Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: wesol » czw kwie 19, 2012 17:26

vagiem to sobie mozesz diagnozowac pompki jak u wróżki. Moze cos pokazac ale nie mozna mu ufac bezgranicznie. to orietacyjne sprawdzanie jest. Jak telepie na poczatku to moze swieczka zarowa spalona ale czy az tak bys to doczuł to nie wiem bo jakos nie wydaj mi sie zeby tak mocno bylo to wyczuwalne w tym silniku.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: tomek08 » czw kwie 19, 2012 18:12

Witam, przy tych temperaturach to raczej świeczki by nie odczuł.
Pozdrawiam.


Tomek

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: eden1992 » czw kwie 19, 2012 20:15

Aby wyeliminowac świece, to ktos z podobnym silnikiem musiał by spróbowac odpalić zimny silnik z odłączonymi swiecami.


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: hutton » pt kwie 20, 2012 00:00

mialem to samo w moim przyczyna bylo mniejsze cisnienie na dwoch cylindrach jak sie zagrzal to juz pracowal normalnie teraz po remoncie glowicy nie mam takiego problemu tez na vagu pokazywalo nie niby pompki byly w gorszym stanie a to dlatego ze cylinder w gorszym stanieteraz jeszcze nie badalem vagiem ale pracuje rowno


o to mój dupowóz viewtopic.php?f=89&t=449192

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: tomek08 » sob kwie 21, 2012 00:50

Witam, najlepsze rozwiązanie zmierzyć ciśnienie :bigok: .
Pozdrawiam.


Tomek

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » pn kwie 23, 2012 08:52

Nie brałem tego pod uwagę ale może faktycznie warto by było sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Najbardziej miarodajne wyniki wychodzą na zimnym silniku? Hutton! Ty sam robiłeś regenerację głowicy czy dawałeś do warsztatu? Jakie to są koszta orientacyjne? 3eba pół silnika rozebrać nawet jeśli się tylko pierścienie wymienia?


vw - be inspired :D

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: tomek08 » pn kwie 23, 2012 12:46

Witam, ciśnienie najlepiej na zimnym mierzyć.
Pozdrawiam.


Tomek

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » pn kwie 23, 2012 16:59

To że miałem rozrząd przestawiony i na nim przejechałem 3tyś km mogło się przyczynić do spadku kompresji i zużycia elementów silnika? Dziwię się bo silnik jeszcze dziewica na wydaniu. Ma 135tyś realnego przebiegu. Jak często i kiedy się takie zabiegi jak regeneracje głowicy robi? Ktoś zna orientacyjne koszty i komu w okolicach Wawy można taką robotę ze spokojnym sumieniem powierzyć?


vw - be inspired :D

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: tomek08 » pn kwie 23, 2012 21:50

Witam, po przebiegu 3tyś. nic się silnikowi nie powinno stać, pod warunkiem, że zawory z tłokami się wcześniej nie spotkały.
Zmierz tą kompresje i wtedy będziesz wiedział.
Głowica grubo ponad 200tyś. jak nie 300tyś. powinna wytrzymać.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: hutton » pn kwie 23, 2012 23:16

u mnie 140tys przebieg realny sprowadzony z francji i juz nie trzymal kompresji jak trzeba naprawa glowicy kosztowala mnie 400zl dwa nowe zawory,prowadnice,uszczelniacze i planowanie robione w krakowie u papieza


o to mój dupowóz viewtopic.php?f=89&t=449192

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Re: Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » śr maja 16, 2012 12:26

Ciśnienie zmierzone. W normie bo na każdym cylindrze jest po 30bar. Świeczki zmienione na nowe. Silnik dalej telepie na zimnym jak ruski ciągnik a powyżej 3tyś obrotów przyspiesza liniowo ;/
Chyba jednak wałek rozrządu sie stępił. Nim zamówię Głowicę albo wałek do ARLa, chciałbym zapytać jeszcze czy Alternator mógł by powodować takie bicie i telepanie silnika na zimnym?


vw - be inspired :D

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: toffic » śr maja 16, 2012 13:49

sprawdzałeś uszczelki na pompkach?? Ja ostatnio miałem bardzo podobny problem z ASZ ostatnio, pomogła wymiana uszczelnień i regulacja pompek jak trzeba



lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » śr maja 16, 2012 16:14

Jak idzie to sprawdzić? Trzeba do VW service jechac na wymiane uszczelnień i regulacje pompek? Ile orientacyjnie kosztuje taka zabawa?


vw - be inspired :D

Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: MiChAoS » śr maja 16, 2012 20:25

Podjedz do MORELA w lomiankach masz na tylach stacji BP jadac od wawy po prawej VAG maja w jedym palcu to ci ogarna... Robota profi w dobrej kasie lipy nie zrobia a samochodu ci nie oddadza puki nie bedzie wszystkovtak jak byc powinno
Zestaw uszczelek to 120zl + robota zalezy kto i gdzie



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 38 gości