grucha awx do turba alh

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

grucha awx do turba alh

Post autor: jaro789 » śr lut 24, 2010 21:10

Potrzebuje info

czy podejdzie grucha od awx-a do turbiny alh

jak wygląda mocowanie obydwu gruszek?

czy różni się czymś
jakie są jeszcze różnice gruszek prócz wielkości?

dodam że stara jest do wymiany :okej:



psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » śr lut 24, 2010 21:26

podejdzie
pozdrawiam


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » śr lut 24, 2010 21:31

tak też myślałem
ale zawsze warto się upewnić

gruszka większa,
sprężyna również, wiec może to będzie częściowe rozwiązanie zapiekających się łopatek
bo stara ma chyba już za słabą sprężynę



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lut 25, 2010 10:29

jaro860929 pisze:gruszka większa,
sprężyna również
co do tego to byłbym ostrożny, grucha większa, sprężyna pewnie też ale to wcale nie oznacza, że sprężyna będzie mocniejsza tzn. będzie miała większą siłę, trzeba porównać lub zasięgnąć info jakie jest podciśnienie wytwarzane przez tandem pompę w AWX a jakie w pompie vacuum w ALH bo to z pozoru korzystne rozwiązanie przeciw zapiekającym się łopatkom zmiennej geometrii może okazać się niekorzystne w przypadku gdy istnieje konieczność ustawiania łopatek w pozycji max doładowania - silna sprężyna będzie stawiała większy opór i podciśnienie nie będzie w stanie podciągnąć łopatek na max doładowanie ale z tego co mi się wydaje to charakterystyka sprężyny z AWX jest taka sama jak w ALH więc raczej niczego na tej zmianie nie osiągniesz.


Obrazek

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » czw lut 25, 2010 11:39

do afn zakłada się turbo od awx z większa gruszka .
Tam nie ma mocniejszej sprężyny będzie działać poprawnie ale na zapiekające kierownice nic nie pomorze


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lut 25, 2010 11:46

ale dałem przypała, no przecież że wstawia się mocniejsze turba z PD i podciśnienie jest takie samo, a więc wychodzi na to, że kolega jaro860929 zostaje w punkcie wyjścia ;)
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 11:48 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw lut 25, 2010 12:24

Osobiscie wydaje mi sie ze wielkosc gruchy nie powinna miec znaczenia tak samo jak moc sprezynki w niej. Oczewiscie do pewnych granic ktore latwo mozna zweryfikowac nawet reka naciskajac. Po pierwsze ze sztanga regulowana jest na podstawie odczytow z czujnika cisnienia doladowania i dalje przez ECU i elektrozaworek N75. Zreszta podcisnienie z vacu pompy tez jest rozne- zalezne od obr czy wciskamy pedal hamulca itd. Nie moga byc spadki podcisnienia drastyczne z racji nieszczelnosci przewodow czy siadajacej vac. Przeciez lopatki w turbo tez nie maja stalego oporu bo se przybrudzaja itd. Jeszcze w gre wchodzi czas reakcji(odpowiedzi)- czyli to co odczytuje ECU z czujnikow jest pomijalne bo to juz elektronika i trwa milisekundy oraz bezwladnosc turbiny i ukladu podcisnieniowego przestawiajacego sztange. Przeciez na logach mozna zaobserwowac jak cisnienie narasta i po chwili jest zbijane do wymaganej czy delikatne wahniecia w jedna i druga strone.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lut 25, 2010 12:39

wesol pisze:Osobiscie wydaje mi sie ze wielkosc gruchy nie powinna miec znaczenia
to wydaje się logiczne ale jednak po co są one większe przy turbo w PD, przecież bezwładność pozostaje taka sama - to wynika z logów VP z turbo z PD ?
wesol pisze:tak samo jak moc sprezynki w niej
to już trochę mniej ;)

i kuźwa sam zachodzę w głowę po kiego czorta niemiaszki zastosowali większą gruchę przy tych samych wielkościach podciśnienia skoro na starych silnikach VP sztanga turbiny jest tak samo sterowana przy identycznym współczynniku wypełnienia sygnału z ECU do N75 jak w silnikach PD - co potwierdzają logi dynamiczne w modzonych silnikach VP z turbinkami z PD.
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 12:41 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw lut 25, 2010 14:37

Wiewksza grucha to wieksza moc na niej- czyli jak sie beda lekko przycinac lopatki geo to da sobie rade. Wg mnie wielkosc gruchy nie ma znaczenia oczewiscie jak tos nie zamontuje od czegos innego o rozmiarach dwa razy większych.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » czw lut 25, 2010 17:24

patrze dyskusja ruszyła
sama zmiana gruszki nie ma na celu przeciwdziałaniu zapiekania się kierownic

po prostu w starej grucha odbijała powoli nawet po czyszczeniu kierownic
to nie była wina vacum ani n75
grupa 11 w bs dobrze. ciśnienie szybko narasta ale wolno schodzi
grucha z zewnątrz wyglądała ok, trochę zabrudzona ale w dziurce był nalot rdzy, więc i w środku sprężyna wygląda pewnie nieźle

teraz przy rozbieraniu nie chce tej gruszki wsadzać i szukam innej
a starą rozbiorę i sprawdzę co tam siedzi :bigok:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lut 27, 2010 11:42

jaro860929 pisze:a starą rozbiorę i sprawdzę co tam siedzi :bigok:
kupka rdzy w części przed membraną od strony sztangi.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości