zapytanie na temat skrzyni biegów

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » wt maja 18, 2010 21:35

Hey!
Panowie, prawdopodobnie czeka mnie również zmiana skrzynki, ale z 5 na 5 ze względu na zbyt duże koszta kpl. swapu na 6tke :grrr:

Tutaj można znaleźć skrzynki, które siedziały np. w G4:
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html

A tutaj są przełożenia poszczególnych skrzyń i biegów:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html

Im te wartości są niższe tym dłuższ skrzynia, czyż nie? - np. skrzynia DUS na 5tce 0,712

A tutaj inne pierdoły, jak sprzęgło - hydro, mech., śr. tarczy, śr. flensz na przguby!
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

Chciałbym właśnie zapodać skrzynię DUS, lub EWK, ewentualnie EWX EUH, tylko że różnice są w kielichach, które można oczywiście zmienić.
Chpdzi też o to czy jest coś co by mogło nie pasować, np. czujnik cofania, wybieraki-linki, itp?

A zależy mi na długiej skrzyni, gdyż robie głównie duuuuże trasy... :bajer:
Ostatnio zmieniony wt maja 18, 2010 21:52 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Franek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 23:12
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Franek » wt maja 18, 2010 21:59

GGU lub EWT z fabi/polo/ibizy, przelozenie 5tki to 0,70 i podchodzi do mk4

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=ggu
Ostatnio zmieniony wt maja 18, 2010 22:02 przez Franek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr maja 19, 2010 14:45

Maniek19 pisze:własnie ciezko powiedziec bo jeszcze moj mechanior jej nie rozebrał. nie mam 1 i 2 biegu :(
połamały się widełki biegu 1-2 są odlane z mosiądzu i pękają robiłem już coś takiego ... najtaniej wyjdzie naprawić tą skrzynię o ile nie narobiły innych szkód , skrzynia 6 biegów jest pancerna jedyny problem to te łamiące się widełki nie ma sensu zmieniać na inną



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » śr maja 19, 2010 19:42

Franek pisze:GGU lub EWT z fabi/polo/ibizy, przelozenie 5tki to 0,70 i podchodzi do mk4
- ok, tylko mam nadz. że od w miare nowszych modeli ,bo nie chce za bardzo kupowaćstarszej skrzyni niż 98r. - już znalazłem, są nowsze, a to DUŻY +
P.S. Franek, wiesz może coś więcej na temat tych skrzynek i np. sprzęgła - czy podejdzie tam kpl. sprzęgło g60?
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 20:12 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Franek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 23:12
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Franek » śr maja 19, 2010 22:01

rav_tdi pisze:
Franek pisze:GGU lub EWT z fabi/polo/ibizy, przelozenie 5tki to 0,70 i podchodzi do mk4
- ok, tylko mam nadz. że od w miare nowszych modeli ,bo nie chce za bardzo kupowaćstarszej skrzyni niż 98r. - już znalazłem, są nowsze, a to DUŻY +
P.S. Franek, wiesz może coś więcej na temat tych skrzynek i np. sprzęgła - czy podejdzie tam kpl. sprzęgło g60?
tak podchodzi kazde sprzeglo 228mm, G60 lub jak sobie zazyczysz vr6



arwam

Post autor: arwam » śr maja 19, 2010 22:43

GMS,

jak nie robiłeś to nie mów mam taką skrzynię i tam nie masz niczego takiego.
pękają nity którymi jest płetwa widełek zamocowana do wodzika albo urywa się wypust wybieraka. a same widełki są ze stali lub żeliwa.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr maja 19, 2010 23:08

kur... mi się wydaje że widełki były z mosiądzu ale skoro masz rozebraną taką skrzynię i przed oczami to może tak jest już mi się czasami wszystko miesza co w czym było sory za zamieszanie...



arwam

Post autor: arwam » śr maja 19, 2010 23:10

GMS,

metal z którego sązrobione widełki jest czymś pokryty i wygląda jak mosiądz może i jest cienką warstwą pokryty ale jak magnes do niego przyłożysz to jest przy ciąganie więz metal jest z żelazem



FollowMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw mar 26, 2009 13:08
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

Re: zapytanie na temat skrzyni biegów

Post autor: FollowMe » wt wrz 14, 2010 17:29

Panowie ten sam problem ajm 116 km, nagle brak 1 i 2 chodza po swojej lini, ale bardzo lekko bez oporow, ale na dodatek nie moge wbic wstecznego. Reszta biegow ok. Dzwonilem do ASO koszt tych widelek to 283 pln. Warto naprawiac czy kupywac nowa skrzynie ?


TDI POWER

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » wt wrz 14, 2010 22:01

ja bym naprawiał bo koszt jaki bym poniósł to 283 zł no chyba że by coś wylazło po drodze lub latające elementy w skrzyni zrobiły masakrę , ty pewnie musisz doliczyć koszt robocizny



FollowMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw mar 26, 2009 13:08
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

zapytanie na temat skrzyni biegów

Post autor: FollowMe » śr wrz 15, 2010 09:24

Tzn, olej spuszczony ze skrzyni i brak sladow opilkow na magnesach, olej czysciutki i wlany spowrotem. Tak musze doliczyc koszty robocizny. Moze to jednak kwestia wybieraka ? Dziwi mnie ten wsteczny co sie z nim stalo. Wsteczny jednak zaczal poprawnie dzialac.


TDI POWER

arwam

zapytanie na temat skrzyni biegów

Post autor: arwam » pt wrz 17, 2010 07:28

FollowMe, czyli obłamał się fragmęt wodzika pierwszego i drugiego biegu.
przez jakiś czas blokował ruch wybieraka na sam dół przez co nie mogłeś włączyć wstecznego biegu.
.
jeśli po awarii powolutku dotoczyłeś się do domu lub warsztatu to bardzo prawdopodobne że wystarczy tylko zmiania tego wodzika.
jeśli jechałeś szybciej to może być wewnątrz masakra



arwam

zapytanie na temat skrzyni biegów

Post autor: arwam » pt wrz 17, 2010 07:28

FollowMe, czyli obłamał się fragmęt wodzika pierwszego i drugiego biegu.
przez jakiś czas blokował ruch wybieraka na sam dół przez co nie mogłeś włączyć wstecznego biegu.
.
jeśli po awarii powolutku dotoczyłeś się do domu lub warsztatu to bardzo prawdopodobne że wystarczy tylko zmiania tego wodzika.
jeśli jechałeś szybciej to może być wewnątrz masakra



FollowMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw mar 26, 2009 13:08
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

Re: zapytanie na temat skrzyni biegów

Post autor: FollowMe » pt wrz 17, 2010 15:50

Aha czyli to rozwialo moje watpliwosci. Skrzynia pracuje dobrze, nic nie zgrzyta nic nie blokuje, tylko ta 1 i 2. Do warsztatu dojechalem powoli takze mysle, ze nic tam nie uszkodzilem. Jesli bedzie to sam wodzik, to co mam zamawiac w aso. Wyczytalem wyzej w tym temacie, ze moga to byc widelki 1 i 2 biegu czy to jest to samo ? Koszt tych widelek 283 zl w aso. Jeszcze jedno gdyby skrzyni nie udalo sie jednak odratowac, to jaka mam kupic? Na allegro widzialem w okolicach skrzynie 6b DRW czyli ta, ktora byla montowana w AJM ? Moj silnik to wlasnie AJM 85 KW, rocznik 2000


TDI POWER

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości