Sztanga - rezregulowana?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: RSRoss » pn lip 09, 2012 17:29

Witam

Po remoncie silnika jak wszystko było czyszczone i składane na nowo, źle została skontrowana sztanga od turbiny i chyba się rozregulowała. Mechanik powiedział tylko, że sztangę lekko podregulował - patrząc na ślady tego żółtego kleju... chociaz to mało precyzyjne

Mam wskaźnik ciśnienia doładowania przy normalnym przyspieszaniu jest wszystko ok - ciśnienie idealnie trzyma. Problem jest tylko przy gazie w podłodze na 3 4 i 5 biegu. Cisnienie dobija do 1.4 i spada do 1.25 i znowu 1.4 - nawet słychać jak w rytm turbina gwiżda. Program mam napisany na ok 1.35 bara. Wydaje mi się, że przy maksymalnym przyspieszeniu turbina przeładowuje i N75 zbija ciśnienie ale komp nie łąpie not laufa.W chwili gdy mam gaz w podłogę i te ciśnienie delikatnie się waha czuć że auto leciutko przymula. To możliwe, czy raczej subiektywne odczucie ?

Mam rację chodzi o regulację sztangi ?
Wydłużyć sztangę o 1, czy 2 obroty ?



Awatar użytkownika
Pyth00n
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 13:51
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: Pyth00n » pn lip 09, 2012 17:38

Logi, logi, logi ...



Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: RSRoss » pn lip 09, 2012 19:34

wystarczy tylko grupa 11 ?

http://vaglog.rtnet.pl/rsxx_63313.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: JABcok20 » śr lip 11, 2012 01:27

Ja to robię w ten spoób.daje gruzce zaciągnąć do końca i wtedy dojeżdżam sztangą do zderzaka...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: RSRoss » śr lip 11, 2012 12:22

znalazlem taki sposób - ciekawe czy jest uniwersalny...

http://www.youtube.com/wa...feature=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Wydaje mi się, że u mnie sztanga jest za krótka i WG nie może się otwożyć do końca.



fusse
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt cze 19, 2009 00:39

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: fusse » śr lip 11, 2012 13:46

wadliwy link Ross.



Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: RSRoss » śr lip 11, 2012 20:05

już poprawny...

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
rolekvr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:40
Lokalizacja: Międzyrzecz

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: rolekvr6 » śr lip 11, 2012 21:50

Stawiałbym, że jest dokładnie tak jak mówisz, a takie wahania w doładowaniu można wyczuć mimo, że są bardzo małe.


VW

Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: RSRoss » śr lip 11, 2012 22:28

problem wydaje się być rozwiązany.

Ustawiłem sztangę zgodnie z instrukcją w filmiku i teraz jest tak jak powinno byc. Przy max bucie ciśnienie pnie się w górę, na moment łapie ładnego overboosta i idealnie utrzymuje zadane cisnienie w programie. Różnica jest duża w stosunku do tego co miałem - okolo 4 całych obrotów.
Organoleptycznie :) stwierdziłem, że przy max wychyleniu gruchy WG nie był w pełni otwarty - cięgno było za krótkie

Na niskich obrotach jest nieco bardziej niemrawy ale teraz sobie stopniowo po jednym obrocie wydłużał sztangę i testował.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sztanga - rezregulowana?

Post autor: wesol » czw lip 12, 2012 19:23

na nisich obrotach nie ma prawa sie cokoliwek zmienic bo do obrotów okolo 3000 zawor WG jest zamkniety caly czas. Jak rozumuje z twojej wypowiedzi to miales przeladowanie ktore to ECM nie byl w stanie zbic lub robil to ze znacznym opoznieniem. Po regulacji sztangi zawor sie moze bardziej otworzyc ale z pozycji startowej ma byc zamkniety w 100%.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

Re: Sztanga - rezregulowana?

Post autor: RSRoss » pt lip 13, 2012 09:09

wesol pisze:na nisich obrotach nie ma prawa sie cokoliwek zmienic bo do obrotów okolo 3000 zawor WG jest zamkniety caly czas. Jak rozumuje z twojej wypowiedzi to miales przeladowanie ktore to ECM nie byl w stanie zbic lub robil to ze znacznym opoznieniem. Po regulacji sztangi zawor sie moze bardziej otworzyc ale z pozycji startowej ma byc zamkniety w 100%.
owszem jest zamkniety na 100% - nie ma innej opcji - sztanga jest o 3 obroty cofnięta i napręża wstępnie "gruchę".
Może to subiektywne odczucie lekkiego osłabnięcia z dołu, ale skrócę sztangę jeden obrót i zobaczę co się zmieni w logach.
W tej chwili gr 11 wygląda tak:
jest ok ?
http://vaglog.rtnet.pl/rsxx_91417.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości