[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tomau
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:13
Lokalizacja: Dzierżoniów

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: tomau » wt kwie 24, 2012 23:25

pompa to taki troche odległy jeszcze temat :P z 998 tłokorozdzielacz a 107j fale ? czy jak ?:)


ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: tomek08 » wt kwie 24, 2012 23:32

Wczoraj chyba tu na vw forum ktoś chciał 11tke za 800zł pogonić.
Co do mocy to na 260tkach na pewno będzie więcej mocy niż na 216tkach.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: ace-mati » śr kwie 25, 2012 14:07

eden1992 Jutro lub w piątek jadę do Karambola, na razie jestem zdecydowany bardziej na BRD nie bardzo chcę zakładać hybrydę.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: spawacz » śr kwie 25, 2012 14:58

11 w ori to zadna filozofia, ogólnie pompy po przebiegach i jezdzone na cienkim paliwie, i szczerze tlokorozdzielacz ze 107j to jeden ze slabszych 11 , 988 jest mocniejsze a 993 jest chyba najmocniejszy z takich 11 , ostanio sam skladalem do pewnego projektu pompe 107d na fali 110 + reni 11 - 993 i 14bar przy 4000, i nie powiem pompa ma odejscie jak zloto... , cena 600 zł za czesci, pompa ibiza asv 60kkm z rozbitka, stan jak nowa , i 993 z reno o przebiegu 150kkm, + jakas tam robota i regulacja... . A odnosnie turbo polecam CAHA w obudowe vnt15/gt17 , i lepiej niz BRD wstaje ,moc porownywalna a moze ciutek lepiej.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: eden1992 » śr kwie 25, 2012 16:21

spawaczja słyszałem ze tłokorozdzielacz z 988 jest najwydajniejszy.

sagon z forum passata opisał tak swój mod:
Okazuje się,że wymiana tylko sekcji wysokiego ciśnienia niestety nie kończy tematu.Ważny jest też przeszczep elementu,który wprawia w ruch kosz przestawiacza kąta.
Każdy jeden charakteryzuje się niestety innymi,jak to określił "przepływami paliwa".Korpusy pomp mają takie same przepływy,ale sam tłoczek przestawiacza,co pompa,co kilka pomp,jest zupełnie inny.
Chociaż akurat pompy z afn i 1z mają identyczne tłoczki,tyle już wiem.
Ale takie pompy z reno,nasi najlepsi dawcy,co kilka numerów,to inny.Dlatego trzeba oprócz tłokoroździelacza z głowicą wymienić jeszcze tłoczek przestawiacza kąta.
Najgorzej mają Ci,którzy wykorzystali zestawy z innych pomp
Wraz ze wzrostem ciśnienia,a im większe tym lepiej wysterować kąt,nawet przy nieodpowiednim tłoczku jakoś ten kąt wyprzedzi.
Problem pojawia się przy statycznym,tam wartość ciśnienia,nawet podbita,jak to miało miejsce u mnie nie zmieniała stanu rzeczy.
Nieodpowiednie przepływy ograniczają ilość paliwa,które tłoczek musi przepuścić do komory,stąd n 108 ma problemy z utrzymaniem stałej wartości tego ciśnienia.Regulacja wyprzedzenia kąta wtrysku w każdej pompie działa na zasadzie hydraulicznej.

Wiele wyjaśniła by tu zasada działania hydraulicznego właśnie przestawiacza kąta wtrysku i zaworka n 108,też hydraulicznego.
Jeżeli chcecie,to mogę to pokrótce opisać,zacytować,bo zostało mi to dzięki podręcznikowi wyjaśnione.
Teraz już budowa układu sterowania wyprzedzeniem kąta,zasada działania nie są już tak obce.

Za radą gościa postanowiłem się zaopatrzyć w odpowiedni tłoczek,sęk w tym,że mam falę de 143 to z oczywistych względów najodpowiedniejszy byłby z pompy od ahh.Ale weź teraz kup taki tłoczek,nowy u niego ponad 300 zeta,takie badziewie,używek tak jak fal brak.A jeżeli już,to ceny dochodzą do 200 zeta.
Zdobyłem numer takiego tłoczka,zadzwoniłem tu i tam i dowiedziałem się w jakich pompach takie tłoczki były jeszcze montowane.
Kilka tych pomp jest.
Poszukałem i kupiłem za 150 zeta pompę,wyjąłem z niej tłoczek,jak nowy na szczęście,wsadziłem do swojej i po problemie.
Faktycznie jest zupełnie inny,jak ten z afn-a.Pomimo,że długość,średnica,głębokość na sprężynę identyczna,to zasadnicza różnica tkwi w budowie tego całego układu który przepuszcza paliwo.W życiu bym nie przypuszczał,że nawet to może być inne.
Została jeszcze reszta gratów,z tłkoroździelaczem włącznie,choć ten za rewelacyjny nie jest.Ale głównie na tłoczku mi zależało.

Polecił mi zmienić coś jeszcze i pomimo tego,że wizualnie są identyczne,to jak się okazało mają zupełnie inne numery i przepływy,awpływają na wartość ciśnienia tłoczonego paliwa,o ile dobrze zrozumiałem.To też zostało zapożyczone z pompy od ahh.
Dla przykładu ten z ahh ma numer-2 463 370 028,a w afn-ie 2 463 370 021,w 1z 2 463 370 012.
Pomimo tego,że jak pisałem wygląda to w każdej pompie identycznie,to różnice w budowie tkwią wewnątrz.

W moim przypadku sprawdził się taki timing z ahh,ale nie tylko,czy będzie tak u innych,tego nie wiem.
Pewne jest jedno,ma inną budowę i inne przepływy.


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: spawacz » śr kwie 25, 2012 22:03

wiesz co slyszec a sprawidzic to jest przepasc... , pompy mozesz rozne zbudowac i kazda bedzie inaczej moc i moment w zakresie RPM prowadzic. A kolega a wlascienie ex-kolega z tego forum sagon to znana osobistosc...


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: eden1992 » śr kwie 25, 2012 22:57

spawacz pisze:wiesz co slyszec a sprawidzic to jest przepasc... , pompy mozesz rozne zbudowac i kazda bedzie inaczej moc i moment w zakresie RPM prowadzic. A kolega a wlascienie ex-kolega z tego forum sagon to znana osobistosc...
No wiadomo, że budowanie z używanych części to różnie może wyjść. Ja się tylko oparłem wiedzą i doświadczeniem bardziej obeznanego kolegi w tym temacie.

Co to hybrydy awx/caha, to zbudował już ktoś coś takiego? czy przypadkiem nie trzeba będzie założyć muszli zimnej od caha?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: ace-mati » czw kwie 26, 2012 18:16

Ja dziś byłem u Karambola i po rozmowie z nim wybór padł na hybrydę gt18/20 mam nadzieję, że wszystko będzie ok. Czas przerobienia mojej awx/arl na gt18/20 zajął jemu 4h :helm:



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: eden1992 » czw kwie 26, 2012 19:00

Wirnik od gt18 tak?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: ace-mati » czw kwie 26, 2012 20:34

gorąca GT18, zimna GT20, na grubym wałku z obudowie AWX.



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: eden1992 » czw kwie 26, 2012 21:20

ten wałek jest dużo grubszy w porównaniu z arl?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: Daron7 » czw kwie 26, 2012 22:16

ace-mati jak wrzucisz do auta, zrób 011 :)



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: spawacz » sob kwie 28, 2012 21:13

yyy to turbo nie ma prawa dobrze smigac , ono spuchnie, za male musze ,a za duze kola i winik za ciezki. Dostalem przedwczoraj gt17V/GT17vc(caha) od Bogdana, "caha" ma wieksze kolo komp. niz ARL i BRD wiec i wyajnsc bedzie wieksza, nieco mocniej bedzie wydech trzymac, w kazdym badz razie zamontowana bedzie we srode w 1Z , jutro postaram sie wam zdj. podoawac. W VNT15 da sie takie cos tez zrobic.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

Post autor: krzysiek1606 » sob kwie 28, 2012 22:04

spawacz pisze:yyy to turbo nie ma prawa dobrze smigac , ono spuchnie, za male musze ,a za duze kola i winik za ciezki. Dostalem przedwczoraj gt17V/GT17vc(caha) od Bogdana, "caha" ma wieksze kolo komp. niz ARL i BRD wiec i wyajnsc bedzie wieksza, nieco mocniej bedzie wydech trzymac, w kazdym badz razie zamontowana bedzie we srode w 1Z , jutro postaram sie wam zdj. podoawac. W VNT15 da sie takie cos tez zrobic.
a jakie ciśnienie jest wstanie wytrzymać caha przy 4.5tyś w 1.9 tdi


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości