wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: Borys » pn gru 27, 2010 13:04

arwam pisze:
toffic pisze:ja proponuje jeszcze kolektor PF/PB

nie podejdzie ze względu na całkowicie inny kształt kanałów z powodu obecności wtryskiwaczy.
chyba że się mylę to mnie sprostuj
w pb/pf wtryskiwacze w głowicy, 2E ma wtryski w kolektorze i inną głowice



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: aw69 » pn gru 27, 2010 14:07

o fak jaki kolektor :shock: ....skoro te kolektory są takie dobre to zróbcie jakies pomiary itp. itd....bo dla mnie to jest sztuka dla sztuki która nic nie daje....


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: sagon » pn gru 27, 2010 15:20

aw69 pisze:o fak jaki kolektor :shock:
Ten to faktycznie trochę przesadzony,ale nie gadaj,że szukanie sposobu na jak najlepsze napełnienie cylindrów powietrzem,to sztuka dla sztuki.
Przecież te tak popularne ssące z pd-ków nie są wcale takie rewelacyjne.Nic więc dziwnego,że ludziska szukają innych,lepszych rozwiązań.
Zwróć uwagę,że w tych popularnych kolektorach każdy skrajny kanał ma inną długość,a to chyba o ile wiem,nie za dobrze.
Napełnianie 1wszego i 4tego cylindra na tym super ssącym z np.awx-a,to już kompletna porażka.
Fakt,spisują się lepiej,niż oryginalne w vp,ale daleko im niestety jeszcze do doskonałości.
Już o niebo lepsze ssące montowali w 2.5 tdi r5,albo w takich wolnossących dieslach.

Ja tam jestem zwolennikiem przecierania nowych szlaków,choć w tuningu tdi nie ma już za bardzo czego przecierać.
No,może poza kwestią kolektorów ssących.


AFN 165,5@380,8

arwam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: arwam » pn gru 27, 2010 16:03

aw69 pisze:...skoro te kolektory są takie dobre to zróbcie jakies pomiary itp. itd....bo dla mnie to jest sztuka dla sztuki która nic nie daje....

ja widzę dużą różnicą między kolektorem np z TD a kolektorem od 1Y na korzyść tego z 1Y,
jeśli różnica jest widoczna gołym okiem to dlaczego nie wykorzystać tego choćby nawet wtedy gdyby jedyną korzyścią było obniżenie AGT?


mam jeszcze tanio do kupienia 2.5TDI r5 tylko zastanawiam się czy warto bo to już jednak kawałek silnika jest



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: aw69 » pn gru 27, 2010 16:04

Ten to faktycznie trochę przesadzony,ale nie gadaj,że szukanie sposobu na jak najlepsze napełnienie cylindrów powietrzem,to sztuka dla sztuki.
Bez przesady ale nie takim "wielbłądem", wogole kolektor ssacy nic tu nieda w 1,9 tdi bo głowica prędzej ograniczy napełnianie cylindrów i wałek.....Chcesz lepiej napełniać cylindry to tylko i wyłącznie odpowiednia obróbka głowicy i wałek rozrządu. Na zabawy z kolektorem ssącym innym niz AWX/ASZ szkoda czasu i pieniędzy. Lepiej tą kase zainwestować w porządne zrobienie głowicy albo w wałek.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: aw69 » pn gru 27, 2010 16:06

Arwam daj zatem jakis wykres z hamowni w takim razie, nawet z dynometu niech bedzie..... Nie no owszem roznica miedzy kolektorem z TD a 1Y moze byc, tak samo jak między kolektorem z 1,9 tdi VP i kolektorem z PD...ale ja mowie o kolekotrze z AWX/ASZ, ze niema sensu rzeźbić "coś lepszego" bo efekt będzie mizerny.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

arwam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: arwam » pn gru 27, 2010 16:32

między kolektorem z TD a 1Y jest różnica jak ogień i woda natomiast między kolektorami od PD a 1Y nadal jest spora różnica choć już mniejsza niż w przypadku TD.
swojego TDI'ka nie będę hamował bo to strata czasu i pieniędzy.
jak wrócę do TD to wtedy zapodam wykresy które będą pokazywały różnicę między kolektorem z PD a kolektorem 1Y czy G60 jeśli wrócę do 1.6TD



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: Dario84 » wt gru 28, 2010 09:54

Moje zdanie jest takie jak AW, w kolektorach nie należy szukać mocy, wystarczy zobaczyć na zagraniczne projekty, kolektory zarówno ssące jak i wydechowe wielkie jak wiadra, a moce i przebiegi momentów gorsze niż my mamy na ori kolektorach.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: arwam » wt gru 28, 2010 12:42

Dario84, każdy może mieć swoje zdanie i nikt nikogo nie zmusza żeby zrobił tak czy inaczej.
ja zawsze jeśli tylko będę miał możliwość to będę lepsze kolektory stosował niż fabryczne.
do 1.6 TD już fajny znalazłem od audi. jest bardzo podobny do kolektora od G60 z tym że pochodzi o silnika wolnossącego



Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: --Andree-- » wt gru 28, 2010 14:45

Dario84 pisze:Moje zdanie jest takie jak AW, w kolektorach nie należy szukać mocy, wystarczy zobaczyć na zagraniczne projekty, kolektory zarówno ssące jak i wydechowe wielkie jak wiadra, a moce i przebiegi momentów gorsze niż my mamy na ori kolektorach.
teoretycznie same kolektory wiosny nie czynią. Co z tego że wielkie jak wiadra skoro otwory w głowicy seryjne zostały...
Ale na pewno efekt lepszy niż na ori. kolektorach, a że moce mniejsze nie wszystko zależy od kolektorów...


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

arwam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: arwam » śr gru 29, 2010 22:25

Dario84,

może jeszcze swoje zdanie ujmę w troszkę inny sposób:
Dario84 pisze:w kolektorach nie należy szukać mocy,

jak wiadomo z powietrza moc się nie bierze, tylko z paliwa, ale jeśli powietrza brakuje to i moc też będzie mniejsza a jeśli kolektory te będą się lepiej zachowywać nić ori czy tak popularne kolektory z silników PD to dlaczego z nich nie skorzystać?

--Andree-- pisze:Co z tego że wielkie jak wiadra skoro otwory w głowicy seryjne zostały...

można tutaj się jeszcze pobawić wałkami w przypadku silników TD można podłożyć wałki od TDI np 1Z lub AFN

również inne są wtedy wzniosy zaworów



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: Fahoo » śr gru 29, 2010 22:39

Jakobe, na T5 ni8e ma zadnej turbo dziury a awx-owy kolektor ci pomoze w napełnianiu cylindrów w porównaniu to tego ogryzka co masz w seri
ale czytając to co tu pisza mądrzy ludzie moze warto isc w inna str z kolektorami?
1stage modów to kolektor awx wiec nie ty 1szy stoisz przed dylematem


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

arwam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: arwam » czw gru 30, 2010 00:41

zabba88 pisze:jak nie dmuchamy juz np. 1.8b i dalej nic sie nie zmienia bo przykladowo turbo juz nie ma wiekszej wydajnosci:) Dlatego cudowanie z kolektorami ssacymi wielkimi jak wiadro dla mnie mija sie z celem:) Chyba ze sztuka dla sztuki:)

może Ty nie dmuchasz tyle bo ja z takim ciśnieniem jeżdżę na codzień.
po drugie zmniejszanie strat spowodowanych przepływem powietrza w układzie dolotowym nie jest bezsensowne bo jeśli turbinie łatwiej jest przepchnąć powietrze przez układ dolotowy to przy tym samym ciśnieniu szerzej otworzy kierowniczki w części wydechowej lub zawór WG co już samo w sobie spowoduje poprawę nie tylko napełnienia cylindra ale i zmniejszy straty związane z wypchnięciem spalin z cylindra i w ten właśnie sposób grosz do grosza i uzbiera się góra Nm :wink:
jeśli tylko mówimy o zastąpieniu seryjnej kichawki czymś trochę mniej kiepskim to tak ale jesli chce się tworzyć mocniejsze projekty to ja bym poszedł dalej i poszukał lepszy kolektorów lub skonstruował sam coś.
a póki nie mam fachmana od spawania ALU ani nie mam do tego sprzętu i umiejętności to będę kombinował, tak jak do tej pory



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości