2.0 tdi 140ps rozwoj

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: piotrekgal » pn mar 28, 2011 00:02

No wiec tak szwagier ma passata b6 2.0tdi 140ps no i jak nie zdecyduje sie na wymiane samochodu to bedzie chcial co nieco z niego wykrzesac ;) mowil cos, ze moglby przeznaczyc do 10.000zl. Chcialby uzyskac dobre 2xx ps. Za taka kwote ile mozna wykrzesac z tego motoru? Plan bylby taki aby auto postawic do tunera, moze tez ze swoimi gratami ktore bym za Wasza pomoca mogl w czasie dla niego nabyc :bigok:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: cowboy » pn mar 28, 2011 09:05

nie wiem czy tuner przyjmie auto ze swoimi gratami - warto to ustalić z potencjalnym tunerem
200 KM jest do uzyskania poprzez zainstalowanie większej turbiny oraz remap w ECU oraz FMIC (jesli w B6 jest SMIC nie sprawdzałem w ETCE)
BIG turbo z instalacją - 2500
remap 1500
FMIC 1500
zostaje jeszcze trochę kasy na BIG POMPKI na końcówkach RACE1287+ około 2100 PLN (polecam swoje usługi)
chłodnica oleju
lepsze hamulce, amortyzatory

10 tys PLN pójdzie nie wiadomo kiedy :)

najlepiej zapytaj tunera, np mr-motors ile wezmą za kompleksowy tuning - najlepiej jak turbinę montuje i stroi jedna firma, żeby potemn nie było problemów



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: piotrekgal » pn mar 28, 2011 09:47

O konkretne odpowiedzi, dzieki, podejrzewam, ze osiagniecie wszystkich gratow byloby klopotliwe a uzyskanie ich od tunera to pewnie znacznie drozej byloby najpierw dobrze byloby wiedziec konkretnie jakie modele poszczegolnych gratow montowac, tak jak np podales jakie pompki o jakich koncowkach. Dzis szwagier mowil aby orientacyjnie napisac mu co i jak.
Jak myslisz na takich gratach ile taki motor moze wypluc?
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2011 09:52 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: cowboy » pn mar 28, 2011 09:52

na pewno BIG turbo montuj u tunera, bo tak tuner powie że on tego nie wystroi albo zrobi to za dodatkową opłatą i suma sumarum wyjdzie na to samo
ma to ten plus że w razie czego to tuner daje gwarancje na turbinę jej montaż i wystrojenie

resztę możesz zlecić sam

Rogalotti ma doświadczenie w strojeniu na BIG pompkach

http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=16" onclick="window.open(this.href);return false;

a tu 2.0 TDI z dużym turbo

http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=20" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: piotrekgal » pn mar 28, 2011 09:54

Ladnie wskrzesil o samym wylocie i turbince octavka o tym motorze na 233ps, bede musial sie z gosciem skontaktowac i zobaczymy co odpowie :food:



Awatar użytkownika
slaww
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 04, 2010 12:18
Lokalizacja: GdyniaCity

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: slaww » wt mar 29, 2011 09:55

Jeszcze pare kola na sprzeglo:)


Dex P99r >Macrom 59.16[Dynaudio md100&Macrom Md.4] >Audison vr203 & Hifonics falcon >PPI 4200AM >Sony XES S-12

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: piotrekgal » wt mar 29, 2011 10:46

slaww, faktyko, koszta pewnie masakryczne takiego sprzegla :blush: Niedlugo nawiaze kontakt ze szwagrem i przedstawie mu taki kosztorys i co trzeba poprzewalac dla takich mocy, moze nie zwątpi :rotfl:



Awatar użytkownika
slaww
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 04, 2010 12:18
Lokalizacja: GdyniaCity

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: slaww » wt mar 29, 2011 19:48

Warto wymienic przed modzeniem sprzeglo i sprzedac stare.Zapewne i tak kiedys padnie.Do mk4 ze trzy kola.Moze softa zrobi na poczatek 170km i wiekszy banan na mordce.


Dex P99r >Macrom 59.16[Dynaudio md100&Macrom Md.4] >Audison vr203 & Hifonics falcon >PPI 4200AM >Sony XES S-12

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: piotrekgal » wt mar 29, 2011 19:52

slaww, zobaczymy co on na to, ja jestem tego zdania, ze najlepiej stopniowo zwiekszajac moc, czesciej mozna sie milo zaskakiwac, choc jezeli mialbym np wtryski wymieniac teraz i potem znow za pol roku to bezsens :bajer: no ale od programu zaczynajac byloby calkiem, no ale decyzja nie w moich rekach.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: piotrekgal » sob kwie 02, 2011 20:51

Wiec tak, jak skonczy sie gwarancja na auto to bedzie powazniej myslec i dzialac :food: o ile nie bedzie chcial zmienic na jakies juz seryjnie mocniejsze auto :pub:



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: rav_tdi » ndz kwie 03, 2011 18:29

Podłączam sie pod temat.

Pacjentem jest G5 2.0 140ps z 2007r, moc satysfakcjonująca to 200ps +/- 400nm + / - :satan:


Prosze o podpowiedzi co jest konieczne do tej modyfikacji:

1) Turbina - na pewno będzie ta od 2.0 170ps :food: , ale czy jest to jakakolwiek ?? i czy pasują od n/w modeli p&p- mam na myśli te:
passat B6 silnik CBB, CEG
audi Q5 silnik CGL
leon 2 silnik BMN
audi a4 silnik BRD
pozostałe

2) Budowa nowego FMIC :? , lub dokładka drugiego SMIC :otepienie: , o ile sie da?! - oraz czy jest to konieczne do w/w modyfikacji

3) Sprzęgło ?? - czy pasuje to od wer. 170ps ?? :D - i jak szybko moze umrzeć org.?? :crazy: - mając soft nie katujacy sprzęgło. oraz jaki koszt tego lepszego/mocniejszego??


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: krzys-jeruzal » ndz kwie 03, 2011 22:22

rav_tdi, w dziale speed jest info na temat sprzegieł do 2.0 bo sam je zamieszczałem poszukaj bedziesz wszystko wiedział ...



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Re: 2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: rav_tdi » pn kwie 04, 2011 18:46

krzys-jeruzal pisze:rav_tdi, poszukaj bedziesz wszystko wiedział ...
- hmmm, wiem jedynie tyle, że kupiłeś wzmocnione SACHS 88 3082 999 788 , które wytrzymac ma do 480nm + tarcza organiczna Radzikowski i jakis docisk za 1300zł

Wspominałeś też o sprzęgle od Sharana, tym które wkłada sie do ARLa, ale niestety nie ma dalszych szczegółów.

Fajnie by było gdyby sprzęgło sharan arl tez pasowało do 2.0 - ale tego chyba nikt nie wie!!
http://allegro.onet.pl/kolo-dwumasowe-k ... 66720.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z drugiej str. dziwie sie, bo przeglądam alledrogo i znalazłem takie coś
http://allegro.onet.pl/kolo-dwumasowe-s ... 66731.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czyli sprzęgło to niby pasuje do 140ps jak i 170ps, czyli wynikałoby z tego że są takie same - ktoś coś wie na ten temat????

No i co z FMIC, lub dodatkowym SMIC ??? Czy 200ps i 400nm są to wartości tego wymagajace?? Nie wiem jak duży FMIC siedzi a org. ARL, ale starcza na te 190ps i 400nm, więc jeżeli ktosma pod nosem ETKE to prosiłbym o spr. wymiarów ów chłodnic!!


Pozdrawiam
Rav

P.S. krzys-jeruzal - jakis wykres już powstał??


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

2.0 tdi 140ps rozwoj

Post autor: rob555 » pn kwie 04, 2011 21:15

Do 200KM I 400Nm potrzebujesz tylko wydajniejsza turbine...
Moze byc od BMN ale wtedy calosc z DP, wylotem na FMICa, zasysem od filtra itd....od BRD bedzie chyba prosciej zalozyc.
Mocowo obie 200KM ogarna.
FMIC jest spooory nie ruszaj nic.
Sprzeglo jak zdrowe potrzyma troche....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości