Modyfikacje AGR-a. Czy warto pakować turbinę z ASV?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Modyfikacje AGR-a. Czy warto pakować turbinę z ASV?

Post autor: macv6 » czw maja 20, 2010 17:15

Oczywiście szukałem informacji na temat modów w tym silniku, ale nie wiem od je czego zaczać.
Docelowo chcę mieć wtryski, 216, turbo arl, fmic i z tego co wyczytałem na forach da mi to jakieś 165km. Ale niestety ograniczają mnie finanse, więc wszystkiego odrazu nie zrobię. Na początek chciałem w tym roku zmienić wtryski i zrobić program, ale wyczytałem, że w silniku AGR da to tylko jakieś 135km, liczyłem na +/- 145(czyli tyle ile bym osiągnął w ALH).
A więc pomyślałem, że może warto zmienić turbinę na taką z ASV i oczywiście dorobić już sterowanie VNT. Sama przeróbka sterowania przynajmniej teoretycznie nie wygląda trudno i strasznie drogo.
Bawić się w to? Czy różnica między 216+program a 216+program+ turbo ASV będzie duża?

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw maja 20, 2010 19:26

Soft pod turbo VNT nie bedzie grac z softem od silnika AGR...wiec czy wlozysz suszarke od ASV czy ARL koniecznie bedzie na nowo zrobienie programu....
Chyba zaden tuner Ci za free takiej "korekty" nie zrobi wiec moze zarzuc najpierw wtryski 216 nie rob softa tylko na serii smigaj. Dozbieraj kase na mody mechaniczne jak poskadasz to szybciutko na finalne strojenie.
Taniej , lepiej i bez nerwow...


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » czw maja 20, 2010 19:46

rob555, wiem o tym. Planuję zmienić także komputer na taki od silnika z turbiną z VNT. Tylko czy on będzie pasował P&P?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 20, 2010 20:50

macv6 pisze:Czy różnica między 216+program a 216+program+ turbo ASV będzie duża?
IMO nie warto robić takiej zmiany, turbo z WG jakie ma AGR tez pewnie dmuchnie z 1,15 Bara... jak juz przechodzić na VNT to załóż turbinę z ASZ a najlepiej z ARL-a - cenowo podobnie stoją



Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » czw maja 20, 2010 23:26

Turbinę z ARL-a chcę założyć, ale później razem z FMIC.
Suszarka od ASV jest jednak znacznie tańsza, a być może będę mógł taką kupić bardzo okazyjnie.
cowboy, z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że turbosprężarki z AGR i ASV dmuchną tyle samo, w takim razie skąd się bierze te 10KM różnicy między AGR i ALH?
Aha, informację o tej różnicy znalazłem TUTAJ .


A powiedzcie mi czy komp od ASV, AHF lub ALH podjedzie P&P do AGR-a z turbiną VNT?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 21, 2010 10:12

nie wiadomo ile bedzie róznicy

bez sensu pakować turbine ASV a potem jeszcze raz zmieniać na ARL

zapodaj wtryski (to podstawa w AGR/ALH) wydajniejsze, najlepiej 216 i potem zrób program

jak Ci bedzie mało to wieksze turbo, przeróbka na VNT i FMIC



Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » pt maja 21, 2010 12:28

W takim razie będe robił tak jak od początku planowałem czyli najpierw wtryski i program. :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości