luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: eden1992 » sob kwie 07, 2012 20:47

tylko nie mów żeby zrobić nadciśnieniowe sterowanie bo to jest nieporozumienie w aucie eksploatowanym na codzień.
Co jest złego w sterowaniu nadciśnieniowym?
Z tego co wiem, to Daron ma w swoim AHU sterowanie nadciśnieniem i jakos nie narzeka, hybryda arl.


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: monopolowy » sob kwie 07, 2012 20:49

evolution pisze: wiekszosc ecu ma PID controler

Naprawdę? Ma regulator ciągły PID do sterowania ciśnieniem? Zawsze się nad tym zastanawiałem, nie sądziłem że takie "bajery" są tu stosowane :) Dobrze wiedzieć :)


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: tomek08 » sob kwie 07, 2012 20:52

Witam, zdrowych i wesołych świąt, oraz mokrego dyngusu, nie tylko od wody :bigok: :pub: .
Pozdrawiam.


Tomek

arwam

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: arwam » sob kwie 07, 2012 20:52

możez jeszcze wytłumaczyć laikowi co to jest PID kontroler? bo w kwestiach elektroniki to nawet nie raczkuję...

natomiast Ftuteringu chciałbym uniknąć. dlatego myślę raczej o drugim wariancie który będzie podtrzymywał dźwignę sterującą ale tylko 2-3s po wciśnięciu gazu do oporu, natomiast przy normalnym operowaniu będzie funcjonować tak jak teraz,

ewentualnie jak Ty byś widział rozwiązanie tej Kwestii przy dużym turbo czayli zarówno powoli wstającym jak i wolno wytracającym obroty, oczywiście mówimy o VNT.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: evolution » sob kwie 07, 2012 21:01

z grubsza wyjasniony temat http://en.wikipedia.org/wiki/PID_controller" onclick="window.open(this.href);return false;
arwam, ja bym sie totalnie nie stresowal fluteringiem przy zmianach obciazenie w dol. ja bym walczyl o najlepsza dynamike :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: arwam » sob kwie 07, 2012 21:24

evolution, jedną T3 kiedyś zabiłem właśnie po tym jak ją Flutering trafił, równierz K03 też załatwiłem przez to. dlateog wolę tak jak mówiłem się nie narażać.
i dzięki za wyjaśnienie, zaraz się biorę za lekturę, w razie dalszych pytań mam nadzieję że pomożesz



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: toffic » sob kwie 07, 2012 21:26

arwam jakbyś potrzebował jakieś fajne symulatory PID to się zgłoś, może jakoś rozjaśnią jak to działa



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: evolution » sob kwie 07, 2012 21:59

arwam pisze:evolution, jedną T3 kiedyś zabiłem właśnie po tym jak ją Flutering trafił, równierz K03 też załatwiłem przez to. dlateog wolę tak jak mówiłem się nie narażać.
i dzięki za wyjaśnienie, zaraz się biorę za lekturę, w razie dalszych pytań mam nadzieję że pomożesz
jestes pewny ze to fluttering podczas spadkow obciazenia??? moze bylo za duzo boostu??:>

'jezdze na codzien turbobenzyna bez blow off'a fluttering jest co odpszczenie gazu i turbo ma sie dobrze.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: arwam » sob kwie 07, 2012 22:14

kurcze tak czytam ale trochę czarna Magia, z automatyki trochę kulałem...
evolution pisze: jestes pewny ze to fluttering podczas spadkow obciazenia??? moze bylo za duzo boostu??:>

dodatkowo jeśli pojawi sięw dużym nasileniu podstawia zawory szczególnie przzy dużym dolocie z 1Y



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: evolution » sob kwie 07, 2012 22:43

w przelozeniu na polski W PID chodzi o to by przewidujac optymalne ustawienia dla danych oczekiwanych wynikow zadac te ustawienia wczesniej i pozniej tylko w niewielkim stopniu korygowac.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: arwam » sob kwie 07, 2012 22:56

evolution, masz gdzieś może graficzną wersję mapy doładowania nawet powiedzmy AFN lub ALH? chodzi i o powiązanie ciśnienia ze stopniem wciśnięcia pedału gazu
jakoś to co widzę łatwiej mi trafia do rozumu...



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: Daron7 » ndz kwie 08, 2012 11:38

arwam mapa doładowania ma oś obr. i oś dawki. Od żądanej dawki przy danym stopniu wciśnięcia gazu i przy danych obrotach jest inna mapa.



arwam

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: arwam » ndz kwie 08, 2012 12:11

ma ktoś może graficzną wersję takiej mapy? to by mi znacznie bardziej ułatwiło zrozumienie zagadnienia...



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: evolution » ndz kwie 08, 2012 12:56

z krotka zaleznosc wyglada tak.
otwarcie kierownic rosnie wraz z obrotami
otwarcie kierownic rosnie wraz z dawka czyli posrednio cisnieniem doladowania.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości