[mk3] Zwiększenie dawki paliwa

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
gblodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 10:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mk3] Zwiększenie dawki paliwa

Post autor: gblodz » pn maja 24, 2010 15:13

Witam, dzisiaj po wielu próbach podkręcenia turbiny w moim 1.9 TDI z 96r udało się zwiększyć ciśnienie z 0.9 do 1.3 :hmm:
No ale to nic nie dało bo paliwa podaje za mało, jak zwiększyć dawkę, bo autko ma komputer, już kiedyś obroty zmieniałem a to dzięki Waszej pomocy bo mnie pokierowaliście co i jak (za co jeszcze raz wielkie THX dla WAS)
Jeszcze raz proszę o pomoc bo autko słabe na rzepaku a chciałoby się żeby moc powróciła :)


[color=red]wie ktoś może czy da radę podkręcić samą turbinę w moim golfiku?[/color]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn maja 24, 2010 15:18

gblodz pisze:Witam, dzisiaj po wielu próbach podkręcenia turbiny w moim 1.9 TDI z 96r udało się zwiększyć ciśnienie z 0.9 do 1.3 :hmm:
w jaki sposób je zwiększyłeś ?
gblodz pisze:jak zwiększyć dawkę
pukając w nastawnik, poczytaj o tym na forum
gblodz pisze:Jeszcze raz proszę o pomoc bo autko słabe na rzepaku a chciałoby się żeby moc powróciła :)
więc lej normalne paliwo :-k



Awatar użytkownika
gblodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 10:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gblodz » pn maja 24, 2010 16:35

drugi samochód w domu chodzi na rzepaku bioester ze stacji bliska za 3,59 i jeździ

a ciśnienie z turbiny zwiększyłem przestawiając ten drucik który wychodzi z turbiny
u mnie udało się wycisnąć z 0,9 na 1,3 u brata w starszej wersji z 93 1.9TD z 0.9 na 1,5 (rozpędzenie do 180 to żaden problem) ale on nie ma komputera to zwiększenie dawki paliwa nie było problemem, u mnie już jest kłopot

a założenie większych dysz coś daje? jeśli to w ogóle możliwe
pukając w nastawnik
a czym ja mam go puknąć?
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 16:38 przez gblodz, łącznie zmieniany 2 razy.


[color=red]wie ktoś może czy da radę podkręcić samą turbinę w moim golfiku?[/color]

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » pn maja 24, 2010 19:38

niewiem jak CI sie udało ta turbine tak podkrecic jak ecu i tak powinno zbijac cisnienie...
a nastawnik pukasz lekko młoteczkiem , jest gdzien manual na forum , poszukaj dobrze.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
gblodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 10:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gblodz » pn maja 24, 2010 19:51

o nastawniku tylko znalazłem jak go wyczyścić ale żeby pukać go młotkiem to nawet bym się nie domyślił

no a turbina wypuszcza powietrze pod większym ciśnieniem, otwarty ma zawór upustowy (nie wiem jak to dokładnie się nazywa, nawet mam problemy żeby zdjęcie tego zrobić bo miałem problemy żeby kluczyk 10 tam włożyć żeby tą linkę naciągnąć)

nie wiem czy ECU zbija ciśnienie bo założyłem manometr i ciśnienie jakie sczytuję na 3 biegu i 3,0 tyś obrotów to 1,3 bara
u mnie za dużej różnicy nie ma

u brata na starszym golfie td 75km jest spora (odczuwalna) różnica


[color=red]wie ktoś może czy da radę podkręcić samą turbinę w moim golfiku?[/color]

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » pn maja 24, 2010 20:01

a jak jedziesz na 4 biegu i z ciągle wcisnietym pedałem gazu to jakie masz stałe cisnienie , bo chwilowe 1.3 o niczym nie swiadczy.
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 20:56 przez wronek1, łącznie zmieniany 1 raz.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
gblodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 10:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gblodz » pn maja 24, 2010 20:50

jutro sprawdzę to będę wiedział, teraz jestem po piwku to nie chcę sprawdzać :/
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 20:52 przez gblodz, łącznie zmieniany 1 raz.


[color=red]wie ktoś może czy da radę podkręcić samą turbinę w moim golfiku?[/color]

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » wt maja 25, 2010 21:14

Dla tej małej turbinki bezpieczne max. ciśnienie to 1,1 bara.

Masz pewnie chwilowe 1,3 bara, a później pewnie masz notlaufa. Bo nie wierzę, że ECU tego nie widzi, chyba, że jakoś dławisz wężyk do ECU, lub jest w nim dziura.

Coś mi tu z twoimi modami nie pasuje.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt maja 25, 2010 22:50

ECU moze i widziec ale nic nie zrobi skoro zakres regulacyjny sztangi WG juz sie skonczyl. Wysterowanie n75 jest zapewne na maxa a zbic sie nie da.
Watpliwe, ze ECU nie wywala bledu bo roznica miedzy zadanymi 0,85 a aktualnymi 1,3 jest duza i dluzej utrzymywana powinna wywalic notlauifa.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » wt maja 25, 2010 23:02

bradley pisze:Watpliwe, ze ECU nie wywala bledu bo roznica miedzy zadanymi 0,85 a aktualnymi 1,3 jest duza i dluzej utrzymywana powinna wywalic notlauifa.
Na pewno mu wywala notlaufa. I dlatego się dziwi, że auto nie jedzie, jak od kolegi TD.


gblodz,
Z samego powietrza nie bierze się moc, musisz więcej podlać. Ale i tak ci to nie wiele da, bo takie podniesienie ciśnienia, jak ty to zrobiłeś, to według mnie porażka. Rozregulowałeś tylko sztangę, nic poza tym.

Ja podniosłem ciśnienie doładowania, po paru obliczeniach i teraz mam ok. 1 bar, jak sam wciskam pedał gazu. A jak jadę na tempomacie to ECU, utrzymuje sobie ciśnienie 1,1 bara.



Awatar użytkownika
gblodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 10:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gblodz » śr maja 26, 2010 06:56

faktycznie z 1,3 spada do 1,1 nie wiem dlaczego tak się dzieje :/ da radę to jakoś pominąć?
czy to jest wada posiadania komputera?
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 06:57 przez gblodz, łącznie zmieniany 1 raz.


[color=red]wie ktoś może czy da radę podkręcić samą turbinę w moim golfiku?[/color]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr maja 26, 2010 07:38

Chcesz sie bawic w takie klocki to zrob sobie M-TDI.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 26, 2010 08:04

gblodz pisze:to jest wada posiadania komputera?
to jest wada TDI
tu nie zdziałasz wiele kręcąć śrubkami, a mozesz sobie popsuc auto, lub sie zdziwić przy wyprzedzaniu TIRa

w TDI mozesz dołożyć opornik do MAP sensora oraz w kabelku do pompy, jak chcesz sie bawic domowymi sposobami - było o tuningu za 10 groszy na forum



Awatar użytkownika
gblodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 10:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: gblodz » pt maja 28, 2010 23:36

złożyłem ten zestaw za 10 gr jeśli można mówić o zestawie :) i tak jak jest teraz już może być, mikro włącznik na drążku zmiany biegów i jak trzeba to wruuuuuuu :D
robiliśmy testy przyśpieszenia na rzepaku i normalnie było od 0-100 (wg wskazań licznika) 18 sek, z rezystorem 11 sek jeszcze tylko jakoś turbo odblokować żeby chodziło jak trzeba i będzie :bajer:

nie mogę znaleźć info jak dołożyć rezystor do Map Sensora, czy na forum był informacje o montażu tego bajeru?
Ostatnio zmieniony pt maja 28, 2010 23:38 przez gblodz, łącznie zmieniany 1 raz.


[color=red]wie ktoś może czy da radę podkręcić samą turbinę w moim golfiku?[/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości