216-tki a wytrzymałość silnika

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

216-tki a wytrzymałość silnika

Post autor: admin911 » wt kwie 20, 2010 20:15

Witam
Chciałbym zadać pytanie forumowiczom odnośnie bezawaryjnych przejechanych kilometrów po wymianie wtrysków na 216. Ile udało ci się przejechać bez ingerencji w silnik jak np. wymiana panewek, pompy, zaworów itp. Jak chyba wiadomo przy takich wtryskach pompa jest poddana większej pracy, zwiększa się ciśnienie na tłokach, czyli montując je przy przejechanym silniku 200k, łatwo chyba o awarie, chyba że się mylę?
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 20:15 przez admin911, łącznie zmieniany 1 raz.



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » wt kwie 20, 2010 21:49

U mnie zrobione 10k a przebieg prawie 400k jak narazie lata!


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 22:00

admin911, jeśli rozsądnie użytkujesz auto a nie ciągle sandał w podłodze to jedynie układ paliwowy ma cięższe warunki pracy.
ja robię sobie małą stadninkę pod maską ale tylko wrazie potrzeby ją użytkuję a nie na każdej krzyżówce czy wyprzedzając każde auto które widzę przed sobą..



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » śr kwie 21, 2010 17:58

alh silnik po kapitalce
216 założone 20 tyś temu i wszystko ok
samochód ma niby 230tyś km
ale raczej plus 200 :bigok:

problemów z układem paliwa nie było, no tylko ropa zamarzła he he
dół silnika też nie ma nic przeciwko
tylko jakoś sprzęgło się buntuje :helm:



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » śr kwie 21, 2010 19:13

Założyłbym wtryski ze względu na spalanie i lepsza dynamikę ale po ostatnich remontach mam trochę dość zaglądania pod maskę i nie chciałbym aby nagle silnik mi wydupczyło itp :/. Przygotowałem auto aby mu się dobrze działało tzn. kolektor ssacy z arl, cały wydech kwasowy 2,5 bez kata, catch tank oil, egr out, sprzęgło g60, zamach 1z, olej w skrzyni motul 75-90, olej silnika zawsze motul 5w-40 co 8-10k. Autko ma aktualnie 208k i z tego co sprawdziłem w vw to oryginał. Teraz pytanko jak długo pojeździłbym bez zaglądania pod maskę po 216-tkach?



dack23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: dack23 » śr kwie 21, 2010 21:05

admin911 pisze:Założyłbym wtryski ze względu na spalanie i lepsza dynamikę ale po ostatnich remontach mam trochę dość zaglądania pod maskę i nie chciałbym aby nagle silnik mi wydupczyło itp :/. Przygotowałem auto aby mu się dobrze działało tzn. kolektor ssacy z arl, cały wydech kwasowy 2,5 bez kata, catch tank oil, egr out, sprzęgło g60, zamach 1z, olej w skrzyni motul 75-90, olej silnika zawsze motul 5w-40 co 8-10k. Autko ma aktualnie 208k i z tego co sprawdziłem w vw to oryginał. Teraz pytanko jak długo pojeździłbym bez zaglądania pod maskę po 216-tkach?


Jakich remontach ( czyt. naprawach ? ) ???
1.9 TDI 110 HP to jest mało wysilony silnik i same 216 nie zaszkodzą mu, co lepsze już poczyniłes dobre kroki w stronę 216 więc czemu nie. Silnikowi nic się nie stanie z takim przebiegiem, ludzie mają dużo ponad 300k nalatane i dają rade.


był golf mk1
był golf mk3
jest golf mk5

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » śr kwie 21, 2010 21:59

ja w swoim ALH na 216 mam juz 20 tys.km nalatane i wszystko chodzi ok... aktualny przebieg auta to 230 tys.km. Jedyne co bede niedługo zmieniał to dwumas bo dostaje wibracji...


Czarny turboklekocik

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » czw kwie 22, 2010 15:41

dack23 pisze:
admin911 pisze:Założyłbym wtryski ze względu na spalanie i lepsza dynamikę ale po ostatnich remontach mam trochę dość zaglądania pod maskę i nie chciałbym aby nagle silnik mi wydupczyło itp :/. Przygotowałem auto aby mu się dobrze działało tzn. kolektor ssacy z arl, cały wydech kwasowy 2,5 bez kata, catch tank oil, egr out, sprzęgło g60, zamach 1z, olej w skrzyni motul 75-90, olej silnika zawsze motul 5w-40 co 8-10k. Autko ma aktualnie 208k i z tego co sprawdziłem w vw to oryginał. Teraz pytanko jak długo pojeździłbym bez zaglądania pod maskę po 216-tkach?


Jakich remontach ( czyt. naprawach ? ) ???
1.9 TDI 110 HP to jest mało wysilony silnik i same 216 nie zaszkodzą mu, co lepsze już poczyniłes dobre kroki w stronę 216 więc czemu nie. Silnikowi nic się nie stanie z takim przebiegiem, ludzie mają dużo ponad 300k nalatane i dają rade.

Chodziło mi o te modyfikacje, źle się wyraziłem ;] Czy po zapuszczeniu 216 musowo potrzebuje wirusa? Bo autko mi wogle nie dymi nawet jak mu przycisne, a po 216 dostane więcej ropki i może mu brakować tlenu do pełnego spalenia.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » czw kwie 22, 2010 17:14

admin911 pisze:Czy po zapuszczeniu 216 musowo potrzebuje wirusa
- bez sensu jest, gdy poczyniłeś już dobre modyfikacje do tego zapodałeś 216 i wahasz się nad programem do tego!! Mogłeś zostać na starych wtryskach o i le były ok, i nie miałeś planu nowego softa robić!!
Jak ma być ekonomicznie i zrywniej, to soft jest konieczny - żaden gotowieć!!

Do kompa PC jak zapodajesz nowy monitor/karte graficzną, to co, sterowniki do niego też instalujesz, czy działa sobie jako urządzenie domyśle i masz tam jakąś grafike/obraz!! - 256kol. 800/600pix.
Dziwi mnie jedynie że nie kopci ci, nawet przy "bucie", u mnie kopcił na czarno!! A ile ci teraz pali i czy jest mocniejszy, słabszy, czy tak samo jak było??!!
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 17:17 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 2 razy.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » czw kwie 22, 2010 18:05

Panowie jednak po 216 program wypadało by zrobić
u mnie chmurki nie puszcza ale czasami spalanie potrafi zdziwić
w zimę dojazd do pracy 6km i tak co rano to i 10l weźmie
w trasie to co innego, spalanie te samo albo mniejsze, ale dynamika jaka

z butem w podłogę oczywiście też więcej łyknie :bigok:
ale wtedy się nie patrzy na to :goof:

jak ma być ekonomiczne to soft obowiązkowo
teraz nie kosztuje on aż tyle, jak choćby pół roku temu

[ Dodano: 22 Kwi 2010 18:16 ]
dodam że zmieniłem wtryski bo stare były......... do wyrzucenia



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » czw kwie 22, 2010 20:41

"rav" ja jeszcze 216 nie zapuściłem, mam ciągle stare i na nich właśnie mi nie dymi i śmiga okej, rozumie to z tym programem(ogółem sam już obczaiłem na czym polega zmiana programu jakie mapy i co z nimi robić i jak się z czym je ;] ). Nie jest powiedziane że musisz zmieniać program bo w każdym kompie masz wzór PID a on ustali sobie dawkę aby wyszło ci pełne spalenie, choć można by ewentualnie podać większą dawkę tlenu podnieść dawkę paliwa i ograniczniki doładowania, będzie but, choć ja tego silnika nie konstruowałem i nie wiem czym się inżynieria w vw kierowała budując go na jakie moce i obciążenia więc to że będzie but to fajnie ale na jak długo, dlatego taki temat dałem.
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 20:45 przez admin911, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » czw kwie 22, 2010 21:53

rav_tdi pisze:Do kompa PC jak zapodajesz nowy monitor/karte graficzną, to co, sterowniki do niego też instalujesz, czy działa sobie jako urządzenie domyśle i masz tam jakąś grafike/obraz!! - 256kol. 800/600pix.
rav_tdi trochę nie tak z tym twoim porównaniem bo nowa karta graficzna to wiadomo nowy układ wiec stery musisz instalować... już szybciej można porównać do tej samej karty graficznej tylko z np. większą pamięcią... przeciez wtryski 216 nie różnią się niczym innym od starych wtrysków jak tylko większą dziurą...

ja jeździłem na 216 bez korekty softu jakies 2 miesiace i poza wiekszym kopceniem i duzym przyrostem Nm z dołu nic sie nie działo niepokojacego...


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » pt kwie 23, 2010 14:39

jaro860929 pisze:w zimę dojazd do pracy 6km i tak co rano to i 10l weźmie
10? :bajer:


:-)

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pt kwie 23, 2010 16:04

Silnikowi nic się nie stanie z takim przebiegiem, ludzie mają dużo ponad 300k nalatane i dają rade.

U mnie nalatane ponad grubo 300tys a na wtryskach z 20 tys zrobione jak nie więcej i tylko sprzęgło się poddało a tak to super.W zimę palił w te najgorsze mrozy bez problemu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości