niskie doładowanie garrett T3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- KemotZabrze
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
- Lokalizacja: Zabrze
niskie doładowanie garrett T3
Witam, może to nie problem, ale zastanawia mnie fakt, że po ustawieniu maksymalnego doładowania na turbinie, dawki na boost pinie jakieś 70% w stronę agresywną, i dawki paliwa na pompie utrzymującej wolne obroty na poziomie 1100-1200, dołożonym intercoolerze z mondeo i przewodach z intercoolera długości ok. 1,5m, turbina dmucha mi 0.9 bara. dodam że wskaźnik był z niższej półki i może przekłamywać, ale wątpie żeby aż tak bardzo. Moje pytanie: czemu tak mało? po dodaniu intercoolera doładowanie spadło z 0.9 do 0.7bara więc je troche podniosłem. bez IC z wolnymi obrotami 900 i bez gov moda(na który dalej się nie zdecydowałem) wskaźnik pokazywał max 1.2-1.3bara, co też nie jest dobrym wynikiem. Turbina się kończy? czy za słabe podlewanie?
dzisiaj przy małych korektach na pompie udało sie uzyskać 1.1bara na 3. biegu i przy ok 4500 obrotów nie było już ani grama dymu wychodzi na to, że albo trzeba poszukać jakiejś pompy 10mm albo wycisnąć z tej jeszcze więcej.
dzisiaj przy małych korektach na pompie udało sie uzyskać 1.1bara na 3. biegu i przy ok 4500 obrotów nie było już ani grama dymu wychodzi na to, że albo trzeba poszukać jakiejś pompy 10mm albo wycisnąć z tej jeszcze więcej.
niskie doładowanie garrett T3
pytanie czy na wysokim biegu kiedy już pokazuje max ciśnienie czy dymi czy nie?
jeśli nie to znaczy że paliwa jest za mało.
jeśli dymi do do sprawdzenia kąt wtrysku .
czym ustawiałeś ciśnienie?
do T3 jest potrzebny MBC.
być może masz gdzieś nieszczelność w samym IC lub w przewodach do niego.
może też być tak że turbo trzeba rozebrać i wyczyścić, bo zdarza się że dość duża ilość nagaru osadza się między wirnikiem turbiny a osłoną termiczną w ten sposób hamując wirnik i uniemożliwiając uzyskiwanie wysokich ciśnień.
trzeba wtedy z turbiny zdjąć muszlę gorącą i wydłubać nagar.
szczególnie wtedy to jest widoczne jeśli na zimnym silniku po zdjęciu węża od filtra do turbiny nie daje się lub bardzo ciężko jest obrócić wirnik palcami.
może też turbo już mieć zbyt duże luzy i wtedy już nic nie zrobisz
a max ciśnienie sprawdza się na czwartym lub piątym biegu najlepiej jadąc pod jakąs bardziej stromą górę żeby prędkość za szybko nie rosła
jeśli nie to znaczy że paliwa jest za mało.
jeśli dymi do do sprawdzenia kąt wtrysku .
czym ustawiałeś ciśnienie?
do T3 jest potrzebny MBC.
być może masz gdzieś nieszczelność w samym IC lub w przewodach do niego.
może też być tak że turbo trzeba rozebrać i wyczyścić, bo zdarza się że dość duża ilość nagaru osadza się między wirnikiem turbiny a osłoną termiczną w ten sposób hamując wirnik i uniemożliwiając uzyskiwanie wysokich ciśnień.
trzeba wtedy z turbiny zdjąć muszlę gorącą i wydłubać nagar.
szczególnie wtedy to jest widoczne jeśli na zimnym silniku po zdjęciu węża od filtra do turbiny nie daje się lub bardzo ciężko jest obrócić wirnik palcami.
może też turbo już mieć zbyt duże luzy i wtedy już nic nie zrobisz
a max ciśnienie sprawdza się na czwartym lub piątym biegu najlepiej jadąc pod jakąs bardziej stromą górę żeby prędkość za szybko nie rosła
- KemotZabrze
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
- Lokalizacja: Zabrze
niskie doładowanie garrett T3
Paliwa jest za mało przy max doładowaniu, to wiem bo nie dymi wcale, ale czy jest sposób żeby nie zwiększać dawki paliwa na niskich obrotach, a tylko na wysokich, bo samochód użytkuje na codzień, a i tak już kopci przy niższych obrotach strasznie. boost pin jest już prawie maksymalnie ustawiony stroną agresywną, a nie chce go piłować bo potem nie wróce do poprzednich ustawień
niskie doładowanie garrett T3
Zrób gov moda a dawka na wysokich obotach przestanie być ograniczana i ustaw pompe jak nalezy 1100-1200 jak wolne obroty to za duzo zejdz do max 1000
mk2 1.3 CL ==>1.9TD GTD viewtopic.php?f=87&t=297867
niskie doładowanie garrett T3
KemotZabrze pisze:ale czy jest sposób żeby nie zwiększać dawki paliwa na niskich obrotach, a tylko na wysokich, bo samochód użytkuje na codzień, a i tak już kopci przy niższych obrotach strasznie.
jest.
boost pin progresywny toczony bo takiego to nie znajdziesz
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
niskie doładowanie garrett T3
Możesz opóźnić kąt wtrysku, turbo zacznie szybciej pompować. Kup drugi boost pin i go podpiłuj.
- KemotZabrze
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
- Lokalizacja: Zabrze
niskie doładowanie garrett T3
wili18, jak mam wolne obroty ustwione na 1000 to pompa nie wyrabia z podawaniem i brakuje paliwa, takie jest przynajmniej moje odczucie. Z tego co sie orientuje to gov mod wyłącza odcinke paliwa co i tak nie bedzie miało zbyt dużego zastosowania u mnie bo nie kręce silnika do aż tak wysokich obrotów, może ze 2 razy zdarzyło mi się przeciągnąć go, głównie z gapiostwa przy wyprzedzaniu, do odcięcia paliwa. Chyba, że to odcięcie jest stopniowe od pewnego zakresu to wtedy muszę nad tym pomyśleć.
arwam, czyli jednak nie ma to większego sensu bo zależało mi żeby pokombinować na seryjnych gratach z dawką i doładowaniem. Chyba będę musiał się zadowolić tym co mam.
arwam, czyli jednak nie ma to większego sensu bo zależało mi żeby pokombinować na seryjnych gratach z dawką i doładowaniem. Chyba będę musiał się zadowolić tym co mam.
- KemotZabrze
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
- Lokalizacja: Zabrze
niskie doładowanie garrett T3
anaba255, tylko czy opóźnienie kąta wtrysku nie spowoduje, że będzie gorzej palił? Fakt, turbina mi pompuje dosyć późno coś ok.2600-2800, ale przyzwyczaiłem się do tego i najlepiej sprawdza mi się to podczas normalnej jazdy i zmianie biegów w okolicach 3200.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
niskie doładowanie garrett T3
Mi palił bez problemów całą zime przy tem. do -30'C.
To cos nie tak jest z pompą. Może własnie kąt wtrysku jest za wczesny, jak bedziesz miał niskie obroty(700-800) bedzie rzucać silnikiem, ale nie zgaśnie. Odcięcie paliwa nastepuje stopniowo od ok 2500obr, dlatego ten mod tak korzystnie wpływa na prace silnika w wyższych obrotach.KemotZabrze pisze: jak mam wolne obroty ustwione na 1000 to pompa nie wyrabia z podawaniem i brakuje paliwa
- KemotZabrze
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
- Lokalizacja: Zabrze
niskie doładowanie garrett T3
Czyli gov mod jak najbardziej polecany, tak? dzisiaj bardziej się przyjrzałem tej odcince i rzeczywiście najpierw czuć powolny spadek mocy, a potem gwałtowny i większy. Zabiore sie za to dzisiaj i zobaczymy co z tego wyniknie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 26 gości