Power Box by PSI co z tym zrobić

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Zatox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt lis 17, 2009 14:39
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: Zatox » śr gru 07, 2011 13:14

czyli jak najszybciej powinien to usunąć z auta


viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: marcinas1983 » śr gru 07, 2011 13:18

Dlaczego?? Widziałem ostatnio u taksówkarza pod maską b5 coś takowego... zachwalał, że ze 110KM ma 140KM co ciekawe podobno zamontowane u nas w serwisie od wyjechania tego passata na polskie drogi... To co emituje ten box można w prosty sposób samemu zrobić :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Zatox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt lis 17, 2009 14:39
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: Zatox » śr gru 07, 2011 13:22

już nie wiem wkońcu

ma ten box jakikolwiek negatywny wpływ na silnik lub coś innego?


viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: marcinas1983 » śr gru 07, 2011 17:24

TeeS, a jak długo z nim jeździ??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: Włochaty » śr gru 07, 2011 18:01

zrób logi tego passka



Awatar użytkownika
Zatox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt lis 17, 2009 14:39
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: Zatox » śr gru 07, 2011 18:58

marcinas1983 pisze:TeeS, a jak długo z nim jeździ??
nie wiadomo gdyż auto już z tym było sprowadzone z zagranicy


viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4

Awatar użytkownika
Zatox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt lis 17, 2009 14:39
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: Zatox » śr gru 07, 2011 19:13

Włochaty pisze:zrób logi tego passka
niestety brak sprzętu


viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: goodhope » czw gru 08, 2011 13:59

Oj, nie ubliżałbym produktom firmy PSI, tym bardziej kiedy nie miałbym pojęcia na czym to jest robione.
PSI to byli prekursorzy. Ich boxy to był istny majstersztyk.
10 lat temu parametry ich najbardziej zaawansowanych boxów można było programować drogą radiową.

Na przekór temu co by mogło się wydawać, nie bazowali nigdy na "opornikch" z 10gr.
Te "zabawki" są w pełni cyfrowe.
Do CR już 10 lat temu robili skomplikowane układy opierające ingerencję na wydłużaniu czasu wtrysku na poszczególnym wtryskiwaczu.
Oferowane do dziś przez Vtech "programowalne" boxy do CRów ciągle są uczepione czujnika ciśnienia paliwa.

To, że można uzyskać jakiś tam efekt opornikiem w TDI, nie znaczy wcale, że inni robili to w ten sam sposób.

To jakby porównywać sportową zawiechę, którą ktoś by wyśmiał, bo to samo jest w stanie zrobić skracając kątówką sprężynę o jeden zwój.

To, że przez ostatnią dziesięciolatkę potwornie rozwinął się świat ingerencji w soft i produkcja oraz montaż boxów zatracił sens, to już inna sprawa.



fusse
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt cze 19, 2009 00:39

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: fusse » czw gru 08, 2011 17:40

ok, ale chyba nie sugerujesz,ze ten konkretny box który tu widzimy to jest majstersztyk ?

co poradziłbyś autorowi?



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Re: Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: goodhope » pt gru 09, 2011 11:49

Na tamte czasy, nie znałem lepszego, nie wiem czy do dziś tak nie jest.

Już poradziłem.



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: Fucker » czw gru 15, 2011 10:19

Ja tu nie widzę nic nadzwyczajnego.
Zrobienie takiego boxa to żaden problem.

Kupić potencjometr od 1-1000 Ohm i podłączyć do jednej nóżki opornik o wartości 300 Ohm + włącznik. Opornik ma za zadanie nie pozwolić zejść za pomocą potencjometru poniżej 300 Ohm. Poniżej tej wartości obroty silnika zaczynają falować i w sumie nie ma już sensu schodzić niżej, bo mocy więcej nie będzie, tylko więcej dymu.

TeeS,

Może kolega na tym jeździć, ale niech to włącza sporadycznie (do wyprzedzania itp.) Jeżeli znowu wartość na boxie jest ustawiona tak, że przy butowaniu nie dymi, to może na tym jeździć i nic się nie stanie.



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: ringel » czw gru 15, 2011 18:15

Niestety grubo się mylisz. Box box-owi nie równy, tym bardziej twoje rozwiązanie nie ma nic wspólnego z tym boxem co ma kolega wyżej. Zauważ, że jest tam wzmacniacz operacyjny.
Widzisz ja miałem taki układ zrobiony, że silnik nawet przy rezystancji 300Ohm nie falował. A działo się to tak, że przy danej pozycji pedału gazu układ włączał odpowiednio grupę tranzystorów z rezystorami.
NIe było żadnego efektu szarpania w trakcie włączania, ani wolno spadających obrotów, czy też falowania obrotów. Tym twoim samym rezystorem nie uzyskasz nigdy czegoś takiego.



zaropiałek ASV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12

Re: Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: zaropiałek ASV » czw gru 15, 2011 19:09

A działo się to tak, że przy danej pozycji pedału gazu układ włączał odpowiednio grupę tranzystorów z rezystorami
jesteś pewien ze to tak ma działać? zauwaz ze w boxach czesto jest wykozystany pomiar przez przepływke a nie pomiar pedału przyspieszenia.Co stanie sie gdy w boxie o ktorym piszesz bedziesz jechał powoli a spreżarka nie bedzie jeszcze ładować i nagle depniesz w pedał, zmusisz wtedy nastawnik do podlania paliwa mimo ze nie bedzie jeszcze wystarczającej ilości powietrza. Po drugie w układzie o którym piszesz niby jest wzmacniacz operacyjny ale nie wiesz w jakiej jest on konfiguracji bo płytka jest zalana jakimś klejem, nie wiadomo czy pracuje on w układzie komparatora czy jest na nim zrobiony timer w celu opuźnienia załączania rezystora bo takie boxy tez widziałem



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Re: Power Box by PSI co z tym zrobić

Post autor: ringel » sob gru 17, 2011 16:20

zaropiałek ASV pisze:
A działo się to tak, że przy danej pozycji pedału gazu układ włączał odpowiednio grupę tranzystorów z rezystorami
jesteś pewien ze to tak ma działać? zauwaz ze w boxach czesto jest wykozystany pomiar przez przepływke a nie pomiar pedału przyspieszenia.Co stanie sie gdy w boxie o ktorym piszesz bedziesz jechał powoli a spreżarka nie bedzie jeszcze ładować i nagle depniesz w pedał, zmusisz wtedy nastawnik do podlania paliwa mimo ze nie bedzie jeszcze wystarczającej ilości powietrza. Po drugie w układzie o którym piszesz niby jest wzmacniacz operacyjny ale nie wiesz w jakiej jest on konfiguracji bo płytka jest zalana jakimś klejem, nie wiadomo czy pracuje on w układzie komparatora czy jest na nim zrobiony timer w celu opuźnienia załączania rezystora bo takie boxy tez widziałem
Ja tu pisałem o moim rozwiązaniu, nie od kolegi. Za długo się nie zastanawiałem, to był szybki projekt, a nie działało tak źle jak piszesz. Poza tym już dawno opanowałem te wielkie tajemnice chiptuningu, więc nie myślałem o "chipboxach".
U kolegi są tylko wtyczki do pompy wtryskowej, więc nie bierze żadnego syg. z przepływki, tym bardziej widać tylko W.O i potencjometr, więc można się tylko domyślać. Moja odpowiedz tyczyła się kolegi który 2 rezystorki porównywał do boxa.
Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości