TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Witam czy ktoś z forumowiczów bądź tunerów miał styczność z instalacją LPG w TDI ????
Sledze rynek od dłuższego czasu i temat nie wiele się rusza do przodu , w tirach autobusach coraz więcej zakłada sie instalacji LPG a w autkach osobowych i dostawczych nic nie słyszałem
podzwoniłem po firmach które oferują instalacje gazowe do diesli i oferty są bardzo rożne ceny od 4500 zł do 12 000 zł
Lpg w dieslu poprawia proces spalania , obniża zużycie paliwa , wycisza , a co mnie naj bardziej zainteresowało to podnosi moc i moment
zamiast natrysku metanolu czy innych podobnych mogło by to być ciekawą alternatywą
W poznaniu znalazłem firmę która produkuje systemy dla diesla , w cenie która da sie jeszcze za akceptować i w jednym warsztacie powiedzieli 4500 za instalacje
Solaris Diesel" - system dodatkowego zasilania silników wysokoprężnych gazem LPG
Zalety stosowania Solaris Diesel: http://car-gaz.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- szacowana oszczędność od 10% do 25% obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu
- brak konieczności modyfikacji silnika dzięki czemu system jest uniwersalny
- zwiększenie mocy i momentu obrotowego o 20% - 30%
- znaczne wyciszenie i bardziej elastyczna praca silnika
- zwiększenie żywotności podzespołów w układzie zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail
- po zastosowaniu systemu LPG około 95 % paliwa ulega dopaleniu, dodatkowo zmniejsza się udział tlenku węgla CO, węglowodoru HC, i cząsteczek stałych (sadza itp.) jako składników toksycznych w procesie spalania.
Kit zawiera:
* ECU wraz z okablowaniem
* reduktor Zavoli Zeta S wraz z elektrozaworem, mocowanie reduktora, saszetka montażowa do reduktora,
* 2 wtryskiwacze Hana
* czujnik temperatury reduktora
* przełącznik
* dysza gazu do kolektora ssącego
* EGT sonda temperatury spalin
* filtr fazy lotnej, czujnik ciśnienia
* dysza podciśnienia
Zastanawiam sie mocno nad taką instalacją do T5 bo robię ponad 30ts km rocznie wiec taka instalacja mogła by się zwróci już po 1.5 roku a efektem ubocznym była by moc
poniżej kalkulator który obrazuje oszczędność dla moich przebiegów ...
Spalanie diesla: 8 litrów/100km
Cena litra ON: 5.8
Cena LPG: 2,8
Koszt przy spalaniu samego Diesla na 1000 km: 464zł
Koszt przy spalaniu mieszanki Diesel/LPG na 1000 km: 376 zł
Różnica kosztów na 1000 km: 86 zł
Tak teoretycznie patrząc to LPG jest tez fajny m rozwiązaniem jak ktoś chce dużą moc w swoim TDI , gdzie np seryjne pompki wydają do 230 ps to z LPG było by np 10% więcej 250 a nawet jak obiecują te 20% cyfra była by blisko 270 , do tego silnik ma lepiej się wkręcać i wyżej ... lepiej było by zapodać instalacje niż na przykład mocne pompki w przypadku silników PD
na forum mamy grupowe chipowanie to możne w przyszłości będzie grupa na gazowanie
Jak byście mieli jakieś prywatne opinie bądź doświadczenia , wykresy to chętnie się z nimi zapoznam ...
Sledze rynek od dłuższego czasu i temat nie wiele się rusza do przodu , w tirach autobusach coraz więcej zakłada sie instalacji LPG a w autkach osobowych i dostawczych nic nie słyszałem
podzwoniłem po firmach które oferują instalacje gazowe do diesli i oferty są bardzo rożne ceny od 4500 zł do 12 000 zł
Lpg w dieslu poprawia proces spalania , obniża zużycie paliwa , wycisza , a co mnie naj bardziej zainteresowało to podnosi moc i moment
zamiast natrysku metanolu czy innych podobnych mogło by to być ciekawą alternatywą
W poznaniu znalazłem firmę która produkuje systemy dla diesla , w cenie która da sie jeszcze za akceptować i w jednym warsztacie powiedzieli 4500 za instalacje
Solaris Diesel" - system dodatkowego zasilania silników wysokoprężnych gazem LPG
Zalety stosowania Solaris Diesel: http://car-gaz.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- szacowana oszczędność od 10% do 25% obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu
- brak konieczności modyfikacji silnika dzięki czemu system jest uniwersalny
- zwiększenie mocy i momentu obrotowego o 20% - 30%
- znaczne wyciszenie i bardziej elastyczna praca silnika
- zwiększenie żywotności podzespołów w układzie zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail
- po zastosowaniu systemu LPG około 95 % paliwa ulega dopaleniu, dodatkowo zmniejsza się udział tlenku węgla CO, węglowodoru HC, i cząsteczek stałych (sadza itp.) jako składników toksycznych w procesie spalania.
Kit zawiera:
* ECU wraz z okablowaniem
* reduktor Zavoli Zeta S wraz z elektrozaworem, mocowanie reduktora, saszetka montażowa do reduktora,
* 2 wtryskiwacze Hana
* czujnik temperatury reduktora
* przełącznik
* dysza gazu do kolektora ssącego
* EGT sonda temperatury spalin
* filtr fazy lotnej, czujnik ciśnienia
* dysza podciśnienia
Zastanawiam sie mocno nad taką instalacją do T5 bo robię ponad 30ts km rocznie wiec taka instalacja mogła by się zwróci już po 1.5 roku a efektem ubocznym była by moc
poniżej kalkulator który obrazuje oszczędność dla moich przebiegów ...
Spalanie diesla: 8 litrów/100km
Cena litra ON: 5.8
Cena LPG: 2,8
Koszt przy spalaniu samego Diesla na 1000 km: 464zł
Koszt przy spalaniu mieszanki Diesel/LPG na 1000 km: 376 zł
Różnica kosztów na 1000 km: 86 zł
Tak teoretycznie patrząc to LPG jest tez fajny m rozwiązaniem jak ktoś chce dużą moc w swoim TDI , gdzie np seryjne pompki wydają do 230 ps to z LPG było by np 10% więcej 250 a nawet jak obiecują te 20% cyfra była by blisko 270 , do tego silnik ma lepiej się wkręcać i wyżej ... lepiej było by zapodać instalacje niż na przykład mocne pompki w przypadku silników PD
na forum mamy grupowe chipowanie to możne w przyszłości będzie grupa na gazowanie
Jak byście mieli jakieś prywatne opinie bądź doświadczenia , wykresy to chętnie się z nimi zapoznam ...
Re: TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Brzmi bardzo kolorowo, sam jestem ciekaw jak to jest w praktyce, czy może miał już ktoś styczność ?
Tutaj jest filmik borewicza TDI z LPG ale czy na 100% prawda, nie wiem " onclick="window.open(this.href);return false;
A tutaj T5 TDI " onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj jest filmik borewicza TDI z LPG ale czy na 100% prawda, nie wiem " onclick="window.open(this.href);return false;
A tutaj T5 TDI " onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
- Lokalizacja: Mikołów
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
wiele razy juz bylo na forum, elpigaz juz ma zestawy do tdi, byl dzies na necie i forum fimik ze szkolenia elpigazu gdzie montowali do T5
ja powoli sie przymierzam z eksperymentami u siebie
ja powoli sie przymierzam z eksperymentami u siebie
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
- Lokalizacja: Mikołów
Re: TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Jest wyżejAdamm pisze:wiele razy juz bylo na forum, elpigaz juz ma zestawy do tdi, byl dzies na necie i forum fimik ze szkolenia elpigazu gdzie montowali do T5
ja powoli sie przymierzam z eksperymentami u siebie
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
krzys-jeruzal, szybkie pytanie 4500 z montazem czy za sama instalke ?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Adamm, instalacja i montaż ..
mam znajomego co importuje instalacje gazowe i cały osprzęt do nich w tygodniu jadę do niego zasięgnąć języka czy ma coś do diesli a jak to za ile mi to odsprzeda ...
a na przykład car-gaz nie sprzeda instalacji osobie niemającej warsztatu i nie przeszkolonej ale ty Adam jak masz możesz zadzwonić i się zorientować co ci powiedzą..
mam znajomego co importuje instalacje gazowe i cały osprzęt do nich w tygodniu jadę do niego zasięgnąć języka czy ma coś do diesli a jak to za ile mi to odsprzeda ...
a na przykład car-gaz nie sprzeda instalacji osobie niemającej warsztatu i nie przeszkolonej ale ty Adam jak masz możesz zadzwonić i się zorientować co ci powiedzą..
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
krzys-jeruzal, no wiec wlasnie bo mnie by interesowala sama instalka i samodzielny montaz,
niby maja w ofercie szkolenie i wspolprace ale wychodzi drozej jak montaz ;p a do dlubanego auta wolalbym sam montowac
zapytaj znajomego o te instalki to moze cos sie wymysli
niby maja w ofercie szkolenie i wspolprace ale wychodzi drozej jak montaz ;p a do dlubanego auta wolalbym sam montowac
zapytaj znajomego o te instalki to moze cos sie wymysli
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Adamm, właśnie jak dzwoniłem to zostawia sie auto na 2 dni , jak pytam dlaczego tak długo to montaż instalacji trwa stosunkowo krótko tyle ze test y długo ,
zostawić seryjny samochód ok ale taki który ma sprzęgło i turbinę w na granicy wytrzymałości nie można bo wtedy , na pewno sprzęgło nie wytrzyma bo wzrost momentu będzie , turbina podejrzewam ze będzie podobnie pracować . Ja teraz zapodaje GTB 2056vK i sprzęgło od Radzikowskiego ale pewnie po montażu takiej instalacji i tak potrzebna była by korekto bo nie wiadomo jak jak by był przebieg momentu obrotowego , najlepiej jak by mapy sterownika gazu i silnika robiła jedna osoba ,
a jeszcze jedna ciekawostka w wysokich obrotach ograniczają LPG bo boją się o silnik , może być że czym wrzyj obrotów ON + LPG dają konkretną moc
Ciekawostka z forum Mastersa
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... lpg+diesel" onclick="window.open(this.href);return false;
zostawić seryjny samochód ok ale taki który ma sprzęgło i turbinę w na granicy wytrzymałości nie można bo wtedy , na pewno sprzęgło nie wytrzyma bo wzrost momentu będzie , turbina podejrzewam ze będzie podobnie pracować . Ja teraz zapodaje GTB 2056vK i sprzęgło od Radzikowskiego ale pewnie po montażu takiej instalacji i tak potrzebna była by korekto bo nie wiadomo jak jak by był przebieg momentu obrotowego , najlepiej jak by mapy sterownika gazu i silnika robiła jedna osoba ,
a jeszcze jedna ciekawostka w wysokich obrotach ograniczają LPG bo boją się o silnik , może być że czym wrzyj obrotów ON + LPG dają konkretną moc
Ciekawostka z forum Mastersa
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... lpg+diesel" onclick="window.open(this.href);return false;
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Jak znajde stare wykresy to wrzuce,krzys-jeruzal pisze: Jak byście mieli jakieś prywatne opinie bądź doświadczenia , wykresy to chętnie się z nimi zapoznam ...
Mala uwaga zreszta poruszona posrednio na forum mastersa, jesli zrobisz duza moc z silnika dajmy na to 230 z asz/arl do tego dorzucisz lpg, to znikaja 3 zalety, cichosc silnika na lpg - pracuje glosniej z powodu zaburzenia procesow spalania, pali sie wszystko za szybko w cylindrze i dlatego na maks bucie ogranicza sie dawke lpg dotryskiwana by nie zakatowac silnika...
Egt gwaltownie rosnie i nie mowimy tu o 800 stopni czy tez 850 ani 900.
te przyrosty o ktorych pisza dumnie sa przyrostami miedzy wersja bez dotrysku a z dotryskiem ale tylko w obciazeniach przejsciowych, czyli tam gdzie pedal gazu wyznacza maksymalna dawke ON polozeniem 30...60 procent a lpg jest dotryskiwane w najwiekszych dawkach.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
No nie ma co ukrywać ze wysoki stopien spreżania W dieslu nie jest kożystny dla paliw oktanowych. Napewno spalanie stukowe sie uwidacznia w jakimś tam stopniu.
Ten sam temat mamy na forum sharana walkowany aktualnie. Nie wiem czy tez nie po czesci z udzialem tych samych kolegów. Porostu ci co zakladaja te instalacje kusza przyrostami mocy. Mozna wyczytać ze przyrost sięga od 20 do 30% wiec wiekszośc ludzi myśli tak: mam 110 czy 115 koni to bede mial ze 30-35 koni wiecej. Niestety jest to mylna teoria. Nad spalaniem gazu w silnikach chyba nigdy nie bedzie kontroli tak dobrej jak w naturalnym silniku ZI czy ZS. Duzo lepiej jest jak jest juz ten wtrysk gazu bezposredni (silniki bezynowe z 4 generacja LPG) ale w przypadku gdy gaz jest podawany jak w jednopunkcie czyli w rure dolotu przed kolektorem ssącym to chyba nie ma szansy bytu.
Ten sam temat mamy na forum sharana walkowany aktualnie. Nie wiem czy tez nie po czesci z udzialem tych samych kolegów. Porostu ci co zakladaja te instalacje kusza przyrostami mocy. Mozna wyczytać ze przyrost sięga od 20 do 30% wiec wiekszośc ludzi myśli tak: mam 110 czy 115 koni to bede mial ze 30-35 koni wiecej. Niestety jest to mylna teoria. Nad spalaniem gazu w silnikach chyba nigdy nie bedzie kontroli tak dobrej jak w naturalnym silniku ZI czy ZS. Duzo lepiej jest jak jest juz ten wtrysk gazu bezposredni (silniki bezynowe z 4 generacja LPG) ale w przypadku gdy gaz jest podawany jak w jednopunkcie czyli w rure dolotu przed kolektorem ssącym to chyba nie ma szansy bytu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Dlatego założyłem temat żeby poznać plusy i minusy LPG w TDI , dlatego bym chciał ta instalacje w busie bo dużo jeździ z przyczepa i kilometrów sporo sie robi , a obroty użytkowe to 1600 do 3000 wiec tu LPG jest dawkowane sporo ...
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
w busie to moze i sie zgodze ze ma to jakis sens ale mimo to ja bym nie skazil swojego auta LPG. Co innego auto na firme gdzie smigaja ludziska rozne. Zreszta nawet do tych firmowych to sporo widzialem chcialo zakladac blokady predkosci- kagance. Taki kaganiec takze zmniejszy spalanie napewno.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
TDI + LPG / CNG Moc i oszczędnosc :)
Nie chcę być prorokiem , ale coraz częściej gadają o tym ,że wkrótce gaz ( mowa o LPG ) a raczej jego cena ma wzrosnąć do około 3,5 - 4 zł niby taniej jak ON ,,, pytanie tylko ile tego gazu i ON wciągnie silniczek na trasie....
Na konkretne testy przyjdzie nam pewnie jeszcze zaczekać ... ale temacik będę śledził - bo wydaje się być bardzo interesujący przy obecnych cenach w tym chorym kraju.
Na konkretne testy przyjdzie nam pewnie jeszcze zaczekać ... ale temacik będę śledził - bo wydaje się być bardzo interesujący przy obecnych cenach w tym chorym kraju.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości