evolution pisze:ja nie obrazam i nie czepiam sie, a tym bardziej nie zakrzykuje.. daje ci podstawy bys zaczal myslec w okreslonym kierunku.. wolisz jednak plakac ze krzycza na ciebie nie probujac nawet zinterpretowac danych wypowiedzi... odpowiadam na pytania ktore zadajesz, tak jak inni, tylko ci jakos odpowiedzi sa nie w sos i uznajesz ze nikt nie odpowiedzial. twoj wybor.
tak jak napisano taka wredna menda jestem ze nie daje rozwiazan na talerzu. chcesz cos wiedziec - wlacz myslenie.
co do malego doladowania i mocy.. to wybacz ale chyba jestem dobrym przykladem na to ze mozna 3..4 krotnie zwiekszyc moc doladowujac tylko 100kPa, wiec wychodzi na to ze te moje teorie dzialaja.
CO Do zarzucania powiedziales ze tlok zassysa ladunek do cylindra i probujesz na wszelkie sposoby wykazac tego prawdziwosc w tym to ze od tloka polozenia tloka zalezy predkosc zassysania . fakt jest taki ze z fizycznego punktu widzenia ladunek jest wtlaczany do cylindra na zasadzie naczyn polaczonych o nieskonczenie wielkiej objetosci ( dolot) i zmiennej ( cylinder) a roznica cisnien powstaje przez restrykcje w dolocie, i wbrew temu co zinterpretowales przy mojej wypowiedzi najwieksza predkosc przeplywu to wcale nie oznacza najmniejszego cisnienia w cylindrze czyli po twojemu podcisnienie nie jest najwieksze ... nawet doczytac tego nie raczyles, co napisalem
evo: jak najbardziej sie czepiasz, nie płacze z tego powodu, ja próbuje wszystkie wypowiedzi zrozumieć, ale odnoszę wrazenie że Ty nie próbujesz przeczytac tego co ja piszę
pisałem, że używam
ogólnie przyjetych skrótów myslowych i nazw i nawet prosiłem żeby sie tego nie czepiac
przeciez zawory nazywa się ssące, kolektor nazywa się ssący, jest pompa podcisnienia itd - no przeciez nie idziesz do sklepu kupić zawór i mowisz prosze zawór tłoczący
nie mówiź proszę o pompę cisnieniową która wytwarza poł bara cisnienia względem próżni doskonałej ?
wiadomo że wszytsko musi miec jakies odniesienie...
ja napisze ze zmokłem Ty napiszesz że jestem głupi bo przecież jestem mniej suchy i mam większą wilgotność
czujesz co mam na mysli ?
nie napisałem że w DMP jest najniższe cisnienie w cylindrze, co mi zarzucasz
gdyby zawory były zakmniete a tłok szedł do DMP to by tak było
w rzeczywistosci zawór "ssący" jest otwarty i juz trwa napełnianie cylindra, czyli wpadające powietrze jak gdyby kompensuje to podcisnenie (różnicę cisnień) jaką wytwarza tłok zwiekszając pojemność cylindra
zadałem tylko pytanie jakie jest to cisnienie i gdzie jest najniższe, następnie zadałem pytanie o prędkość tłoka
myslę że zarzucasz mi pewne stwierdzenia bo zupełnie sie nie rozumiemy
przeciez nie pisałem że TŁOK ZASYSA, tylko pisałem że tłok idąc do DMP powoduje to że cisnienie w cylindrze jest NIŻSZE niz w kolektorze ssącym (nie wiem czy mogę go dalej tak nazywac?
jak sie bedziemy tak przekomarzac to nigdy nie dojdziemy do porozumienie
wiadomo jest ze musi być róznica cisnien zeby powietrze zaczeło ruch do cylindra i z tym sie chyba zgadzamy
jak pisałem o czasie napełniania względem obrotów to miałem na mysli że ze wzrostem prędkości obrotowej wału coraz mniej czasu jest na napełnienie cylindra i dlatego zwykle im wyżej kręcimy silnik to napełnianie jest gorsze
pisałem ze tam gdzie napełnianie jest najlepsze to zwykle jest osiągany największy moment obrotowy
tak jak napisał Bugalon, to trzeba wypić kilka browarów na zlocie żeby to wszystko omówić, gdzie mozna dyskutować, inna sprawa ze nie mam juz ochoty dyskutować z kims kto uważa sie najmądrzejszego i najlepszego tunera na swiecie
jak sie pisze w internecie to nie ma sensu bo kurcze nie mam pomysłu co dalej napisać żeby przekazac co mam na mysli
piszemy sobie juz kilka stron i w zasadzie to mozemy sie tak przekomarzać i zadawać pytania i dalej nic z tego nie wyniknie bo odnoszę wrażenie ze się nie rozumiemy
fajnie że jest doładowanie dynamiczne ale gdyby się ten nieszczęsny tłok nie przesunał do DMP to nie dałoby się napełnić cylindra
przecież ja nigdzie nie pisałem że TYLKO dzięki tłokowi napełnia sie cylinder, że turbina nie pomaga napełnić cylindra, tylko że w głównej mierze się napełnia cylinder dzięki temu że tłok idzie sobie do DMP i powoduje róznicę cisnień
moim zdaniem głównie dzięki suwowi ssania, napełniania, niewazne jak to zwać, dzieki temu ze tłok jest sprawcą róznicy cisnień (podcisnienia) trafia ładunek do cylindra
doładowanie dynamiczne, fazy rozrządu turbosprężarka, intercooler pomagają lepiej napełnic cylinder i uzyskac w efekcie większy moment obrotowy i w efekcie większą moc
w uproszczeniu jak napisałem całe te tuningi zmierzają do tego aby jak najwiecej tlenu było w cylindrze, niezależnie czy mamy silnik diesla czy beznyznowy, N/A czy doładowany
problem jest taki że aby uzyskac duzą moc trzeba jak najwięcej tego ładunku dostarczyć w jak najkrótszym czasie bo walczymy o to by moment obrotowy był jak najwyzszy i przy mozliwie najwyzszych obrotach bo to daje nam moc
dyskusja zboczyła na temat taki że Ty i toffic pisząc ze jest zjawisko doładowania dynamicznego, czemu wcale nie zaprzeczyłem, (wrecz przeciwnie napisałem, ze po to się wczesniej otwiera i poźniej zamyka zawór, żeby lepiej napełnić cylinder) chcecie udowodnic ze tłok nie wytwarza podcisnienia (czytaj mniejszego cisnienia niz w kolektorze) w cylindrze podczas suwu ssania (czy napełniania)
teraz próbujecie udowodnić ze w sumie to od tłoka to nic nie zależy w silniku, nie ważne gdzie on jest czy w DMP czy w GMP czy tłok sie porusza wolno czy szybko
teraz to wygląda tak czy jak dylemat jak w szklance połowa wody to czy szklanka jest do połowy pusta czy do połowy pełna
toffic pisze:cowboyja mówie o ruchu tłoka w góre zanim osiągnie GMP i zacznie się twoje "ssanie" a ty o ruchu w góre po DMP. Pytam więc nadal: jak to możliwe wg. twojej "teorii", ze ładunek wpada do cylindra ZANIM jeszcze tłok minie GMP i ruszy w dół zaczynając twoje "ssanie"?? Nadal nie widzisz sprzeczności?? Pojemność całkowita cylindra maleje a tu prosze, ładunek JUŻ wpada do cylindra
Czytanie ze zrozumieniem u ciebie leży
toffic ciągle zadajesz tyle pytan ze trudno sie juz połapac
na to że przed GMP juz sie otwiera zawór ssący tez juz odpowiedziałem.
pisałem że jest to związane ze zjawiskami w zjawiskami dynamicznymi, falowymi w dolocie dynamiką strugi ładunku itd
napisałem Ci ze nie znam sie tym dokładnie , na co Ty odpisałeś że znasz te procesy i pytanie było retoryczne ... dlatego myslałem, ze to juz jest za nami
czy to że powietrze wpada do cylindra zaprzecza temu że tłok idąc do DMP powoduje róznicę cisnień ?
ja ciągle nie wiem o jakiej sprzeczności piszesz ?
tak samo jak to że zastosujemy intercooler i obnizmy temperature powietrza w dolocie to do cylindra trafi więcej cząsteczek i bedzie wiecej tlenu do spalenia mieszanki, mimo ze stanowi on opór dla turbiny i za intercololerem mamy zwykle nizsze cisnienie niż na wylocie z kompresora turbiny ale poprawiamy współczynnik napełniania
mozna sie tez spierać długo i namiętnie czy lepiej miec 100 mBar wieksze doładowanie czy np 80 st C niższą temperature w dolocie, ale wszystko mozna wyliczyć albo zmierzyć na hamowni
podsumowując, nie ma sensu dalej pisac bo to jak bicie piany
pokazałem przykład że ja tez MÓGŁBYM się czepiac kazdego słówka tyle że juz byłaby sieczka totalna, zachęcałem do spokojnej dyskusji, zamiast tego musze tłumaczyć czego nie miałem na mysli
mokrego dyngusa dla wszystkich !
wracam do stołu bo zrobiłem sobie przerwę od obżarstwa