Nowe turbiny z A4 B8 2.0 TDI CR 143 i 170 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Trynity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 24, 2006 00:24
Lokalizacja: B-tów
Kontakt:

Post autor: Trynity » pn sty 18, 2010 23:09

nie no, ale była nadzieja, że turbo nie będzie ograniczeniem póki co, ewentualnie wtryski. cóż na razie program i zobaczymy. pewnie na jakiś czas wystarczy.
pozdr
:D


[url]http://obrazki.elektroda.pl/4669469100_1409159995.png[/url]

Awatar użytkownika
Castillo
Beatmeister
Beatmeister
Posty: 343
Rejestracja: pt sty 30, 2009 15:19
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Post autor: Castillo » śr sty 20, 2010 20:10

Mam pytanko, ile kosztuje usługa wymiany turbiny bo nie wiem na ile mam się przygotować (tak mniej więcej) powiedzmy że z ALH chciałbym na ARL to chyba nie będzie trzeba przerabiać za dużo ?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw sty 21, 2010 08:21

castillo20, kazdy ma inny cennik, ciezko powiedziec.

Tak z grubsza... 150-350zl za robocizne + 100-150 za waz czerwony potrzebny do zmiany pnp.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

bogumilt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 03, 2010 19:40
Lokalizacja: kraków

Post autor: bogumilt » śr mar 03, 2010 20:14

Witam
Właśnie jestem po zmianie turbiny w AJM z serii na 3L145702E z silnika cr 170ps, efekt bardzo ciekawy. Nie odczuwa się laga większego niż przy seryjnej dmuchawce. Mam porównanie z silnikiem 1.9 i turbosprężarka z BRD. Turbina z silnika CR u mnie wstaje przy 1800rpm (seryjny program) a ta z brd u znajomego dopiero powyżej 2000rpm.

A teraz koniec superlatyw!!!!!
turbo z brd jest P&P natomiast ta pochodząca z caha (2.0 cr) ma inne rozstawy śrub "|pomiędzy stopą turbiny a kolektorem. Jest to około 1cm. Niestety musiałem to rzeźbić, jet na tyle miejsca jednak można łatwo przesadzić. Z racji większego okna wydechowego zmieniło się położenie szpilek i kryza wydechu nie pasuje. Tego nie da się rzeźbić, ja dorobiłem nową kryzę.
Do kryzy na części zimnej dospawałem końcówkę na węża który idzie do ic.
Seryjny przewód odprowadzenia oleju (spustowy) jest za krótki o 7cm, udało mi się zagnieść nowy przewód w stalowym oplocie na ori końcówkach.
Jednak najgorsza sprawa to że turbo (2.0 cr) na kolektorze z 1.9 nie leży równolegle w stosunku do silnika. Zimna strona jest zadarta do góry i odchylona na zewnątrz o około 3cm. Jest to nie dużo jednak widoczne.

Zaletami tej turbiny jest piękna praca i dobra cena. Mój egzemplarz z 24.09.2009r kosztował 800pln. Stan jak nowa. Nakład pracy przy tej modyfikacji jest chyba za duży w stosunku do efektu. Ale jeżeli ktoś ma warsztat i możliwości to polecam. Ja drugi raz bym sie nie podjął....

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony czw mar 04, 2010 21:22 przez bogumilt, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr mar 03, 2010 23:11

więcej superlatyw będzie na nowym soficie...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

trzeciaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob mar 13, 2010 22:29
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: trzeciaq » sob mar 13, 2010 23:44

ja jestem wlasnie przed taka wymiana, dzieki kolego za opis co trzeba przerobic w stosunku do 1.9. musze to jakos ogarnac.
jak pamietasz jakies uwagi przy przerobce to daj znac zeby mnie cos nie zaskoczylo



bogumilt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 03, 2010 19:40
Lokalizacja: kraków

Post autor: bogumilt » ndz mar 14, 2010 11:55

To do dzieła... największy problem jest z tłumikiem...


...GG897144

trzeciaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob mar 13, 2010 22:29
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: trzeciaq » czw mar 25, 2010 23:14

Jak narazie wstawianie turba 2.0 170 CR idzie kiepsko, mam nadzieje ze to bedzie wynagrodzone frajda z jazdy. puki co dorobiona flansza na kolektor wydechowy okazala sie bez uzyteczna, bo turbo jest troszke wieksze i sie nie zmiesci w oryginalne ulozenie, wiec musialem rozwiercic otwory w turbince po 2mm ku zew.stronie i wtedy weszla dokrecilo sie ale wzwiazku z tym ze nie ma flanszy ktora mialo skorygowac kopniety uchwyt, przesunol sie znowu wydech o jakies 3-5mm i trzeba rezac zeby bylo dobrze. flansza dorobiona do wydechu tez pasuje na styk ale i tak trzeba trosze zeszlifowac mocowanie od strony plecionki.
Jakby tego bylo malo, przewod od odprowadzenie oleju okazuje sie zakrotki o jakies 5-7cm i znowu trzeba cos kombinowac. Szybko zlaczke od weza od strony zimnej tez trzeba rozkrecic i sam waz nasunac na turbine ale wczesniej na oryginalna koncowke turbiny trzeba naspawac kawalek rorki sr. 50mm. Reszta problemow sie okaze jak sie z tymi uporam



bogumilt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 03, 2010 19:40
Lokalizacja: kraków

Post autor: bogumilt » pt mar 26, 2010 22:50

Dokładnie te same problemy co ja miałem :bajer: ... Efekt będzie jeszcze lepszy jak mając wszystko na wierzchu wytniesz katalizator.... u mnie poprzednia dmuchawka mocno lała olejem wiec katalizator był trochę zawalony...


...GG897144

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw kwie 01, 2010 10:01

Jak widać miałem kiedyś tą turbinę 03l145702E. Odpuściłem sobie montaż w A4 B7 bo dorwałem eleganckie BRD. Teraz jednak postanowiłem mimo wszystko zamontować nowe turbo. Do tego zebrałem:
- turbinę nową fabrycznie 03l145702E,
- kolektor wydechowy 03L253033 lub 031,
- uszczelkę od strony wydechu,
- wąż spustowy oryginał pod to turbo,
- uszczelkę pod wąż spustowy,

Dodatkowo dorobione będzie:
- flansza do wydechu,
- przejściówka z flanszy turbo na wąż.

Nie wiem czy to wszystko będzie pasować P&P, na pewno będę lekko przerabiał wyjście ze ślimaka części zimnej, tak by pasowało na oryginalne orurowanie z A4 B7 BRD.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Re: Nowe turbiny z A4 B7 2.0 TDI CR 143 i 170 KM

Post autor: jaro4444 » ndz paź 10, 2010 15:28

Przydała by się pewna puenta do tematu.
Oto co zostało zrobione i co z tego wyszło:
Mody silnikowe:
- SWAP "słupka" motoru na silnik BKP z Passata B6 (pompki przełożone na Bosch 073G + ),
- turbina z silnika CAHA (A4 B8 170 KM),
- dual SMIC z modelu A4 B7 BRD (170 KM),
- wybity kat,
- program by Rogal z MR Motors

Wynik 216 KM, 432 Nm ( jest to chyba najmocniesze znane mi A4 2,0 TDI na małej turbinie):


Obrazek


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

marcind_80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 10:04
Lokalizacja: Ropczyce

Nowe turbiny z A4 B8 2.0 TDI CR 143 i 170 KM

Post autor: marcind_80 » pn lis 15, 2010 00:21

Witam

Teoretycznie siedze w tych tematach..ale to zamalo..
teoria to nie praktyka..
Szukamy z zona auta rodzinnego..cos ala minivan..:) w tym przypadku 2005 rok (2007) seat altea..badz toyota corolla verso (bez d-cat..czyli 2.2 150km..albo 136km..bo te 177km boje sie:/)
Ja oczywiscie z zacieciem sportowym..
i teraz..jako ze silniki 2.0 wydaja sie nieudane..to stwierdzilem ze moze 1.9tdi (stara odnowiona konstrukcja) BXE 105km..i teraz czy oplaca sie skora za wyprawke..sprzeglo i reszta napewdu czy wytrzyma modyfikacje (nie mam zamaiaru katowac auta..ale czasem przysisnac..) typu turbina od ARL i program na od 150-160km wiecej mnie narazie nie intersuje..
jak to widzicie..czy dobrze rozumuje z tymi silnikami..i czy wybor dobry..bo cala reszta z filtrami DPF przy moich przebiegach 20kkm..chyba zaduze koszty i ryzyko..teraz mam audi a4 b5 lift..1.9tdi 115km pd..AJM.i w sumie jestem zadowolony z silnika i jego znanej konstrukcji (szczegolnie u mechanikow..sam tez go nieco poznalem)..i wytrzymalosci na nasze..paliw!!o i inne czynniki..

Co dorzadzisz..2.0tdi 170km altea fr moze jednak nie ryzykowac..duzych kosztow..wtryskiwacze..filtr czastek stalych..??
1.9..i lekki tuning..bezawaryjnosc..czy nie..przy w sumie normalnej jedzie??
co doradzicie

Pozdrawiam i dzieki z gory
Marcin



marcind_80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 10:04
Lokalizacja: Ropczyce

Nowe turbiny z A4 B8 2.0 TDI CR 143 i 170 KM

Post autor: marcind_80 » pn lis 15, 2010 00:41

czy warto jeszcze kolektor wydechowy zmienic wraz z ta turbina ARL..czy temp...oleju wytrzyma...te 150-160km..
:kac:



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Nowe turbiny z A4 B8 2.0 TDI CR 143 i 170 KM

Post autor: sagon » pn lis 15, 2010 17:07

marcind_80 pisze:czy warto jeszcze kolektor wydechowy zmienic wraz z ta turbina ARL..
Turbina z arl-a jest na stałe zespolona z kolektorem wydechowym,więc problem masz z głowy.
Co do temp.oleju to możesz bez najmniejszego problemu założyć chłodnicę oleju z takiego np.arl-a,asz-ta,czy jakiegokolwiek 2.0 tdi,jeżeli takiej nie posiadasz,bądź nie będziesz posiadał.
Jeżeli arl po sofcie mając okolice 185ciu koni daje radę utrzymać temp.oleju,to da radę każdy inny.
Pod warunkiem,że kierowca nie jest debilem.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości