Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: Passat944 » wt wrz 06, 2011 22:27

Dziś wyciągałem silnik (TDI AFN z MK3), w którym padły pierścienie. Zaciekawił mnie stan wałka rozrządu a konkretniej jego krzywek. Czy to normalne, aby krzywki się tak wycierały przy większych przebiegach (patrz foto poniżej)?. Na liczniku auto miało około 300kkm, ostatnie 15kkm z setupem 170KM/400NM. Na moje miał spokojnie z setkę więcej, zresztą pierścienie w TDI nie padają sobie od tak. Patrząc na stan wałka jaki przebieg silnika oceniacie ?

Fotki wałka i jego krzywek:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: Passat944 » śr wrz 07, 2011 10:33

Popychacze nie wiem bo przed swapem zmieniałem na nowe.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: wesol » śr wrz 07, 2011 15:50

A;e gdzie ty masz tu jakies wytarcia bo ja tu nic takiego nie widze??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

dack23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: dack23 » czw wrz 08, 2011 21:14

nie ma źle z tym wałkiem, trzeba by zmierzyć tak jak zaba mówi.


był golf mk1
był golf mk3
jest golf mk5

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: wesol » czw wrz 08, 2011 21:51

ale co tu mierzyc. Jesli bylo smarowanie na walek w hydrosztosy sprawne to nic sie nie wytrze. Walek raczje nie ulega jakiemus naturalnemu wytarciu od przebiegu. Wytrze sie moementalnie az beda bruzdy i opilki jesli nie bedzie smarowania.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: tomek08 » czw wrz 08, 2011 22:22

Witam, ja tam jakiś znów strasznych wytarć nie widzę, jest po prostu używany, jak by może był umyty do porządku to by było coś więcej widać. Zmierzył bym krzywki jak pisze zabba88 i porównał z tabelami lub nowym i będzie wiadomo.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: doggie » pt wrz 09, 2011 14:23

zabba88 pisze: Walek lekko zjechany.
vs.
zabba88 pisze: nie widac po fotkach jakichs tragicznych wytarc
no nie widać :shock: przynajmniej na oko :wink:

zaś tu widać i na oko:

Obrazek



Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: Passat944 » pt wrz 09, 2011 15:11

W porównaniu do zdrowego wałka o przebiegu poniżej 100 tys ten wydawał mi się naprawdę styrany. Nie ważne .

Zmieniłem słupek w tym TDI-ku na inny o małym przebiegu i nie to auto. Styrany słupek jednak sporo zabiera mocy/momentu nawet przy świeżym mocnym osprzęcie.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: tomek08 » pt wrz 09, 2011 19:51

doggie pisze:
zabba88 pisze: Walek lekko zjechany.
vs.
zabba88 pisze: nie widac po fotkach jakichs tragicznych wytarc
no nie widać :shock: przynajmniej na oko :wink:

zaś tu widać i na oko:

Obrazek
tu to i ja widzę zużycie.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: wesol » pt wrz 09, 2011 21:25

bo caly czas sie rozchodzi oto ze krzywka sie nie zmniejszy przy normalnej pracy walka nawet jak bedzie nakulane i 500 tys km. Albo jest smarowanie i krzywka jest ładna na calym obwodzie albo jest jakis defekt smarowania lub cos innego i mamy wytarta cala krzywke łącznie z dźwigienką.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: rob555 » sob wrz 10, 2011 12:12

Walki to sie wycieraja w PD :)
w VP wytarty walek...chyba tylko jak smarowanie siada :satan:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Stan wałka rozrządu a przebieg w TDI

Post autor: wesol » sob wrz 10, 2011 18:13

tak zgadza sie ale walek w PD robi poza napedem zaworow jeszcze pompowtryski. Zreszta jaki jest pasek w PD w stosunku o VP- pancerny a i tak wymienia sie go dosc czesto wg zalecen producenta.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości