POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: Adamm » wt lut 08, 2011 23:12

berthold61, co Ty bredzisz ?

jak kolega chce miec 16 bitowca a tam nie ma epromow !!


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: berthold61 » śr lut 09, 2011 12:15

acid69 pisze:Witam wszystkich
Prośba do przerabiających swoje 1Z-ty , może ktoś ćwiczył taki temat. Do rzeczy : mam paska B4 z silnikiem 1Z z 96r , ale z komputerem na tzw. uv-kach ( cokolwiek to znaczy). Gość , który robił mi poprzedniego golfa 3 z 1Z-tem nie podejmuje się przeróbki mojego ECU z uwagi na spore trudności i ponoć mały przyrost mocy. Myślałem - sprawa prosta - kupię sterownik z AFN-na i będzie dobrze , ale wyszedł zgrzyt nie pasują wtyczki (stara wiązka) . No i teraz wyszło tak, że trzeba by wymienić
-wiązkę silnika ( z AFN-na)
-komputer ( z AFN-na)
-turbinę ( z AFN-na)
-kolektor, rurę intercoolera , rury do turba
-przeróbka wydechu ( przespawanie flanszy coby podeszło pod nowe turbo)

Pytania do znających się na rzeczy :

1. Czy dobrze myślę , czy to co napisałem to bzdury i dać sobie spokój
2. Może jest inny - tańszy i szybszy sposób przeróbki
3. Może macie inne sugestie - chętnie poznam wasze zdanie

Wiem ,że można sprzedać B4 nabyć B5 i mieć mniej problemów , ale moją B4 szukałem kilka miesięcy - znalazłem bezwypadek w idealnym stanie blacharskim , no ale silnik niestety 90KM. Czekam na Wasze rady i sugestie.
Pozdrawiam
* Przyznaj pochwałę
* Zgłoś ten post
* Odpowiedz z cytatem
* Cytowanie selektywne

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Postprzez Adamm » Wt lut 08, 2011 23:12
berthold61, co Ty bredzisz ?

jak kolega chce miec 16 bitowca a tam nie ma epromow !!

czytaj ze zrozumieniem ,gość mu głupot naopowiadał raczej z lenistwa nie braku wiedzy a koleś chciałby coś zrobić tańszym kosztem poczytaj punkt 3 moim zdaniem to jest najrozsądniejsze wyjście a nie pakowanie idiotycznej kasy w 15 letnie auto ,po kiego diabła wymieniać wiązki ecu inne duperele skoro tu miałby ok 25-30 kucy za parę groszy
chyba że ja bredzę to proszę bardzo wpakuj kolesia w długi niech się weżnie zapożyczy w banku na 8 patoli i bedzie miał dodatkowe parę kucyków co za chwilę przewyższy wartość tego auta ,panowie trochę rozsądku przecież gościu wyrażnie pisze :jaja: :rotfl:
2. Może jest inny - tańszy i szybszy sposób przeróbki :grrr:


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

fenestro00005
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
Lokalizacja: Łomża

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: fenestro00005 » śr lut 09, 2011 13:14

Mam kompa od 1z na sprzedanie, jakbyś chciał, nie wiem jaki to jest, pewnie 8bit bo z 94 roku. Do tego wrzucisz chip pamięć i będziesz miał na podmiankę
Obrazek Obrazek



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: berthold61 » śr lut 09, 2011 14:27

fenestro00005 pisze:Mam kompa od 1z na sprzedanie, jakbyś chciał, nie wiem jaki to jest, pewnie 8bit bo z 94 roku. Do tego wrzucisz chip pamięć i będziesz miał na podmiankę
Obrazek Obrazek
dobrze mu radzisz ale jest mały problem a mianowicie immobilizer ktoś by musiał mu go wyłączyć a to mało kto umie :hmm: może nie mało kto ale to jest dodatkowy koszt :kac:


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: munior » czw lut 10, 2011 14:26

berthold61 pisze:dobrze mu radzisz ale jest mały problem a mianowicie immobilizer ktoś by musiał mu go wyłączyć a to mało kto umie :hmm: może nie mało kto ale to jest dodatkowy koszt :kac:
Nowe mapki +soft immo off i po problemie :chytry: jak ktoś potrzebuje to mogę dać namiary na pw


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: bradley » czw lut 10, 2011 20:35

A po co mu to nieprzyszlosciowe dziadostwo 8bitowe?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
KAMELEONmod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 11, 2011 17:08
Lokalizacja: Długomiłowice

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: KAMELEONmod » pt lut 11, 2011 17:40

berthold61,

To jest ECU 8 bit.


Chip-tuning/Diagnostyka TDI(VP,PD,CR),CDTI, JTD, CDI, DCI, HDI jak i BMW

Więcej informacji poprzez PRIV.

Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.

Awatar użytkownika
KAMELEONmod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 11, 2011 17:08
Lokalizacja: Długomiłowice

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: KAMELEONmod » pt lut 11, 2011 18:04

acid69 pisze:3. Może macie inne sugestie - chętnie poznam wasze zdanie
Jest parę sposobów podniesienia mocy w twoim 1Z, które jako tako się jeszcze opłacają , bo nie wymagają większych przeróbek.

Opcja nr 1. Sterownik 16 bit około 200zł + program = 110-117KM

Opcja nr 2. Sterownik 16 bit (200zł) + wtryski ASV ok (400-500zł) + program = około 125KM

na bezpiecznym doładowaniu.

Jeżeli chcesz większej mocy niz w.w. to nie pozostaje ci nic, jak tylko zmienić osprzęt. Przejść z WG na VNT, a żeby to zrobić potrzebujesz takich modyfikacji:

Większej turbiny. Co za tym idzie wymiana kolektora wydechowego, downpipe, spływu, lini olejowej, ew.przejściówki w przypadku turbiny AWX, przeróbka sterowania turbiny z nadciśnieniowego na podciśnieniowy. Dolot AFN, lub przeróbka ori 1Z. Parę złączek, opasek nowych uszczelek itd. Potrzebny ci będzie zbiorniczek podciśnienia, zaworek. Byś musiał też zmienić pompę chociaż na taką z silnika AFN, bo ma większą falę. Opcji jest bardzo dużo.

Ps: jak by co, to mam parę sterowników 16 bit.


Chip-tuning/Diagnostyka TDI(VP,PD,CR),CDTI, JTD, CDI, DCI, HDI jak i BMW

Więcej informacji poprzez PRIV.

Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.

BIAŁY KRUK244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 12, 2011 22:00

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: BIAŁY KRUK244 » pn lut 14, 2011 15:49

witam a ja mam takie pytanie czy jak zaloze pompe wtryskowa od afn i większy intercooler to bd czuc jakis przyrost mocy czy raczej niema sensu bawic sie w takie cos



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: Adamm » pn lut 14, 2011 16:14

berthold61 pisze:czytaj ze zrozumieniem ,gość mu głupot naopowiadał raczej z lenistwa nie braku wiedzy a koleś chciałby coś zrobić tańszym kosztem poczytaj punkt 3 moim zdaniem to jest najrozsądniejsze wyjście a nie pakowanie idiotycznej kasy w 15 letnie auto ,po kiego diabła wymieniać wiązki ecu inne duperele skoro tu miałby ok 25-30 kucy za parę groszy
chyba że ja bredzę to proszę bardzo wpakuj kolesia w długi niech się weżnie zapożyczy w banku na 8 patoli i bedzie miał dodatkowe parę kucyków co za chwilę

chociazby po to ze apetyt rosnie w miare jedzenia

a jesli ma 8bitowca to wiazki wcale nie musi zmieniac pod 16tke


zreszta po co sie zadluzac i bawic w tuningi przeciez to zadna frajda, lepiej sie zadluzyc i kupic nowe auto i szpanowac co ?

ja w swojego padlucha wlozylem ok 15 k ale wiem co mam i zbudowalem go sam, i nie uwazam zeby to bylo wywalienie pieniedzy, ani tez nie musialem sie zadluzac, wszysto robilem etapami ale myslalem przyszlosciowo.

po co robic chipa na 8 mce jak zaraz bedzie chcial wiecej i znow bedzie musial placic, a tak tylko korekty beda


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
KAMELEONmod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 11, 2011 17:08
Lokalizacja: Długomiłowice

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: KAMELEONmod » pn lut 14, 2011 17:33

BIAŁY KRUK244,

Kolego najpierw napisz jaki masz silnik ?

Zmiana pompy i intercoolera przy seryjnym programie, nic nie da. No chyba, ze w wyższych obr. poczujesz minimalnie lepszą dynamikę.

Jeżeli masz silnik 1Z lub AHU, to nawet jak włożysz pompę AFN to dalej będą cię blokować wtryski i turbina i nie przekroczysz po sofcie 120KM.


Chip-tuning/Diagnostyka TDI(VP,PD,CR),CDTI, JTD, CDI, DCI, HDI jak i BMW

Więcej informacji poprzez PRIV.

Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: Adamm » pn lut 14, 2011 18:40

KAMELEONmod, na wtryskach ASV i sofcie mozna z 1Z ponad 130 kucy wyrwac :D na seryjnej pompie i turbo :)
sam mialem 137 kucy i 296 Nm


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
KAMELEONmod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 11, 2011 17:08
Lokalizacja: Długomiłowice

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: KAMELEONmod » pn lut 14, 2011 19:04

Adamm pisze: na wtryskach ASV i sofcie mozna z 1Z ponad 130 kucy wyrwac :D na seryjnej pompie i turbo :)
sam mialem 137 kucy i 296 Nm
Tak Adamm, można czemu nie. Jest to możliwe, ale trzeba trafić na dobry egzemplarz silnika wraz z osprzętem i zakupić dobre wtryski ASV.

Lepiej 5KM mniej i mieć bezpieczny program i doładowanie max. 1,05 bar, żeby się nie wysilała za bardzo ta mała purchawka.

Wole nie pisać, że można uzyskać takie wyniki, jak Ty napisałeś wyżej, bo później klient robi wielkie oczy i widać rozczarowanie, bo wyszło 125KM i poddymia.

Sam Adamm wiesz, jakie rożne wyniki wychodzą przy modzeniu tych samych konstrukcyjnie silników. Silnik, silnikowi nie równy.


Chip-tuning/Diagnostyka TDI(VP,PD,CR),CDTI, JTD, CDI, DCI, HDI jak i BMW

Więcej informacji poprzez PRIV.

Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: Adamm » pn lut 14, 2011 19:18

KAMELEONmod, podpisuje sie pod tym obiema rekami, silnik silnikowi nierowny :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości