Wymiana wtrysków na 216

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
GoNzO !!!
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: sob mar 14, 2009 19:12
Lokalizacja: Wielkopolska

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: GoNzO !!! » sob sie 28, 2010 18:41

Mam pytanie, zakupiłem cale kompletne nowe hybrydy 216. Chciałbym zamontować je sobie sam. I teraz moje pytanie, czy po zamontowaniu 216 jakoś trzeba odpowietrzyć je albo układ paliwowy? I czy konieczna są jakieś regulacje, typu kąt wtrysku. Czy można by było z tym jeździć przez ok 2 tygodnie do momentu oddania auta na soft? Pozdrawiam


Moje MK4 25 Jahre GTI
viewtopic.php?t=266320" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: bradley » sob sie 28, 2010 20:17

Jak samochod odpali to sam sie odpowietrzy.
Kat wtrysku i tak masz do sprawdzenia i ew. korekty. Nie sadze, zeby ci co pisza soft robili specjalnie dla Ciebie takie rzeczy, no chyba, ze za dodatkowa oplata ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
GoNzO !!!
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: sob mar 14, 2009 19:12
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Wymiana wtrysków na 216

Post autor: GoNzO !!! » sob sie 28, 2010 21:18

bradley pisze:Jak samochod odpali to sam sie odpowietrzy.
Nie sadze, zeby ci co pisza soft robili specjalnie dla Ciebie takie rzeczy, no chyba, ze za dodatkowa oplata ;)
Chodzi ci kolego ustawienie kąta wtrysku? A można jeździć tymczasowo bez żadnych korekt w sofcie i w ustawieniach kąta ?


Moje MK4 25 Jahre GTI
viewtopic.php?t=266320" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Wymiana wtrysków na 216

Post autor: PinkFloyd » ndz sie 29, 2010 09:33

Do nowych wtrysków konicznie nowe podkładki, po zamontowaniu poluzuj przewody na wtryskach-krec az poleci paliwo i dokrec i powinien odpalić. Jak założysz wtryski do silników o tych samych ciśnieniach otwracia np. ALH i ASV to nic sie nie zmieni, jak załozysz do AGR AHF i wszystkich z MK III to kąt sie zmniejszy o ok 20 i dawka też. Więc wtedy kąt do poprawy i dygnięcie dawki nastawnikiem.



Awatar użytkownika
krzys_jg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 22:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: krzys_jg » ndz sie 29, 2010 09:47

Dokładnie tak jak pisali koledzy, u mnie odpalił bez żadnego odpowietrzania za pierwszym strzałem, dodam jeszcze, że możesz mieć problem z wyciągnięciem starych wtrysków, a dojść żabką czy innym kluczem raczej nie da rady. Ja zespawałem sobie nakrętkę pasującą na gwint wtrysku i pręty w kształcie litery T. Nakręciłem na wtrysk i delikatnie puknąłem, wyskoczyły wszystkie 4 elegancko.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: micky » ndz sie 29, 2010 11:16

1. Ja polecam kręcenie silnikiem, ale bez zapłonu do czasu aż ropa zacznie się sączyć spod nakrętek. Wtedy można dokręcić i jest pewność że są odpowietrzone.
2. Jeśli chcesz wyciągać swoje stare wtryski najlepiej uzbroić się w taki wybijak do wtrysków. Ja straciłem 2 dni na mordowanie się z 4 wtryskiwaczem. Pozostałe 3 wyszły, ale również z trudem.
3. Nie polecam ciągnięcia za wtrysk przez przewód wysokiego ciśnienia (ten metalowy przewód od pompy do wtrysku). Po pierwsze można go sobie pogiąć i już nie będzie ładnie leżał, mogą zdarzyć się wycieki z jego sferycznie zakończonej końcówki i dokręcanie ani żadne podkładki uszczelniające tu nie pomogą. Sprawdzone...
4. No i równie ważną sprawą oprócz nowych miedzianych podkładek pod wtryskiwacze jest dokładne wyczyszczenie gniazda wtryskiwacza. Niedokładnie to zrobisz to będziesz miał przedmuchy.



tomesko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:59
Lokalizacja: Jastrzębia
Kontakt:

Re: Wymiana wtrysków na 216

Post autor: tomesko » sob paź 29, 2011 21:16

PinkFloyd pisze:Do nowych wtrysków konicznie nowe podkładki, po zamontowaniu poluzuj przewody na wtryskach-krec az poleci paliwo i dokrec i powinien odpalić. Jak założysz wtryski do silników o tych samych ciśnieniach otwracia np. ALH i ASV to nic sie nie zmieni, jak załozysz do AGR AHF i wszystkich z MK III to kąt sie zmniejszy o ok 20 i dawka też. Więc wtedy kąt do poprawy i dygnięcie dawki nastawnikiem.
Ja dziś wymieniłem wtryski na 216 BOSCH w swoim AGR , ciśnienie ma być 220/300 i kąt nie dygną nawet o jednostkę a dawka obniżyła się tylko o 1mg/R



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: wesol » ndz paź 30, 2011 07:51

Pamietac nalezy ze zmieniajac koncowki wtryskowe dawka na wskazaniu vaga sie nie pokrywa z tym co jest w realu. Nie ma monitoringu ile paliwa podlewa kazdy wtryskiwacz na podstawie przeplywu paliwa czy cos w tym stylu. Dane sa z mapy w ECM a ten silnik ma inne wtryski fabrycznie. Dawke powinno sie deczko zmniejszyc po wymianie koncowek zwlaszcza jak sie taki zabieg wykonuje w 90 konnej "bestii" W 110 konnych sa wiksze otworki wiec i wymiana koncowek jest mniej szokujaca dla motorowni. Wiadomo wieksze otworki we wtryskach to i wieksze podlanie niezaleznie czy to pełna kita czy obroty jalowe itp. Jak wiadomo glownie rozchodzi sie o obroty od tysiaca do dwa z hakiem gdyz tu nam szkoda dwumasy i sprzegła. Jelsi pojedziesz na soft to tuner wiedząc ze wymienione sa wtryski na wydajniesze to zmniejszy koksu na niskich obrotach ale dowali na wyzszych plus oczewiscie troszke wiecej powietrza zapoda. TO nie jest tak ze chips to odrazu wiecej koksu w kazdym zakresie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tomesko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:59
Lokalizacja: Jastrzębia
Kontakt:

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: tomesko » ndz paź 30, 2011 16:16

wesol, Z większością tego co piszesz się zgadzam, ale jeśli chodzi o zmniejszenie dawki na wydajniejszych wtryskach to do tej pory czytałem żeby podnosić ją co najmniej do wartości na wtryskach seryjnych. Jeśli mówimy o 216 na wyższym ciśnieniu to tak samo podobno zmienia się kat wtrysku silnik twardziej pracuje a u mnie tego nie ma i praca motorowni jest nawet kulturalniejsza, dawka natomiast spadła nie znacznie. Jedyna dziwna rzecz to jakiś dźwięk klikania nie wiem czy na jednym czy na wszystkich wtryskach (może się docierają).Powinienem być zadowolony bo mocy nieco przybyło ale jednak albo coś jest nie tak albo to co piszą przeważnie forumowicze nie jest regułą.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: wesol » pn paź 31, 2011 07:30

tomesko pisze:dawka natomiast spadła nie znacznie
Odczyt dawki z vaga wcale nie musi sie pokrywać z realiami. Wieksze otworki to wiecej paliwa poleci zawsze w kazdym zakresie obr. Pytanie tylko czy ma byc pdlane grybo paliwem zawsze?? Niestety nie zawsze. Z dolu trzeba deczko ujac lub conajwyzej zostawic jesli nie mamy batorego oraz jest JM zalozony i nam nie szkoda sprzegla. Srodkowe i gorne obroty podlewamy konkretnie- znaczy sie na tyle ile pozwoli turbo doładować powietrza by tez nie robic batorego niepotrzebnie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: ciachotdi » wt paź 02, 2012 18:42

panowie zakupiłem ALH i chcę wyciągnąć wtryski na obecnych jest biała farbka na górze i chce podmienić od ASV czy mogę tak jeździć czy trzeba coś robić. I czy mieliście do czynienia z takimi bolidami :smirk:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: wesol » wt paź 02, 2012 20:54

lepsze by byly 216, choc zapewne troszke drozsze. Po wymienia tylko kontrole kata wtrysku i tyle a jezdzic mozna smialo. Powinienes poczuc lekki przybytek mocy. Dobrz eby bylo po tym zrobic program. Poza tym jest juz o tym chyba ze sto takich postów na forum.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: ciachotdi » wt paź 02, 2012 21:03

wesol pisze:jezdzic mozna smialo
i to mnie interesowało



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Wymiana wtrysków na 216

Post autor: bradley » śr paź 03, 2012 10:58

ALH akurat ma program prawie albo nawe taki sam jak ASV. Jest zdlawiony wtryskiwaczami. Po wymianie na dzien dobry ma sie pelnoprawna 110tke.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości