Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » pn wrz 13, 2010 09:39

jezeli dolot bez nagaru, nie ma nieszczelności w dolocie to pewnie pompa... moze ewentualnie szklanki



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: luzur » pn wrz 13, 2010 12:59

No przecież to może być masa rzeczy jeszcze.
Zapchany dolot, zapchany katalizator, EGR puszcza, filtr powietrza mający 6 lat, filtr paliwa mający tyle lat co samochód :)
Pozdr.



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » pn wrz 13, 2010 14:32

Nieszczelnosci wg tych logow chyba nie ma:
http://vaglog.rtnet.pl/mwilenski_20800.html" onclick="window.open(this.href);return false; - pierwszy log przed wymiana wtryskow, 2 nastepne po wymianie.
Szklanki wymieniane w tamtym roku. Filtr paliwa i powietrza w czerwcu wymieniany, kata nima. Dzis jedynie zobaczylem ze troche sie przypocilo olejem miejsce laczace egr z ta rurka 20cm do kolektora. Po drugiej stronie rurki przy kolektorze dana jest blaszka. Probowalem zlokalizowac ten gwizd- pomruk, z przodu samochodu go nie ma, slychac go tak jaby z rury wydechowej, ale czasem jak sie podejdzie do rury to tam tez nic nie slychac, tylko znowu w innym miejscu:)



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: luzur » pn wrz 13, 2010 15:30

Zobacz co będzie po zaślepieniu EGR.



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: arturkw » pn wrz 13, 2010 17:19

ja bym obstawail filtr paliwa :) mialem kiedys tak podobnie. jade nagle bym i na biało kopcił jak wymieniłem filtr paliwa jak ręka odjął.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » pn wrz 13, 2010 17:49

luzur, przeciez mowie ze dana jest blaszka tam od strony kolektora. Filtr paliwa zmienialem 2 miesiace temu. I tu nie kopci na bialo tylko na czarno. Czyli albo za slabe rozpylenie paliwa, albo za malo powietrza. Tak mi sie wydaje. Arturkw, z tego co pamietam tez miales problem z pompa, mimo ze 216 kopcil na czarno i malo mocy bylo?



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: arturkw » pn wrz 13, 2010 18:02

mewa2002 pisze:Arturkw, z tego co pamietam tez miales problem z pompa, mimo ze 216 kopcil na czarno i malo mocy bylo?
miałem ale to nie w tym rzecz. mocy było 111 koni i dymek mały. ale po chipie ktory nie doszedl do skutku było 115 koni straszny batory a doladowanie 1,25 wiec padlo na pompe kotra tez cos nie domagala:) teraz jest z afna i jest jeszcze lepiej :) a ja jeszcze przed wymiana wtrysków miałem ten objaw wymieniłem filtr i wszystko wróciło do normy.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » pn wrz 13, 2010 19:24

mewa2002, wtryski dobrze rozpylają, w takim razie pompa jest przyczyną moim zdaniem



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » śr wrz 15, 2010 21:55

Dzis zajrzalem w dolot. Odkrecilem kolektor ssacy i okazalo sie ze jest po centymetrze nagaru na scianach. Wyczyscilem go wymylem do czysta i wszystko zmontowalem. Myslalem ze wszystko juz bedzie dobrze i bedzie moc. Wyjechalem na szose, na mokrym asfalcie zaczal rwac na dwojce. Myslalem ze juz po problemie i ze to bylo przyczyna braku mocy. Jednak sprawdzilem czasy ktore sprawdzam i sie przerazilem. Nic sie nie zmienilo. Malo tego, cos jest nie tak bo dmucha gdzies z okolic egra, przy lekkim przyspieszeniu slychac syk/swist/szum. Przy wylaczaniu i wlaczaniu samochodu cos prycha. Przy pedale w podlodze nie ma nic. Rowniez gdy na postoju po 2 minutach zawor sie zamknie rowniez nic nie bucha i jest ok. Gdzie ta nieszczelnosc moze byc bo nie moge znalezc, a wszystkie sruby dokrecilem. Czy moze cos zepsulem?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » czw wrz 16, 2010 09:46

mewa2002, zaslep ten EGR w cholere ...

EGR własnie uchyla się przy ustalonych parametrach pracy ewentulanie bardzo delikatnym przyspieszaniu

a zawór EGR czyściłeś? moze sie nie domyka bo obrósł nagarem ?



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » czw wrz 16, 2010 22:42

Przeciez mowie ze mam zaslepiony blaszka w tej rurce harmonijce od strony kolektora wylotowego. Czyscilem wczoraj i egr i kolektor. Jutro zaslepie moze ten podcisnieniowy wezyk, wtedy chyba egr bedzie ciagle zamkniety- tak mi sie wydaje? Nie wiem do konca jak jest z dymieniem po tej operacji bo jeszcze nie mialem okazji sprawdzic w dzien, ale chyba sie polepszylo. No i znowu chyba tylko dół sie polepszyl bo na mokrym rwal wczoraj na 2 ostro. Wczesniej chyba tego nie bylo. Ale czasy 80-120, 120-160 nic a nic sie nie zmienily.



dzidzion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 17, 2009 23:30
Lokalizacja: WLKP

Re: Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: dzidzion » pt wrz 17, 2010 11:11

zaslep od dolotu równiez...jak masz nieszczelnosc EGR-a to moze powietrze z dolotu ladowac do EGR-a i stad ten swist powietrza



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » pt wrz 17, 2010 12:10

Zaslepilem wezyk podcisnienia do egru i juz wszystko dobrze jest. Suma sumarum, po czyszczeniu dolotu i 216 poprawily sie logi 003, dawki mapy dymienia w 008, i 011 laduje lepiej przy wyzszych obrotach >4000rpm. Czuc poprawe "dołu", dwumas zaczal telepac juz nawet na 3 biegu, jednak czas na 4 biegu 80-120km/h pozostal mniej wiecej taki sam - 6.4-6.6sek jak przed wymiana wtryskow. Dymienie pewnie za sprawa wyczyszczenia dolotu zmniejszylo sie. Czyli dalej cos nie tak i problem braku mocy dalej aktualny.



arwam

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: arwam » pn wrz 20, 2010 13:25

panowie w TDI prxeważnie jak się zawiesi wtryskiwacz to o ile nie jest na pełnym gazie to nie będzie dymu bo jest do układu paliwowego wpychane powietrze z cylindra bo w nurnikach nie ma zaworków.
i dymu wtedy nie ma



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości