MK2 syncro + PD = jaka skrzynia?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

MK2 syncro + PD = jaka skrzynia?

Post autor: --Andree-- » śr cze 09, 2010 16:46

Witam. Mam wielki problem ponieważ kupiłem MK2 syncro (skrzynia arm29039) i silnik wraz z osprzętem AVB 1.9 PD. Mój problem polega na tym, że nie wiem jaką skrzynie do tego zastosować żeby była odpowiednia. Szukałem przez dłuższy czas od MK3 syncro 1.9 ale nic nie wytropiłem więc muszę kupić inną.

Z pomocą kolegi "golfiarz1" (za co bardzo dziękuje) dowiedziałem się ze najtaniej i rozsądniej będzie zastosowanie skrzyni G60 i przełożeniu do niej sodka od zwykłego TD. Polecił mi także sprzęgło zvw t4 2.4D zamiast G60. Następny problem to przeguby:

Czy ktoś ma jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 23:21 przez --Andree--, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr cze 16, 2010 22:56

całego środka nie ma co przekładać, sprawdź poszczególne przełożenia i może wystarczy przełożenie główne zmienić.
W ASO mozna zakupić kpl śrub do skręcenia tego ustrojstwa.

lub jeżeli ta ARM jest dobra to można zapodać przełożenie główne od np 4T tylko sprzęgło wypadało by znacznie wzmocnić (mam taką skrzynie właśnie z wymienionym przełożeniem głównym jeżdziło to razem z 1.6 td)


pozostaje kwestia półosiek (do skrzyni od g60) lewa wiadomo od g60 ew 16V 140km a prawa hym mkII syncro g60 lub rallye ;) lub docięcie tej od skrzyni ARM te od passatów lub mkIII za długie są

bardziej bym się przejmował wytrzymałością sprzęgła wiskotycznego niż tylnymi przegubami i jeszcze dosyć często padały mi łozyska w tylnych wachaczach


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: --Andree-- » śr cze 16, 2010 23:50

Więc skrzynia już zakupiona AWR wraz z całym przełożeniem na linki. Jutro kupie serwo i pedał sprzęgła. Tylne przeguby wraz z tarczami G60 już są. Dziś rozebrałem tyny dyfer bo miał luz na półosi jednak wszystko wydaje się w porządku to po prostu mocniej skręcę łożysko stożkowe powinno być ok. Co do skrzyni "Trochim" radzisz wrzucić przełożenie od T4 2.4d? Planowałem dziś kupić jakąś skrzynie od Passata td tylko nie wiem która będzie wystarczająco długa? ale jeśli mówisz ze T4 to poszukam T4. Półośki zgodnie z opisem postaram się jak najszybciej znaleźć. Jeszcze problem sprzęgła więc plan jest taki koło 1Z + sprzęgło komplet zvw t4 2.4d jest szansa ze da redę?

Ktoś rozbierał regenerował Visco?
Ile trzeba zalać tego oleju viscotycznego?
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 23:23 przez --Andree--, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw cze 17, 2010 15:55

4T nie T4 oznaczenie skrzynie biegów co siedziały w mkII 1.6td


tylko jeżeli masz skrzynię na linki to przełożenie główne też musi być od takiego typu skrzyni czyli najdłuższe przełożenie będzie ze skrzyni od jakiegoś tdi`ka

i wcześniej wdarł mi się błąd chodziło mi o skrzynię ATZ (na wodziki) nie o ARM jak pisałem wyżej, sorki


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: --Andree-- » pt cze 18, 2010 01:50

AWR to oznaczenie skrzyni od G60 bynajmniej ja mam taką. Skrzynia jest na linki i potrzebuje najdłuższego przełożenia do diesla i nie wiem od czego to zaadoptować. Dla ciekawości powiem ze podpora wału jest niemal identyczna niż w mercedesie 190 rożni się tylko średnicą wewnętrznego łożyska będę próbował przerabiać. Tylny dyfer rozebrany i złożony zniwelowany luz na półośkach :grin: :P

Co sądzicie o zestawie 1Z koło + sprzęgło komplet zvw t4 2.4d jest szansa ze da redę?
Ktoś rozbierał regenerował Visco? Ile trzeba zalać tego oleju viscotycznego?
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 23:25 przez --Andree--, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt cze 18, 2010 14:48

Sprzęgło z 2,4D z transportera nie podejdzie do tej skrzyni. Tarcza ma tak zbudowany wieloklin, że nie da się tego sprzęgła połączyć z kołem zamachowym jednomasowym występującym w samochodach osobowych. Reasumując - sprzęgło z 2,4D nie pasuje do VR6/g60 natomiast sprzęgło z VR6/G60 pasuje do 2,4D.

Która podpora wału jest taka jak w mercedesie? Przednia czy tylna? Tylną to ja mam z jakiegoś BMW. Przednią z Opla omegi (przerobioną).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: --Andree-- » wt lip 06, 2010 18:27

Co do dociski T4 sprzeczne informacje do mnie dotarły. Mianowicie są ludzie co mają to zamontowane i wszystko śmiga więc po prostu kupie 2 zestawy i zobaczymy jak to jest w praktyce. :food:

[ Dodano: 06 Lip 2010 18:33 ]
Co do skrzyni to padło na:
1. Baza passat G60 (zostaje obudowa przekładnia kątowa) - już jest
2. Skrzynia GGU (wnętrzności + wysprzęglik) - w poszukiwaniu

Jak będzie wszystko na stole to zobaczymy czy nic się nie pogryzie :satan:


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: MK2 syncro + PD = jaka skrzynia?

Post autor: --Andree-- » wt lis 09, 2010 19:13

skrzynia GGU już do mnie jedzie ciekawe, jak będzie to pasowało. Czy ktoś wie jaki jest numer obudowy w GGU?


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

siaralfc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: śr paź 01, 2008 22:33
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

MK2 syncro + PD = jaka skrzynia?

Post autor: siaralfc » śr lis 10, 2010 10:48

--Andree--,
powiedz mi tylko w którym miejscu on się będzie znajdował, bo mam GGU na stole, wyczyszczona, umyta i chyba ślepy jestem, bo tego nr nie znalazłem :panna:
napisz, to Ci dzisiaj sprawdzę


S3 R30 Turbo by FROGRACINGxBRYNDZISM

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: MK2 syncro + PD = jaka skrzynia?

Post autor: --Andree-- » wt lis 16, 2010 22:38

No nareszcie się doczekałem dziś paczka przyszła. GGU 70tys przebiegu udokumentowane :P na razie pracuje ale po jutrze rzucam ją na stół i zobaczymy jak to wyjdzie :satan:


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 78 gości