intercooler golfII

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awo_marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:58
Lokalizacja: kielce

intercooler golfII

Post autor: Awo_marek » pt wrz 18, 2009 16:28

witam
planuję założyć intercooler w golfiku mam możliwość kupna samego intercoolera co jeszcze jest potrzebne żeby go skompletować i jaki będzie +/- koszt takiej modernizacji???
pozdrawiam



arwam

Post autor: arwam » pt wrz 18, 2009 17:05

Awo_marek, chcesz założyć oryginalny intercooler? czy może jakiśinny większy żeby na większe moce wystarczył?

jak ori to oprócz IC potrzeba jesszcze Ci kompletu osłon i i łapy mocyjące oraz węże gumowe.



Awo_marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:58
Lokalizacja: kielce

Post autor: Awo_marek » pt wrz 18, 2009 22:30

no szczerze to mam na oku oryginalny a jak nie to od jakiego auta dopasować najlepiej???
powiedziałeś "większej mocy" tzn. co jeszcze można zrobić by usprawnić moje autko słyszałem coś o wtryskach od 1.9 i o mocniejszej turbinie...
tak w ogóle to planuję go niebawem generalnie remontować (szlify,turbina głowica)
więc poszukuję wszystkich wiadomości jak go ulepszyć
z góry dzięki za info pozdrawiam marek



arwam

Post autor: arwam » pt wrz 18, 2009 23:14

Awo_marek,
ja mam IC od VECTRY 2.2DTI
turbo jak chcesz to mam już podkręcone na 1.7bara( na życzenie mogę ustawić każde inne jakie sobie zażyczysz) ale i tak żadko używam pedału gazu do spodu, bardziej to jest rezerwa w zazie nagłej potrzeby natychmiastowego przyspieszenia,

Turbo jest w stanie idealnym po dwu miesięcznym użytkowaniu po regeneracji.
szlifu radzę unikać bo na naprawczych tłokach się przejedziesz bo nowe nie sezonowane tłoki "puchną " i silnik może się nawert w skrajnej sytuacji zatrzeć..
jak będziesz miał rozebrany silnik to możesz wypolerować górną powierzchnię tłoków żeby nie przejmowały aż tyle ciepła ale nie wolno ruszyć bocznej powierzchni która przylega do cylindrów tylko płaszczyznę od strony głowicy

a jeśli masz duży apetyt na moc to wtedy większe turbo ale to się wiąże z dużą turbo dziurą więc jeśli nie planujesz przekraczać mocy 120KM to spokojnie wystarczy Ci Garret T2 lub KKK K14
a na większe moce to już K24 lub Garrett T3

[ Dodano: 22 Wrz 2009 00:33 ]
Awo_marek,


ile masz przebiegu na nim że chcesz mu szlify robić?



Awo_marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:58
Lokalizacja: kielce

Post autor: Awo_marek » śr wrz 23, 2009 12:43

według licznika jest 440000 no teraz pewnie coś więcej ale chyba jak radziłeś zdeyduję się na tulejowanie



arwam

Post autor: arwam » śr wrz 23, 2009 19:58

Awo_marek,

może najpierw zobacz jakie masz progi bo jeśli będą małe i nie będzie gładź cylindrowa porysowana to wystarczy pierścienie zmienić ja w drugim golfie który u mnie w domu jeździ Robiłem "szwedzki" remont czyli zmiana pierścieni, i uszczelnień i jeździ od chwili zrobienie czyli półtora roku i 130tys km i chodzi jak ta lala



Awo_marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:58
Lokalizacja: kielce

Post autor: Awo_marek » pt wrz 25, 2009 21:45

jadę w poniedziałek do mielca zregenerować sprężarkę i silnik dopiero bedzie rozbierany jak się uda w poniedziałek a najpóźniej we wtorek.jestem nastawiony na kapitalny remont no ale jak nie bedzie dużych progów to rzeczywiście zrobię tak jak mówisz i wymienię pierścienie
zastanawiam się nad uszczelką pod głowicę bo trochę jednak to turbo bym podkręcił od 1,9 ale słyszałem że trzeba ją splanować??? no i jeszcze do szczęscia intercooler i ta głowiczka 10mm :D



arwam

Post autor: arwam » pt wrz 25, 2009 23:21

Awo_marek pisze:ale słyszałem że trzeba ją splanować???
jak chesz więcej dmuchnąć to unikaj tego jak ognia.
na układ korbowy będą wtedy działać znacnie większe siły.
jak będziesz miał głowicę na wierzchu to porób porządne fotki i podeślij zobaczymy co jest grane.
ewentualnie szukaj głowicy od 1.9TD. będzie pasować i będziesz miał już lekko odprężony silnik co utoruje drogę do sporych przeciągów w układzie dolotowym

jak będziesz jechał do mielca to wpadnij do mnie jeśli jedziesz przez Sandomierz lub okolice :wink:



lukaszkos.89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 13:07
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

intercooler golfII

Post autor: lukaszkos.89 » wt gru 13, 2011 12:15

Polecam następującą modernizację:
Blok 1,6, reszta, czyli głowica, icek i turbo od od 1,9TDI.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

intercooler golfII

Post autor: spawacz » wt gru 13, 2011 13:03

To ciekawe glowica z TDI na blok 1.6 , no nic nie wiem gdzie otworza sie zawory , gdzie spali sie ropa i gdzie zmiesci sie koncowka wtrysku i swiecy zarowej, .... :rotfl: , jestes 1-wszym ktory ma 1.6 TDI na VE Gratuluje!!!


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości