kolektor do vp
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
sagon, ale nie wziąłeś pod uwagę tego że przy lepszym napełnieniu w dolnych obrotach będzie nie tylko większy moment obrotowy ale także lepsza odpowieddź na wciśnięcie pedału gazu. i mniejsze zadymienie. a w górnych obrotach lepsze wykorzystanie bezwładności słupa gazów.
to raz dwa że kolektor wcale nie będzie się tak nagrzewał bo od wewnątrz będzie go chłodzić powietrze z IC a dwa że będzie zwykła uszczelka kompozytowa i dodatkowe pokładki fibrowe żebby ograniczyć przekazywanie ciepła z głowicy do kolektora.
dodatkowo będzie możliwość ręcznego włączania wentylatora chłodnicy żeby IC również było chłodzone jak auto stoi i za moment będę chciał wystartować bez efektu zagotowania IC
to raz dwa że kolektor wcale nie będzie się tak nagrzewał bo od wewnątrz będzie go chłodzić powietrze z IC a dwa że będzie zwykła uszczelka kompozytowa i dodatkowe pokładki fibrowe żebby ograniczyć przekazywanie ciepła z głowicy do kolektora.
dodatkowo będzie możliwość ręcznego włączania wentylatora chłodnicy żeby IC również było chłodzone jak auto stoi i za moment będę chciał wystartować bez efektu zagotowania IC
nie wiem jeszcze jak z temp powietrza ale reakcja na gaz jest znacznie lepsza i turbo wstaje sporo szybciej.sagon pisze:Kiedyś czytałem post autorstwa Marka z MT,pisał,że każe niepotrzebne zwiększenie objętości układu dolotowego niczemu dobremu nie służy,zwłaszcza w silnikach z coolerem.
Im większy układ,tym większy lag,tym szybciej powietrze się ponownie nagrzewa.
widać bardziej opłaca się lepiej napełniać garczki.
i do tego zaczyna przód podnosić i to znacznie mocniej niż w AAZ;cie gdzie to już było dość mocno odczuwalne.
ciekaw jestem jak będzie na drodze ale jednego już jestem pewien. że jeszcze na tych wtryskiwaczach dni sprzęgła są już policzone.
no przecież racja.
układ większy - powietrze więcej czasu nagrzewa się od ścianek rury i kolektora i większa temp w dolocie. mniej nm i km
mniejszy układ to powietrze wystarczająco chłodzi kolektor nie pozwalając mu się nagrzać, szybciej przepływa, mniej czasu potrzeba żeby napełnić układ, mniejszy lag, szybsza reakcja na gaz.
napełnianie cylindrów zwiększa moment obrotowy, ładniejszy dźwięk silnika na wysokich obrotach.
ogólnie same plusy
sprzęgła cóż, trzeba poprawić fabrykę i wstawić mocniejsze
na każde przyjdzie czas i pora
układ większy - powietrze więcej czasu nagrzewa się od ścianek rury i kolektora i większa temp w dolocie. mniej nm i km
mniejszy układ to powietrze wystarczająco chłodzi kolektor nie pozwalając mu się nagrzać, szybciej przepływa, mniej czasu potrzeba żeby napełnić układ, mniejszy lag, szybsza reakcja na gaz.
napełnianie cylindrów zwiększa moment obrotowy, ładniejszy dźwięk silnika na wysokich obrotach.
ogólnie same plusy
sprzęgła cóż, trzeba poprawić fabrykę i wstawić mocniejsze
na każde przyjdzie czas i pora
sagon pisze:Kiedyś czytałem post autorstwa Marka z MT,pisał,że każe niepotrzebne zwiększenie objętości układu dolotowego niczemu dobremu nie służy,zwłaszcza w silnikach z coolerem.
Im większy układ,tym większy lag,tym szybciej powietrze się ponownie nagrzewa.
Pisał coś w tym stylu.
sagon,sagon pisze:Mnie się wydaje,że im szybciej sprężone powietrze wpadnie do silnika,tym lepiej,ale mogę się mylić.Dłuższe kanały to dodatkowy niepotrzebny wymiennik ciepła,który chcąc,czy nie,powoduje straty i wydłuża czas napełnienia cylindrów.
powiem to w ten sposób,
po dniu jazdy stwierdzam:
znacznie szybszą reakcję turbiny na wciśnięcie pedału gazu, lepszy przebieg momentu obrotowego nawet zanim pojawi się pełne ciśnienie doładowania, oraz to że kolektor w trakcie jazdy się praktycznie nie nagrzewa tylko jest lekko ocieplony tuż przy samej głowicy natomiast do puszki mogłaby ręka przymarznąć gdybyś miał mokrą . sprzęgło ślizga się już na pół gazu, czego wcześniej nie było aż na taką skalę.
myślę że temu silnikowi już nie tak dużo brakuje do tego aby dorównać osiągami na drodze mojemu poprzedniemu AAZ'owi bo gdyby pojechać nimi na hamownię to 1Z przewyższył by tamten silnik momentem obrotowym ale jednak na drodze brak mu tego jadu który miał AAZ.
.
[ Dodano: 13 Sty 2010 22:32 ]
jaro860929, ja nic nie mieniałem w ustawieniach ani turbiny ani pompy a różnic jest duża.
na postoju IC nie jest chłodzone więc to nie jest zasługa dużego IC może tylko tylę że nie stawia takich oporów.
natomiast reakcja na naciśnięcie gazu jest o wiele lepsza. mimo cięższego i to sporo koła zamachowego przypomina teraz tą jaka była w AAZ'cie a tamten silnik to w porównaniu do tego to latał a nie jeździł choć ten go bija ne głowę elastycznością gdyż AAZ nawet na GT2052V z 1000rpm nie chciał jechać ale też wtedy nie miał w tym zestawie z GT2052V pompy 11mm i to jest też jej spora zasługa.
a zresztą nie osądzajmy dnia przed zachodem.
jak wyjadę na drogę będzie można zweryfikować osiągi i warto też pamiętać że teoria nie zawsze idzie w parze z praktykąa częstokroć nie idzie wogóle.
Porównując ori ssący z obecnym,to nic dziwnego,że jest lepiej,bo inaczej być nie mogło. :
Wiem jak było u mnie po zmianie na taki od awx-a,nie wierzyłem,że tak może się poprawić dynamika po zmianie samego kolektora,dlatego szedłem tą drogą i poprawiłem też dolot od filtra do turbiny,co też odbiło się echem na i tak już świetnej reakcji na gaz.
Najważniejsze jest to,czego nie widać,czyli zmieniona też dolna część dolotu,bo ta oryginalna jest mówiąc ładnie do bani.
Dlatego jestem przekonany,że dobry kolektor ssący w połączeniu z większym dolotem daje więcej niż niejeden trzy calowy wydech,co kolega wyżej potwierdził.
Mój po wstępnych przeróbkach wygląda tak,może z wiosną go skończę.
Kolega ma tiga,ale nigdy nie mam czasu go pospawać.
Potrzebna tylko jeszcze przejściówka z 50 na 60,bo wejście w kolektor będzie na 60mm.
Ale to już tokarz załatwi.
No i najważniejsze,czyli czas...
Wiem jak było u mnie po zmianie na taki od awx-a,nie wierzyłem,że tak może się poprawić dynamika po zmianie samego kolektora,dlatego szedłem tą drogą i poprawiłem też dolot od filtra do turbiny,co też odbiło się echem na i tak już świetnej reakcji na gaz.
Najważniejsze jest to,czego nie widać,czyli zmieniona też dolna część dolotu,bo ta oryginalna jest mówiąc ładnie do bani.
Dlatego jestem przekonany,że dobry kolektor ssący w połączeniu z większym dolotem daje więcej niż niejeden trzy calowy wydech,co kolega wyżej potwierdził.
Mój po wstępnych przeróbkach wygląda tak,może z wiosną go skończę.
Kolega ma tiga,ale nigdy nie mam czasu go pospawać.
Potrzebna tylko jeszcze przejściówka z 50 na 60,bo wejście w kolektor będzie na 60mm.
Ale to już tokarz załatwi.
No i najważniejsze,czyli czas...
AFN 165,5@380,8
sagon, zamiast bawić się ze spawaniem zainstaluj taki jak mam ja i wcale nie ma tak dużo zabawy. jedyne co to trzeba by było zastosować uchwyt od gruszki sterującej turbiną od GT20 bo tam gruszka siedzi praktycznie na samej turbinie. i może gruszka ori od AFN bo jest mniejsza. więcej komplikacji nie przewiduję.
Ty nie masz wyjścia z turbiny pod takim kątem jak u mnie więc nie będziesz miał takich zawijasów w dolocie jak ja
ja na twoim miejscy poszukałbym czegoś o dłuższych kanałach dolotowych co poprawi napełnienie cylindra w niskich i średnich obrotach bo wysokimi obrotów rozwijanych przez standardowe TDI nie można ich nazwać. zaobserwowałem u siebie po zmianie kolektora tylko same plusy, minusów oprócz turudnionego demontarzu turbiny nie ma żadnych nawet zadymienie przybucie w podłodze jest znacznie mniejsze.
Ty nie masz wyjścia z turbiny pod takim kątem jak u mnie więc nie będziesz miał takich zawijasów w dolocie jak ja
ja na twoim miejscy poszukałbym czegoś o dłuższych kanałach dolotowych co poprawi napełnienie cylindra w niskich i średnich obrotach bo wysokimi obrotów rozwijanych przez standardowe TDI nie można ich nazwać. zaobserwowałem u siebie po zmianie kolektora tylko same plusy, minusów oprócz turudnionego demontarzu turbiny nie ma żadnych nawet zadymienie przybucie w podłodze jest znacznie mniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości