Pomoc w tuningu silnika ASZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » pn gru 19, 2011 19:29

Mowa tylko o wszystkich bo robie czasem 1000km i mam zamiar jeszcze pojeździć autkiem. Czekam na odp z maila. Jak za dużo powie to dalej będę myśleć.


MK4 by tulipan
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: wesol » pn gru 19, 2011 19:41

Moj golfik ma 199 tys km i pompki,. turbo i dwumas chodza jak nowe. Wydaje mi sie ze te auta co ludzie maja to tak naprawde maja przebiegi kilkukrotnie wieksze jak na liczniku.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

KRISMIKOLOW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
Lokalizacja: Mikołów

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: KRISMIKOLOW » pn gru 19, 2011 19:53

Nie wydaje Ci się niestety.. Ja swój słupek arl musiałem wymienić razem z pompkami.. Totalny kibel. Chciałem wymienić pompki na nowe tylko, i okazało się że gniazda w glowicy już wytyrane. No to nowa glowica. Ale że wychodzilo dość drogo, wjechal slupek blt z 2006 r i przebiegiem ok 100tyś. Poźniej jak się okazało po rozebraniu arl-a, Już ktoś przy nim majstrowal. Wał wyważany, pompki zardzewiałe-nie wiadomo co tak naprawde kiedyś tam z nim było.. Tak że na licznik ni ma co patrzeć :jezor:



Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » pn gru 19, 2011 21:17

Mój ma 247tyś przejechane więc trochę ci brakuje do mnie. Turbo dobrze ciągnie, sprzęgło też dobre, zależy jak poprzedni właściciel dbał o autko? Pamiętajmy,że nic nie jest wieczne . . . Prędzej czy później cza coś wymienić. Ja wole wcześniej a nie na trasie gdzieś daleko.


MK4 by tulipan
Obrazek

Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » pn gru 19, 2011 21:19

wesol pisze:Moj golfik ma 199 tys km i pompki,. turbo i dwumas chodza jak nowe. Wydaje mi sie ze te auta co ludzie maja to tak naprawde maja przebiegi kilkukrotnie wieksze jak na liczniku.
A może ty masz ze 100tyś cofnięte a w międzyczasie większość rzeczy miałeś już wymienione :chytry:


MK4 by tulipan
Obrazek

KRISMIKOLOW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
Lokalizacja: Mikołów

Re: Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: KRISMIKOLOW » pn gru 19, 2011 21:34

djlipa88 pisze:Mój ma 247tyś przejechane więc trochę ci brakuje do mnie. Turbo dobrze ciągnie, sprzęgło też dobre, zależy jak poprzedni właściciel dbał o autko? Pamiętajmy,że nic nie jest wieczne . . . Prędzej czy później cza coś wymienić. Ja wole wcześniej a nie na trasie gdzieś daleko.
No to u mnie bylo właśnie tak samo :jezor: Nie żebym Cie straszył, ale ja mialem "niby" 225tys... I jak już zacząłem przy nim grzebać, to do dziś dnia się bawię:-) heheheh



Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » pn gru 19, 2011 21:47

Mam nadzieje że nie będzie się sypał ;) Ostatnio wymieniłem koło od alternatora ale to normalne ;d


MK4 by tulipan
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: wesol » wt gru 20, 2011 08:18

djlipa88 pisze:
wesol pisze:Moj golfik ma 199 tys km i pompki,. turbo i dwumas chodza jak nowe. Wydaje mi sie ze te auta co ludzie maja to tak naprawde maja przebiegi kilkukrotnie wieksze jak na liczniku.
A może ty masz ze 100tyś cofnięte a w międzyczasie większość rzeczy miałeś już wymienione :chytry:
200-300 tys km dla tdi nie jest straszne i nie robi roznicy na nim. Widzialem/ jezdzilem tdi PD co mialy pod miliona i jeszcze chodzily znosnie. Pompki jeszcze nie do wymiany ale juz nieco bylo je slychac ze trzeba bedzie sie szykować.
Swojego zakupilem od kolesia co byl po auto w niemcowni zakupic od rodziny tak wiec mam papiery co bylo robione tam i tu także. Jedyne problemy jakie mam z nim to zamki w drzwiach ale juz je robilem i teraz powrocil problem z drzwiami pasazera. Nie mam czasu sie tym zająć. Jeszcze głupi uaktywnilem w komforcie alarm i czasami sam sie załącza i trąbi sygnalem przerywanym. Umnie suszatreczka łądnie wyglada nawet zewnetrznie, pompki chodza ładnie a sam silnik to powiem szczerze to chodzi duzo ciszej jak w sharanie. DO sharana mam jakies papiery ale widac ze raczje cos musialobyc przekrecone bo mieszek sponiewierany a nawet gałka ( kóla) też, wlacznik swiateł wytarty itp.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » wt gru 20, 2011 17:18

Ja jak narazie nie narzekam(wypluć :)) Ja kupiłem mojego od handlarza ale: stał na warsztacie do malowania przerysowany bok trochę brzydki przebieg 195tyś. A że brat lakiernik no to biorę :) koleś sam mówił że bardzo fajny, jak wsiadłem pierwszy raz do niego to już się zakochałem. Miałem teraz kupić jakąś nowszą a3, golfa 5 albo passat b6 ale te silniki to katastrofa więc powiedziałem wolę dołorzyć 4tyś i zrobić porządnie golfa bo wiem co mam. A co do tych mieszków to strasznie szybko się wycierają i to każdy powie.


MK4 by tulipan
Obrazek

JacekTDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 12:34
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: JacekTDI » śr gru 21, 2011 13:11

djlipa88 pisze:1 pompka przerywa(pokazało na vagu) 2 razy zdarzyło się mi gdy jechałem to zaczęło całym autem trzęś i zaświeciła sie kontrolka ESP na zegarach.
tu masz kolego temat odnośnie przerywającej pompki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=364471" onclick="window.open(this.href);return false;

mechanior mi gadał, ze wtrysk padł i trzeba zamienic meijscami zeby zdiagnozowac dokladnie, ale ze generalnie to szykuje się regeneracja, a okazało sie, że była wtyczka poluzowana nawtryskiwaczu ;)



Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » śr gru 21, 2011 17:27

no to dzięki za podpowiedź sprawdzę to w piątek i powiem co u mnie pokaże:) Tak jak napisałeś o błędach mam takie same ;) wtryskiwacz przerywa i zapłon :)


MK4 by tulipan
Obrazek

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: spawacz » śr gru 21, 2011 20:21

TAk naprade Pd to bardzo dobra konstrukcja, tylko trzeba dbac, a to co psuje sie najgorzej to glowica a konkretnie to ze pompki "podskakuja" - wiadomo ocb + nieszczelnosci zaworowe (luz na prowadnicach i zawory )


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tomek08 » śr gru 21, 2011 20:24

Witam, znajomy w fabi kilka lat temu oddalamochód do fachwca, ten zdiagnozował, że pompki do wymiany, więc zapodali po regeneracji i tak pare lat jeździł, ale cały czas mu na jeden cylider kulał. Ze dwa miechy temu oddał samochód gdzie indziej i tam stwierdzili, że te pomki nie sa z tego samochody. Pytają ma pan może te ori pompki? Znajomy je zabrał wtedy i odpowiada mam, to niech je pan przywiezie.
Pompki wrzucili do myjki ultra dźwiękowej, wymyli i zamontowali. Co się okazało, że silnik chodzi na nich lepiej i ciszej i nie ma żadnych dolegliwości.
Także, fachowcy lubią często naciągnąć człowieka, nie będącego w temacie.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » śr gru 21, 2011 21:09

Chyba raczej wtryski bo "zakopci" jak kręcę do 3tyś obrotów i to nie tylko przypuśćmy na dwójce czy trójce to na każdym biegu prawie. Na autostradzie np 140km/h jadę i przyśpieszę do też trochę zakopci :( Chyba szary dym to jest. Najlepiej to widać wieczorem jak ktoś jedzie za mną i widać ten dym;/


MK4 by tulipan
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości