wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » czw lip 01, 2010 00:33

rav_tdi, miałem wcześniej mały kolektor i układ dolotowy z IC od MK2 który wbrew pozorom nie jest wcale taki malutki.
a po przesiadce na duży IC od sprintera są tylko pozytywne skutki. negatywne to takie że miejsca przy rozrządzie sporo zabrało.


rav_tdi, jeszcze jedna rzecz przemawia na korzyść kolektora z PG
kanały są trochę bardziej podniesione niż w tym od Diesla i wlot do kolektora jest w dobrą stronę skierowany i nie trzeba robić takich wygibasów z kanalizacją.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » czw lip 01, 2010 09:37

arwam pisze:i wlot do kolektora jest w dobrą stronę skierowany
- hehh, jak dla kogo, bo ja wole wlot od strony rozrządu :helm: Więc nadal obstawiam za 1Y, tym bardziej ze z portingiem nie ma zabawy, a z PG jest!! :bigok:

A odnośnie tych dolotów, to miałem na myśli to, że na bank nie są one tych samych pojemności/srednicy/długości , kształtów/zakrętów i może to też ma wpływ na napełnianie puszki rez. kolektora, a później cylindrów.
Przypuszczam takze, ze Evo... zakładał z góry do kazdego silnika kolektor PG i za każdym razem było lepiej niż na ori., ale i z pewnością nie testował tego za kazdym razem z kolektorem 1Y :smoke:
A znowu ty awram - pewnie tylko na swoim silniku dokonywałeś takich zmian, a na innych nie - w sumie wiadoma sprawa, bo to czaso i kaso - chłonne bardzo, a jak już pisałem, różnice między nimi sa pewnie bardzo małe?! (chodzi o efekty, które dają) :kac:
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 09:48 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

arwam

Post autor: arwam » czw lip 01, 2010 09:43

rav_tdi pisze:- hehh, jak dla kogo, bo ja wole wlot od strony rozrządu :helm:
bo nie robiłeś rozrządu wtedy.
jak masz orurowanie nad skrzynią nie musisz wtedy dolotu rozbierać żeby się do paska dostać czy do regulacji na kole pasowym pompy wtryskowej.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » czw lip 01, 2010 09:53

arwam pisze:bo nie robiłeś rozrządu wtedy.
Robiłem rozrzad, a jak budowałem FMIC, to zrobilem to tak, że zciągam jedną opaske samozaciskową na kolektorze dolotowym i jedną skręcaną za czujnikiem , to cały element przy rozrządzie aż do chłodnic znika :grin: - możesz zresztą sam zobaczyć tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... start=1020


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: Jakobe » ndz lis 07, 2010 00:17

Ja trochę odkopię temat

Planuje w swojej ibizie AFN zrobić fmic z t5 (tu jeszcze się wacham bo wkurza mnie turbo dziura) program, (wydech na 1 tłumiku końcowym już jest) chciałbym mieć + - 140km i 300nm czy jest sens żebym ładował kolektor od AWX czy zostawić seryjny?



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: jaaano » ndz lis 07, 2010 08:18

Jakobe jeśli chcesz tylko tego co piszesz to nie trzeba fmica ani kolektora od awxa,dobry tuner zrobi ci to na ori gratach jeśli są ok ale nic więcej,kolektor od awxa dałby ci lepsze napełnianie-lepszy cały zakres obrotów do osiągnięcia a poza tym zlikwidowałby ci część i to dużą przyczyny zapychania kierowniczek vnt poprzez likwidacje egra.No a tak w temacie co wy na to Obrazek


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: Jakobe » ndz lis 07, 2010 09:29

Akurat w ibizie niestety seryjny ic jest strasznie mały i kiepsko umieszczony, i po 3 wyścigach czuje już spadek mocy, ale z 2 strony fajnej się jeździ w codziennej jeździe w porównaniu z t5 (miałem wcześniej taka sama ibiz z fmic z t5 i programem) bo jednak lepiej na gaz reaguję odrazu.

Myślałem może że jakbym dał w tej ic z t5 i ten kolektor to była by lepsza reakcja na gaz ...



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: sagon » ndz lis 07, 2010 12:30

jaaano,od czego ten kolektor,czyżby sdi?
Podejrzewam,że z takim kolektorem turbina dużo szybciej napełni cylindry,niż na tych awx-owskich.
Jeżeli on spokojnie zniesie doładowanie powyżej jednego bara,to przyznam,że ja do tej pory oprócz kolektora z 1Y,chyba najlepsza koncepcja.
Ciekawi mnie tylko,jak on zniesie na dłuższą metę ciśnienia rzędu 1,5 bara.
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2010 12:42 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: Adamm » ndz lis 07, 2010 12:33

jaaano, no super tylko do ustawienia rozrzadu trzeba kolektor sciagac :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: sagon » ndz lis 07, 2010 13:01

Adamm pisze:no super tylko do ustawienia rozrzadu trzeba kolektor sciagac :P
Nie jestem pewny,ale chyba nie,wystarczy go tylko rozkręcić.
Gdyby tę dolną aluminiową część tego kolektora,bo jest on jak widzę skręcany udało się połączyć,a pewnie by się udało,z kolektorem od abf-a,to mielibyśmy rewelacyjny kolektor dolotowy.
Cały aluminiowy,więc zero obaw o ewentualne nieszczelności.
Jako,że byłby skręcany,nie było by potrzeby demontażu całego ,chociażby przy wymianie paska rozrządu.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: jaaano » ndz lis 07, 2010 14:06

Wiecie to nie jest mój pomysł ale gdzieś wyłapałem tą fote ze względu na skrócenie dolotu z fmica-taki anty-lag.Jest to SDI i składa sie z dwóch częsci tej z plastiku i przy samym bloku z alu,ceny na aledrogo porównywalne z awx.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: cowboy » ndz lis 07, 2010 14:08

Aligato9r miał u siebie w skodzie pare lat temu kolektor z SDI własnie... niedługo bo o ile dobrze pamietam popekał od doładowania... podobnie inne plastikowe kolektory np w zaturbionych VR6 24V pękają od doładowania powyżej zdaje sie 1 Bar



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: glus » ndz lis 07, 2010 22:01

Te plastikowe beda pekac,jednak jesli wejdzie to poszukaj alu od sdi i bedzie git!


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: tomogolf2 » wt gru 07, 2010 15:59

Planuje zrobic taka modyfikacje, (silnik 1,6 TD) turbo montowane do dolu(kolektor od TDI, badz odwrocony od TD) i kolektor ssacy od 1Y (ewentualnie g60), martwi mnie czy muszla turbiny nie bedzie wadzic o łape bo mam troche duze turbo (holset).


I pytanie....jak załoze kolektor np od 1Y jak bedzie wygladała sprawa mocy i momentu przy wysokich obr( np od 4000 do 5500) ? bo to ze od nizszych bedzie lepiej to juz wiem ale co z gornym zakresem obr?czy nie bedzie sie dławic? czy moze rzeczyswiscie lepiej zastosowac wtedy kolektor od g60?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości