powtórzę pytanie i dodam, że AW69 miał 255Km na 11.(oczywiście na 260)przemeku1 pisze:arwam, co to są duże moce wg Ciebie? do ilu powinna starczyć 11?
12mm do vp37
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: 12mm do vp37
TDI ASV ++++
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: 12mm do vp37
Ja nie arwam , ale moge podpowiedziec cos. 11 jest o 21% wydajniejsza od 10 , 12 o 42% wydajniejszza od 10, 14 o 94% wyjajniejsza od 10, czyli na 14 mozna nawet na 350KM paliwa podlac. Matematyka nie klamie wiec , 11+260 nie ma szans na 250km+ z tego co wiem na 11 mu 226km zrobilo, i musieli dac 12 pozniej, ale to najpiej Rob555 mogl powiedziec bo on to auto zna.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
12mm do vp37
spawacz, w dobrych polotach jak osoba strojąca silnik ma głowę na karku i osprzęt jest odpowiednio dobrany to można dobić do 240KM
choć lanie na max czyli czytaj długi wtrysk powoduje już wysokiego EGT. wtedy jeśli się nam już powoli kończy wydajność pompy i EGT zaczyna gwałtownie rosnąć to lepiej jest zastosować większą pompę i tą samą dawkę podać w krótszym czasie.
wtedy EGT dość wyraźnie spada i nie mamy takich obciążeń termicznych na tłokach i i głowicy
choć lanie na max czyli czytaj długi wtrysk powoduje już wysokiego EGT. wtedy jeśli się nam już powoli kończy wydajność pompy i EGT zaczyna gwałtownie rosnąć to lepiej jest zastosować większą pompę i tą samą dawkę podać w krótszym czasie.
wtedy EGT dość wyraźnie spada i nie mamy takich obciążeń termicznych na tłokach i i głowicy
Re: 12mm do vp37
czyli rozumiem, że : podlewamy paliwko, aż uzyskamy jakieś "bezpieczne" EGT i wychodzi nam 2XXKM.arwam pisze:spawacz, w dobrych polotach jak osoba strojąca silnik ma głowę na karku i osprzęt jest odpowiednio dobrany to można dobić do 240KM
choć lanie na max czyli czytaj długi wtrysk powoduje już wysokiego EGT. wtedy jeśli się nam już powoli kończy wydajność pompy i EGT zaczyna gwałtownie rosnąć to lepiej jest zastosować większą pompę i tą samą dawkę podać w krótszym czasie.
wtedy EGT dość wyraźnie spada i nie mamy takich obciążeń termicznych na tłokach i i głowicy
Jeśli chcemy więcej KM to już pompa 12 - tak?
pytnie:
-co to jest wysokie EGT? do ilu można dojść, aby uznać, że jest to bezpieczne max?
-do ilu obr można kręcic silnik na 12? (słyszałem, że sporo niżej niż 11)
TDI ASV ++++
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
12mm do vp37
Witam, EGT to temperatura spalin. Bezpieczne to chyba 900 lub lekko ponad, jednak niech wypowiedzą się znawcy.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
12mm do vp37
jak mamy wysokie EGT to zwiększamy boost. ale to też do pewnych granic.przemeku1 pisze:czyli rozumiem, że : podlewamy paliwko, aż uzyskamy jakieś "bezpieczne" EGT i wychodzi nam 2XXKM.
ja np u Siebie mogę pozwolić na bardzo wysokie EGT z tego wzgledu że tylko ja swoje auta użytkuję i wiem że nikt nie wsiądzie i nie zacznie upalać na autostradzie i nie ugotuje silnika. ale drugiego takiego samego SETUPU nie zrobię dla kogoś.
za Bezpieczne EGT w Dieslu uznaje się 750-800*C
900 to juz granica jest jest powiedziałbym początek czerwonego pola.
EGT to z ang. EXhaust gas temperature- czyli w wolnym tłumaczeniu temperatura spalin.
co do kręcenia na 12mm pompie TDI to się nie wypowiem bo na TDI nie testowałem wytrzymałości tłokorozdzielacza 12mm, 11mm u mnie się rozpadło przy obrotach ca 7000rpm.
a po drugie jeśli nam zaczynają lecieć parametry na łeb na szyję to nie ma sensu kręcić silnika powyżej obr mocy max.
ale myślę że w zależności od doboru fali to 4500rpm powinno bezstresowo znieść.. tej wypowiedzi nie traktuj odnośnie obrotów na silnku TDI z pompą 12mm jako wyznacznika że tyla MA WYTRZYMAĆ. to są przypuszczenia.
z faktów to mogę powiedzieć że 12mm na silnku TD kręciłem do 5500rpm i żyje i ma się dobrze. z tym że moc już zaczyna na takim tłokorozdzielaczu w okolicach 4200-4500rpm spadać więc się nie opłaca tak wysoko kręcić, nawet jeśli zastosujemy hardcorowy timing.
12mm daje duży moment obrotowy i to już od niskich obrotów, dodatkowo poprawia zachowanie silnika w momencie kiedy jeszcze nie ma boostu, i przy niskich obrotach.
Re: 12mm do vp37
to akurat wiem....arwam pisze: EGT to z ang. EXhaust gas temperature- czyli w wolnym tłumaczeniu temperatura spalin.
zegar mam. Pytanie dotyczyło max EGT.
Dzięki za resztę popdowiedzi.
TDI ASV ++++
Re: 12mm do vp37
wynik AW69 był napewno na 11 , a robił chyba u Witka, a nie u Roberta.spawacz pisze: 11+260 nie ma szans na 250km+ z tego co wiem na 11 mu 226km zrobilo, i musieli dac 12 pozniej, ale to najpiej Rob555 mogl powiedziec bo on to auto zna.
TDI ASV ++++
12mm do vp37
ma ktoś może jakiegoś linka do opisu auta, wykresu 1,9 TDI VP na pomie 12mm?
ja znalazłem tylko skodę AGR robioną przez Zdenka z TDI FUN (12mm +gt2559V)
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 24#p229424" onclick="window.open(this.href);return false;
ja znalazłem tylko skodę AGR robioną przez Zdenka z TDI FUN (12mm +gt2559V)
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 24#p229424" onclick="window.open(this.href);return false;
TDI ASV ++++
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości