nie koniecznie. PD kręci siędość nisko bo przeważnie w PD jest ciężko zrobić moc przy 5000rpm przeważnie kręcą się do około 3500-4000rom. z tego co wiem nie którym udało się zrobić moc przy TDI VP nawet powyżej 5000rpm.EnJoy pisze:Tu raczej nie ma czego porównywać.. ALH dostanie baty. Chyba żeby zamontować w nim jeszcze FMIC i turbo od ARL'a
mi krzesanie mocy na wysokich obrotach cienko idzie.
do 4000-4500rpm dość ładnie idzie ale nie ma wciąż polotu do mojego porzedniego motoru mimo że TDI ma znacznie większy moment obrotowy i na pół gazu pali sprzęgło o średnicy 228mm.
za to TD jechał równym tempem do 5500rpm.
i praktycznie jednym tempem szło od początku skali prędkościomierza do końca.
co niektórzy powiedzą że to są bujdy ale jakby się przejechali moim poprzednim silnikiem to by trochę zmienili zdanie o sterych silnikach TD.
choć nie powiem do jazdy codziennej w miescie ze względu dużą elastyczność ale w sprincie nie na wiele to się przydaje jeśli bym miał stawać ze 150KM ARL'em to raczej bym sie pchał na VP o podobnej mocy albo jeszcze lepiej TD'kiem o podobnej mocy. wtedy TDI czy to VP czy PD odpadają w sprincie ale znowu zjadają mnie na trasie gdyż zwykłe TD dość łatwo jest ugotować i ja bym raczej nie chciał silnika poświęcić tylko po to żeby pokazać że ja nie odpuszczę i nie dam się wyprzedzić.
na dystansie 1/4 mili chętnie bym się spróbował z takim PD ciekawe kto by był pierwszy6 na końcu. PD czy TD ??
ja ośmielam sie twierdzić że TD