silniki wszystko pasuje p&p potwierdzam na 100%
wazne aby zmienić tarcze zliczająca na wale jesli dół z pd ma latac w vp ale o tym chyba juz wspominano


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

matig20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 22, 2013 15:32

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: matig20 » czw maja 09, 2013 08:37

witam przepraszam , że odkopuje ... ale nie chce zakładać nowego topica. a więc robiłem remont ilnika tzn. główica i wtryski ... i silnik dalej tuka i kopci na biało... okazało sie , ze rzytarty na panewkach... mam okazje mieć cały kompletny dół od audi a 4 o oznaczeniu avf . ja mam asv ... czy podchodzi wszystko p&p czyli dół avf i głowica oraz reszte osprzętu asv... prosze o pomoc



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: spawacz » czw maja 09, 2013 11:37

Podchodzi zmienic musisz ; tarcze czytajaca obroty, miske olejowa, obudowe uszczelniacza przedniego . Tam sa rwane korby!!! Jaak nie rozbierales takich to sam nie rob leoiej, napoewno dolne panewki korb wyjda ze stopek bo beda przyklejone do walu.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

matig20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 22, 2013 15:32

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

Post autor: matig20 » czw maja 09, 2013 11:39

kurde no to lipa... u mnie sie tak tłucze silnik... " onclick="window.open(this.href);return false;

głowica po remoncie i nowe wtryski i dalej ie tak tłucze... , pytanie czy przy wymianie panewek trzeba szlifować wał ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości