moment vs. moc, czyli mam 400NM i jestem wodzem

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

moment vs. moc, czyli mam 400NM i jestem wodzem

Post autor: evolution » czw gru 02, 2010 13:07

wlasnie nie do konca gdyz ta moc nie jest ta moca ktora traci sie na opory podczas normalnej jazdy ( dochodza opory toczenia drugiej osi opory od Cx) i jest zalezna od dopiecia uata do rolek, jak mocno dopniesz do rolek to moc strat z maha bedzie wieksza i wykres niebieski jest nieadekwatny...
mozna by brac moc po zdjeciu kol, czyli takie hamownie co dopinasz sie do piast i masz plus minus to co bedzie rzetelnie po napedach przekazane na kola..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

moment vs. moc, czyli mam 400NM i jestem wodzem

Post autor: cowboy » czw gru 02, 2010 13:18

no ale jak hamujesz 4x4 (torsen) to masz opory mniej więcej całego układu, zwłaszcza jak rolki sa spiete mechanicznie

hamownie na piasty nie uwzględniają bezwładności kół i oporów powietrza

tak własciwie to najlepsza byłaby moc na kołach z takiego dynometa przy bezwietrznej pogodzie w temp 20 st C - rysuje dynomet takie coś na wykresie ? nie widziałem żeby pokazywane były straty albo nie kojarze w tej chwili..



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

moment vs. moc, czyli mam 400NM i jestem wodzem

Post autor: evolution » czw gru 02, 2010 13:21

jest opcja wydrukowania takiego wykresu, nie korzystam z niej bo sie robi nieczytelnie, i tak jak piszesz rysuje to przed wszystkimi normami wiec adekwatne bedzie tylko w warunkach idealnych


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

moment vs. moc, czyli mam 400NM i jestem wodzem

Post autor: mikew_86 » czw gru 02, 2010 13:56

Ja mam 380 niutków i za wodza się nie uważam, mimo to nie przeszkadza mi to w omijaniu 90% aut na naszych drogach. ;)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

moment vs. moc, czyli mam 400NM i jestem wodzem

Post autor: evolution » czw gru 02, 2010 14:10

bo tylko 10 procent ma wiecej mocy :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

moment vs. moc, czyli mam 400NM i jestem wodzem

Post autor: mikew_86 » czw gru 02, 2010 14:42

No te 90% to są pewniaki co nie oznacza że z tych 10% też nie znajdą się tacy do ominięcia. ;) 5% będzie ruchome bo o podobnych osiągach (najcenniejsze kille), a 5% poza moim zasięgiem. ;)

Oczywiście te % to tak na oko, bo statystyk nie prowadzę. :D



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

moment vs. moc, czyli mam 400NM i jestem wodzem

Post autor: cowboy » czw gru 02, 2010 15:52

dobra panowie, wszystko chyba zostało wyjaśnione, zaczynaja sie dyskusje o killach wiec jest to czas na kłódeczkę :)



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości