[Mk2] td aaz-jr

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Bukowina_driver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 20, 2008 21:31
Lokalizacja: Ruda Śląska/Luton/Alloa
Kontakt:

[Mk2] td aaz-jr

Post autor: Bukowina_driver » ndz mar 07, 2010 22:43

Witam czy podejdzie głowica od AAZ do JR.
i czego można sie spodziwać??

wiem pewnie było ale serio nie umie znaleść...

wie ktoś może czym różnią sie komory wirowe tych głowic??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz mar 07, 2010 22:47

podejdzie... podobno czasami wysepowaly problemy obnizonej kompresji ciezsze odpalanie itp ale nie zostalo to jeszcze naukowo potwierdzone :helm:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz mar 07, 2010 23:02

Komora wirowa/wstępna od AAZ ma większą średnicę i jest wyższa niż ta z silnika 1,6 TD...
Mogę powiedzieć, że żadne problemu z odpaleniem takiego silnika nie ma nawet przy -25°C :grin:
Oczywiście silnik po odpaleniu pracuje trochę kulawo, ale po rozgrzaniu pracuje normalnie.
Plusem jest lepszy przepływ powietrza (większe zawory i kanały) oraz mniejsze nagrzewanie silnika.
Wszystko powyższe na podstawie własnego doświadczenia :D



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz mar 07, 2010 23:36

euglen pisze:Oczywiście silnik po odpaleniu pracuje trochę kulawo, ale po rozgrzaniu pracuje normalnie
w obłokach bialego dymu? :helm:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz mar 07, 2010 23:51

zaprzal, nie jest aż tak źle :green_fuck:



Awatar użytkownika
Bukowina_driver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 20, 2008 21:31
Lokalizacja: Ruda Śląska/Luton/Alloa
Kontakt:

Post autor: Bukowina_driver » pn mar 08, 2010 08:34

a słyszał ktoś o silniku z t2 1.7D miał skok tłoka jak w 1.6 lecz tłoku jak w 1.9..

wiecie może jakie to coś ma zawory takie jak w 1.9 czy jak w 1.6??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn mar 08, 2010 09:10

euglen pisze:zaprzal, nie jest aż tak źle :green_fuck:
czyli lepiej niz na serii :green_fuck:
Bukowina_driver pisze:a słyszał ktoś o silniku z t2 1.7D miał skok tłoka jak w 1.6 lecz tłoku jak w 1.9..

wiecie może jakie to coś ma zawory takie jak w 1.9 czy jak w 1.6??
kolega euglen miala jakas hybryde z 1.7 jego pytaj ;)
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 09:11 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pn mar 08, 2010 09:37

Bukowina_driver, oznaczenie silnika KY średnica tłoka jak AAZ (79,5mm), skok jak 1,6 TD (86,4mm) - robi się z tego pojemność ~1712cm3.
Głowica, która jest oryginalnie w tym silniku jest do :ass: zakładasz do tego głowicę od AAZ i jest dobrze :D



Awatar użytkownika
Bukowina_driver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 20, 2008 21:31
Lokalizacja: Ruda Śląska/Luton/Alloa
Kontakt:

Post autor: Bukowina_driver » pn mar 08, 2010 20:32

A jak to w tym KY na bank są dqwa kanały olejowe jak w AAZ czy przypadkiem jest jeden i regulacja zaworów płytkami??



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pn mar 08, 2010 22:32

Bukowina_driver, W KY jest tak jak mówisz: jeden kanał spływowy i regulacja płytkami. Ale jeżeli chcesz założyć głowicę z 1,9TD to nie ma problemu - w bloku KY jest wytłoczenie zaślepiające mniejszy kanał powrotny (w przypadku założenia głowicy 1,9TD).
Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy, która odróżnia blok 1,7D od 1,6 TD - tzn. ma kanały wodne pomiędzy cylindrami, tak jak to jest w 1,9TD.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pn mar 08, 2010 23:26

Czyli głowica od AAZ do 1V podejdzie Plug&Play? Razem z pompą od JR i innymi bzdetami?
I czy naprawdę na zimnym po takiej zmianie mocno telepie silnikiem itd?
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 23:26 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » wt mar 09, 2010 23:29

Toshiba, podejdzie wszystko tak jak piszesz

Poniżej filmik z odpalenia właśnie takiej "hybrydy" przy -10°C; niestety podczas konwersji filmiku zaginął mi dzwięk, więc jakaś tam muzyczka leci...

[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » śr mar 10, 2010 00:39

euglen, Dzięki :bigok:
Co do filmiku trochę wstyd jak tak chodzi na początku :helm: Po jakim czasie mniej więcej się to normuje?
Niektóre zalety opisałeś, a wady jakie są takiego "swapa"?



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » śr mar 10, 2010 09:06

Po ok. 4 minutach lub trochę dłużej - w zależoności od temperatury :helm:
Oprócz tej jednej wady innej nie stwierdziłem :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości