Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: tomek08 » pt kwie 13, 2012 21:13

Witam, kolego zapodaj te logi, to będzie chłopakom łatwiej coś powiedzieć :popcorn: .
Pozdrawiam.


Tomek

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » pt kwie 13, 2012 23:48

Co do rozrządu to by coś wykazało w logach, tzn tam jest jakiś czujnik? Bo mechanik wałka nie ruszał jak w zeszłym roku wymieniał rozrząd. Na tym rozrządzie przejechałem zaledwie 10tyś km. W tygodniu umawiam się z Adamm'em na oględziny problemu i logi, ja już mam kwadratową głowę od rozkminek ;/
Dzisiaj kolejną niepokojącą rzecz odkryłem:
Rano odpalam auto po wyłączeniu immobilisera (standardowa procedura) gaśnie diodka od immo, stoje, czekam aż rozgrzeje sie silnik. Diodka lekko się żarzy. Po paru sekundach silnik zaczyna telepać. Dodałem gazu a diodka zaczela swiecic tym mocniej im wiecej gazy dodawalem. A przypomnę że powinna byc zgaszona. Wkurzylem sie od tych drgań i telepania wiec żeby ustały wcisnalem pedal gazu do oporu. Diodka imo zapalila sie na maksa, coś pyknelo i zgasla.
Teraz mam pytanie do mądrych głów. Czy immobilizer może coś bruździć w moim silniku? Jeśli go nie odblokuje to silnik kreci ale nie dostaje mieszanki. Czy możliwe że immo obcinal by dawki mieszanki nawet po rozblokowaniu?


vw - be inspired :D

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: monopolowy » sob kwie 14, 2012 07:59

lokomotion pisze:Rano odpalam auto po
lokomotion pisze: Po paru sekundach silnik zaczyna telepać
lokomotion pisze:Wkurzylem sie od tych drgań i telepania wiec żeby ustały wcisnalem pedal gazu do oporu

Rany boskie. To już lepiej było go zgasić. Miałem różne auta, benzyniaki bez turbo, diesle bez turbo, ale jakoś nigdy przez tyle lat nie zdarzyło mi się depnąć gaz w podłogę na zimnym silniku zaraz po odpaleniu :/


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Re: Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » sob kwie 14, 2012 11:45

lokomotion pisze: czekam aż rozgrzeje sie silnik.
Wiem że 2 min to nie wystarczający czas na rozgrzanie silnika ale zawsze dbalem i chuchalem na to auto jak malo kto, turbo zawsze chlodzilem przed zgaszeniem i przed wyjazdem dawalem silnikowi popracowac na wolnych. Tankowalem tylko w shelu i BP, dolewalem polepszaczy do czyszczenia wtryskow, ale teraz to mój samochodzik już przesadził z tym spadkiem mocy i telepaniem silnika. Ta przygazówa to był klaps za karę ;p :satan:

W nast tyg jade na diagnoze i normalne logi.


vw - be inspired :D

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: tomek08 » sob kwie 14, 2012 13:20

Witam, to może być wina słabego styku, masy na jakiś przewodach, ale gdzie to niestety Ci nie powiem.
Posprawdzał bym wszystkie masy na karoserii w zegarach itd.
Sam kiedyś miałem tak, że przy zapalaniu silnika cykał jakiś przekaźnik, aż któregoś dnia nie odpaliłem samochody. Winę za to ponosiły dwie masy nie przykręcone do karoserii, bu dupny elektryk zapomniał o nich :bajer: .
Także czasem jakaś pierdółka, a umie zatruć człowiekowi życie.

Myślę, że jak podłączycie vaga to będą jakieś błędy.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: MiChAoS » sob kwie 14, 2012 14:37

lokomotion jakich ulepszaczy? napewno byly one przeznaczone do pompowtryskow? zawsze on kulal czy ci kuleje od jakiegos czasu?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: wesol » sob kwie 14, 2012 14:39

Ten caly temat bez podpinania pod kompa, bez odczytania bledów i zrobienia logów jest bezsensowny. Mozna by tu jeszcze tak domniemac i wróżyć z fusów conajmniej z 5 stron.
Zrób logi i bedzie wiadomo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » pn kwie 16, 2012 10:44

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Jutro u Adamm'a bedziemy walczyć z tym parchem. Podłączymy pod kompa i wyśpiewa nam całą prawdę mam nadzieję.
Z polepszaczy lalem te Niebieskie plyny STP do TDI na pompowtryskach.
A czy wcześniej tak kulal? Ostnio jak mechanik wkryl u mnie wyciek paliwa spod pompy Vacum, to ją na silikon wkleil. Paliwo nie cieknie ale silnikiem szarpie na zimnym silniku i przy 3 tś obrotów na każdy biegu.


vw - be inspired :D

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: piori » pn kwie 16, 2012 10:51

lokomotion pisze:mechanik wkryl u mnie wyciek paliwa spod pompy Vacum, to ją na silikon wkleil
Może trochę poza tematem, ale sylikonu w układ paliwowy to ja bym nie pchał, :ass: nie mechanik.



lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » pn kwie 16, 2012 14:10

Ponoć do tych pomp LUK nie ma uszczelek. Jest razem z pompą ale za 1200zł ;/ Istnieje prawdopodobieństwo że kawałek silikonu mógł popłynąć razem z paliwem i przytyka pompowtrysk?


vw - be inspired :D

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: piori » pn kwie 16, 2012 15:05

Coś tam na szybko udało mi się znaleźć mimo, że wg etki rzeczywiście pompa jest jako nierozłączna całość.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/uszczelki-pompy-paliw ... 93258.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/uszczelki-pompy-paliw ... 93279.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Za tą pompą już żadnych filtrów nie ma, więc jak coś się dostało to może tam namieszać. Ale na początek logi jak piszą koledzy wyżej i wtedy można myśleć dalej.



lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Re: Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » wt kwie 17, 2012 17:03

rav_tdi pisze:co z rozrządem - czy jest na 100000% prawidłowo założony??
Bdb. znajomy miał bardzo podobne objawy i sie zaczął z tym nawet oswajać, bo nic nie mógł znaleźć, ale miał rozrząd do roboty, więc postawił auto do warsztatu i motorownia odżyła i problem zniknął! Jeżeli tego jeszcze nie spr. to proponuje się tym zainteresować :bajer:
No i tak Kolega rav_tdi napisał główną przyczyną spadku mocy i nierównej pracy był przestawiony rozrząd. Na komputerze wyszło 2.2. :grrr:
Kolejnym, czyli brakie płynności przyspieszania (bujanie) przy wciśniętym pedale w podłoge, był powrót do oryginalnej Boschowskiej przepływki. Pierburg nowy ale okazał sie być do :ass:

Autko teraz równiutko przyśpiesza i ma moc. Jedyne co dziwne wyszło na hamowni to od 3000 obrotów wykres mocy płaski jak stół a momentów spadający.

Na kompie turbo trzymało cisnienie 1,6 bara
z małych zawiłostek to jeden wtrysk troche nie trzymal normy

Ale czemu wykres nie wspinał sie dalej?

P.S.1 Podziekowania dla wszystkich forumowiczów za pomoc i poświecony czas
P.S.2 Podziekowania dla forumowicza Adamma który pomógł rozwiklac 2 podstawowe problemy mechaniczne w golfie.


vw - be inspired :D

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: tomek08 » śr kwie 18, 2012 10:27

Witam, jednak vag może zdziałać cuda :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

Post autor: lokomotion » czw kwie 19, 2012 10:57

Vag owszem, daje rade ale dalej mam problemy z porannym lataniem silnika na boki. Odpala na dotyk ale przez jakieś 30 s po odpaleniu przez 2 minuty telepie silnikiem, później w kabinie słychać takie "pstryk" nie wiadomo skąd i silnik zaczyna równo pracować, z Vaga wyszlo ze jedna pompka troche zaczyna świrować ale jeszcze mieści sie w górnych granicach.

Tu jest na dole strony mój wykres mocy i charakterystyka:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p5530133" onclick="window.open(this.href);return false;


vw - be inspired :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości