POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: acid69 » śr sty 26, 2011 09:00

Witam wszystkich
Prośba do przerabiających swoje 1Z-ty , może ktoś ćwiczył taki temat. Do rzeczy : mam paska B4 z silnikiem 1Z z 96r , ale z komputerem na tzw. uv-kach ( cokolwiek to znaczy). Gość , który robił mi poprzedniego golfa 3 z 1Z-tem nie podejmuje się przeróbki mojego ECU z uwagi na spore trudności i ponoć mały przyrost mocy. Myślałem - sprawa prosta - kupię sterownik z AFN-na i będzie dobrze , ale wyszedł zgrzyt nie pasują wtyczki (stara wiązka) . No i teraz wyszło tak, że trzeba by wymienić
-wiązkę silnika ( z AFN-na)
-komputer ( z AFN-na)
-turbinę ( z AFN-na)
-kolektor, rurę intercoolera , rury do turba
-przeróbka wydechu ( przespawanie flanszy coby podeszło pod nowe turbo)

Pytania do znających się na rzeczy :

1. Czy dobrze myślę , czy to co napisałem to bzdury i dać sobie spokój
2. Może jest inny - tańszy i szybszy sposób przeróbki
3. Może macie inne sugestie - chętnie poznam wasze zdanie

Wiem ,że można sprzedać B4 nabyć B5 i mieć mniej problemów , ale moją B4 szukałem kilka miesięcy - znalazłem bezwypadek w idealnym stanie blacharskim , no ale silnik niestety 90KM. Czekam na Wasze rady i sugestie.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: Adamm » śr sty 26, 2011 09:54

cos dziwne rzeczy piszesz ale ok,

piszac o UVkach masz na mysli pewnie kompa 8bitowego z epromami, pod taka wiazke powinien spokojnie podjesc 16 bitowy (w drug strone nie beda pasowac)

kwestia taka jaki komputer faktycznie kupiles , podalbys chociaz oznaczenia tego co masz i tego ktory nabyles

idac dalej jesli juz chcesz sie bawic w tuning to kup turbo hybryde lub brd bedziesz mial z zapasem, skoro i tak masz rzezbic
dolot przydaloby sie zrobic na nowo wraz z wiekszym ic, tak samo wydech bedzie koniecznia zmiana flanszy
dodatkowo pomysl o wtryskach


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
nissin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn sty 18, 2010 20:17
Lokalizacja: B-Stok
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: nissin » śr sty 26, 2011 11:42

Powinienes kupic taki komputer :

http://allegro.pl/komputer-passat-1-9-t ... 08157.html

a kupiłeś pewnie taki:

http://allegro.pl/komputer-audi-a4-1-9- ... 75019.html

i dlatego nie pasuje :bigok:



acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: acid69 » śr sty 26, 2011 13:11

witam
dzięki za odpowiedzi
kolego Adamm i Nissin- nie kupiłem jeszcze komputera z AFN-na . Moje pytanie wynika z rozmowy z moim mechanikiem -
i tak, mówił właśnie o kompie 8 - bitowym ( sprawdzał jego nr , ale nie zapisałem - poprawię się ), stwierdził że wtyczka z mojego 8- bitowego nie pasuje do ECU z AFN-na , sprawdził w etce i wyszło ,że mam starszą /inną wiązkę elektryczną silnika - inne wtyczki przy ECU . O spawaniu układu dolotowego (zmianie flanszy) wiem - z tym sobie poradzę .Mocniejszej turbiny nie chcę - mierzę w ok.140-150KM i 300-350 Nm po zmianach mechanicznych i zmianie softu w przewidzianym do zakupu ECU z AFN-na .

Cała sprawa u mnie polega na tym , że wyszła konieczność zmiany wiązki elektrycznej silnika . I tą sprawę chciałbym zweryfikować na forum , ponieważ przy mnie mechanik sprawdzał w etce rodzaje wiązek i wyszło ,że były produkowane równolegle różne ich rodzaje - tzn do kompów 8-bit i 16-bit i że te wiązki(wtyczki przy kompie) nie są kompatybilne - czyli nie mogę u siebie podpiąć ECU AFN-na.

Pytanie
- czy trzeba wymieniać wiązkę , czy jest inny sposób na rozwiązanie sprawy .Może mechanik się myli . Nie jestem znawcą tematu , jeśli coś pomieszałem to proszę o wyrozumiałość . Jeśli potrzebujecie jakichś danych dodatkowych - to je podam.Kolego Adamm piszesz ,że w moim przypadku można podłączyć ECU z AFN-na , możesz podać jego nr z etki - będę miał podstawy do polemiki z mechanikiem. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i czekam na wasze opinie
pozdr



Awatar użytkownika
nissin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn sty 18, 2010 20:17
Lokalizacja: B-Stok
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: nissin » śr sty 26, 2011 13:22

Do wiązki z 8-mio bitowca pasuje komputer 16-bit. Wieczorem postaram sie wrzucic numery sterowników ktore na 100 podejdą do twojego auta.

Jeżeli docelowo celujesz w 150 km nie zakładaj Turbosprężarki od AFN-a tylko kup AWX tj. Z passata 1.9Tdi 130ps, ona starcza na 140-150 km.
Do tego dojdą jeszcze wtryski...



acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: acid69 » śr sty 26, 2011 13:44

ok dzięki
ja postaram się zrobić zdjęcia wtyczek przy kompie, sczytam jego nr i wrzucę na forum w celu konsultacji ( powinienem mieć to przygotowane - moja wina) .Co do turba z AWX - pewnie masz rację , ale koszt pewnie jest wyższy . Ja do tej pory jeździłem dwoma robionymi autami - golf 3 kombi 96 z 1Z-tem ( pokazał 112KM i 260Nm ) oraz golf 4 2003r AXR (pokazał 136KM i 330Nm ) ,oba tylko po zmianie softu , żaden hard core, a jeździ się przyjemnie . Mój pasek B4 to już staruszek - 15 lat - nie wiem czy wytrzyma wielkie zmiany - nie brałem pod uwagę większego turba niż AFN i nie planowałem wymiany pompy oraz intercoolera. Wiadomo też ,że kasę trzeba wydać , bo nic za darmo nie ma, ale chcę się zmieścić w 2 - 2,5 tysiąca , coby zmiany nie przekroczyły wartości auta
pozdr



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: Adamm » śr sty 26, 2011 14:09

acid69, wiazki nie trzeba zmieniac, ja mam wizake z mk3 z 94 roku na ecu 8 bitowym

teraz mam na niej podpiety silnik z mk4 na kompie 16 bitowym i nie bylo problemow

tak jak pisalem 8 bitowy nie pasuje do 16 bitowego natomiast 16 pasuje pod wiazke 8 bitowca

ja na seryjnym turbo w 1Z na 8 bitowym kompie z 216 i softem mialem 137 koni i 296 Nm

wiec jesli Ci styka ok 130 Koni to zrob soft i wstaw 216


ostatnio robilem Sharana AFN, wsadzilismy 216 i hybryde na gratach ARL zestroilismy tak zeby seryjne sprzeglo dalo rade i wyszlo 156 koni i 350 Nm


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: acid69 » śr sty 26, 2011 22:06

kolego Adamm z twojej wypowiedzi :

" ja na seryjnym turbo w 1Z na 8 bitowym kompie z 216 i softem mialem 137 koni i 296 Nm
wiec jesli Ci styka ok 130 Koni to zrob soft i wstaw 216"

wynika właśnie to , co chciałbym osiągnąć - ale jest jedno "ale"
Dotychczas softy robił mi gość z Ecusoftu z Bielska , ale jak zobaczył mój komp (plastikowa obudowa) stwierdził , że skóra nie warta wyprawki - ponoć kości lutowane dwustronnie i jakieś inne przeszkody. Koniec końcem pomyślałem o kupnie kompa z AFN z nadzieją ,że w tym wypadku praca dla tunera będzie łatwiejsza, a i efekty pewniejsze. W tym miejscu wracam do mojego pierwszego postu - tj. zgodności gniazd komputerów 1Z I AFN .Wyszło na to , że mój ma jedno gniazdo 68 stykowe ( wtyczka oznaczona nr 1H0906370J w etce ) a kompy AFN-skie są różne tzn. mają gniazda pojedyncze i podwójne - zgodnie z sugestią kolegi Nissina w poście powyżej.
Chciałbym się jeszcze przed kupnem kompa z AFN-a upewnić , że jeśli wybiorę jednogniazdowy komp (wg etki o nr 028906021JH ) , to go bez problemu podepnę do mojej wiązki z wtyczką 1H0906370J.
Będę wdzięczny za odpowiedzi - ewentualne podanie nr innych pasujących dla mnie kompów i dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość - strasznie mi zależy , żeby mój dziadek pasek dostał nowe życie i więcej wigoru
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: Adamm » śr sty 26, 2011 22:18

acid69 pisze:Dotychczas softy robił mi gość z Ecusoftu z Bielska , ale jak zobaczył mój komp (plastikowa obudowa) stwierdził , że skóra nie warta wyprawki - ponoć kości lutowane dwustronnie i jakieś inne przeszkody.

jesli to sa dla niego przeszkody to zmien tunera :P

jesli nie chcesz wiecej jak 130 koni to ani komp ani turbo nie sa Ci potrzebne ( jesli Twoje graty sa sprawne) stykna wtryski i soft :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: evolution » śr sty 26, 2011 22:32

Adamm, prawde prawi:) a co do ecu, lutowanie tego twojego jest prostsze od lutowania 16 bit... tyle ze nie wszyscy kumaja 8 bit


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: acid69 » śr sty 26, 2011 22:34

dzięki za odpowiedź Adamm
nie bardzo można zmienić w moich stronach , poza tym do tej pory zrobił mi dwa auta i było ok
Czy turbo z 1Z uciągnie przy wtryskach 216 - nie będzie dymił, a i jeszcze jedno zakładając , że kupię ten komp z AFN-a to czy cytuję mój post powyżej :

"Chciałbym się jeszcze przed kupnem kompa z AFN-a upewnić , że jeśli wybiorę jednogniazdowy komp (wg etki o nr 028906021JH ) , to go bez problemu podepnę do mojej wiązki z wtyczką 1H0906370J."

mógłbyś jako fachowiec odnieść się do moich wątpliwości zakupowych - kupić ten komp ( będzie pasował) czy nie kupić
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: Adamm » czw sty 27, 2011 01:41

acid69, kazdy metalowy jednowtykowy bedzie pasowal


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: acid69 » wt lut 08, 2011 18:45

witam
Oświeciliście mnie w temacie - dziękuję wszystkim za odpowiedzi i chęć pomocy .Proszę o jeszcze jedną rzecz , mianowicie
sterownik o oznaczeniu vw 028 906 021 posiada różne oznaczenia literowe na końcu - tzn. GG , AT , GN , GL , JC i inne
Potrzebuję sterownika 16 bit ( nie uv )

Pytanie : z jakim oznaczeniem literowym powinienem zakupić.

Dzięki za wyrozumiałość i pozdrawiam



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Post autor: berthold61 » wt lut 08, 2011 20:56

co to za pajac ci powiedział z tym uv i co to za problem to są poprostu eepromy 2 sztuki dajesz ECU do pierwszego warsztatu RTV i za 30 zeta wylutuje ci te epromy i wstawi podstawki uniwersalne za 2 złote najlepiej te pozłacane mają lepsze stopki a ty sobie na allegro kup takie zaprogramowane epromy za 190 złociszy wciskasz w podstawki i gitara i nie słuchaj pierdół że to musi być indywidualnie strojone bo 70 proc dzisiejszych tjunerów wali gotowce zamkniesz się w kwocie 250 zł rakieta to jeszcze nie będzie ale poprawa potężna ja tak zrobiłem w audi 80 silnik 1z powiem ci nie to auto :kac: :hmm: chyba że wolisz włożyć 5 kafli do starego auta sory za te stare ale wiesz co mam na myśli :pub:
na przykład takie coś
kod
http://moto.allegro.pl/chiptuning-vw-au ... 27888.html" onclick="window.open(this.href);return false; :panna: :jaja:


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 20 gości