SWAP mk3 2.0 TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

BOBEK_VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 17:53
Lokalizacja: WadoVWice

SWAP mk3 2.0 TDI

Post autor: BOBEK_VW » czw gru 24, 2009 21:40

Witam szukałem i nic nie znalazłem na temat chciałem zapytać
-jak z mocowaniem silnika czy łapy pasuja
-co z skrzynia dawać 6gang czy 5 a jesli to z czego podejdzie
-co z wiazka zegarami czy trzeba przekładać czy da rade podpiąć sie pod wiazke z mk3
-co oprócz silnika wiazki osprzetu i kopa jak z półosiami jak z pedałem gazu i sprzegłem
wszelkie info pomocne pozdr



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » czw gru 24, 2009 22:35

Jaki 2.0 TDI? Ten CR? :grin: hohoho
Nie jestem specjalistą od swapów ale na moje oko to zapomnij.
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 22:35 przez KrzychuKrzys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pt gru 25, 2009 11:53

widać na stronie GTO http://www.digitun.pl/ ze do mk1 da rade wrzucić wiec wydaje mi sie ze tym bardziej do mk3 tez da rade...


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt gru 25, 2009 12:15

nie lepiej 1.9 tdi. 2.0 to nie są zbyt udane silniki a przyrost mocy między 2.0 a 1.9 nie jest zbyt duży, chyba że 2.0 CR, na cr to sam bym sie skusił.
jak montujesz 6 skrzynie to będziesz musiał łape do niej dorobić

[ Dodano: 25 Gru 2009 11:22 ]
BOBEK_VW pisze:jak z mocowaniem silnika
pasuje
BOBEK_VW pisze:z czego podejdzie
silnik i skrzynie bierz z auta w którym siedzialo to w poprzek (golf, a3)
BOBEK_VW pisze:co z wiazka zegarami czy trzeba przekładać czy da rade podpiąć sie pod wiazke z mk3
1.9 pd chodzi z zegarami od mk3 tdi nie wiem jak 2.0 ale zawsze można uruchomić 2.0 na kompie od 1.9 PD
BOBEK_VW pisze:co oprócz silnika wiazki osprzetu i kopa jak z półosiami jak z pedałem gazu i sprzegłem
najlepiej brać silnik ze skrzynią 6b to masz w seri sprzęglo 240mm
wszystko z pod maski bierz + zegary kluczyk z pętlą immo, pedał gazu, mechanizm sprzęgła



BOBEK_VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 17:53
Lokalizacja: WadoVWice

Post autor: BOBEK_VW » pt gru 25, 2009 13:11

KrzychuKrzys, PD a włożyć to wszystko sie da i nie pytam o to czy sie da :grin:
morfeusz86r, wiem ze nieduża ale mam do wyboru AFN to wole te 2.0 wziac
czyli w sumie lepiej wsadzić zegary od dawcy niz kupować od diesla mk3 szkoda zachodu



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » pt gru 25, 2009 13:52

morfeusz86r pisze:nie lepiej 1.9 tdi. 2.0 to nie są zbyt udane silniki a przyrost mocy między 2.0 a 1.9 nie jest zbyt duży, chyba że 2.0 CR, na cr to sam bym sie skusił.
Ja wiem czy są takie nie udane ... wyszły niektóre partie silników z wadami fabrycznymi ale b. dużo tych silników jeździ i ma sie dobrze ....
16 wentyli daje lepszy przepływ a co za tym idzie jak włożymy big turbo to lepszy dół i dłużej da sie pociognąc mocą
Mój następny samochód biedzie na pewno miał 2.0
Zastanawiam sie na kupnem do firmy nowego transportera T5 właśnie z 2.0 Bi turbo...
a Swoje Vento zastępie naj prawdopodobnie Golfem V 2.0 4motion



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » pt gru 25, 2009 14:41

Moim zdaniem to się w ogóle nie opłaca. Projekt (o ile w ogóle zostanie ukończony) pochłonie masę pieniędzy. Jeżeli sam nie masz takich podstawowych rzeczy jak dostęp do warsztatu z podnośnikiem kolumnowym, lub chociaż w miarę ogarnięty garaż z kanałem + żuraw do silnika to odpuść. Jeżeli masz komuś zlecić większość roboty to nie ma sensu. Mechnicy wyciągną od ciebie tyle siana ze na drugiego mk3 by starczyło. Żeby podłączyć instalację elektryczną do takiego 2.0 TDI będziesz potrzebował wielu dodatkowych części. Najczęściej w środku roboty wychodzą takie pierdółki o których nikt nawet nie pomyślał... aż się człowiekowi odechciewa, a wszystko kosztuje.
Sam pomagałem kiedyś kumplowi przekładać manulaną skrzynie do Omegi z automatem... po jakiś czasie wyszło tyle głupot to wymiany że kolega pluł sobie w brodę czemu jej nie sprzedał.
Jeżeli nie masz warunków to gra nie warta świeczki i weź także pod uwagę że auto będzie skarbonką... utopisz w nim górę pieniędzy, których nie odzyskasz.
Jakbym miał się brać za swap to pomyślałbym raczej o 2.5TDI... tym 5cio cylindrowym z Audi C4. Koszt silnika niewysoki a jego potencjał nawet bardzo :)



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt gru 25, 2009 15:48

jeśli to jest 2.0tdi po roku (nie pamiętam po którym niech ktoś poda) to głowice ma poprawione.
krzys-jeruzal pisze:16 wentyli daje lepszy przepływ a co za tym idzie jak włożymy big turbo to lepszy dół i dłużej da sie pociognąc mocą
nie każdy 2.0 tdi ma 16 zaworów
KrzychuKrzys pisze:2.5TDI... tym 5cio cylindrowym

tylko zapomniałeś koledze powiedzieć że trzeba będzie podłużnice podciąć bo nie wejdzie tak łatwo jak 1.9/2.0
KrzychuKrzys pisze:Projekt (o ile w ogóle zostanie ukończony) pochłonie masę pieniędzy.
szysz61 pisze:Bawiłem sie w przekładkę SDI na TDI silnik ALH. kosztowało mnie to ok. 4500 zł. Jeżeli przekładasz na silnik PD koszty mogą byc dużo większe. Poolak2006 ma rację, że należy się liczyć z dodatkowymi problemami.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=290948
krzys-jeruzal pisze:T5 właśnie z 2.0 Bi turbo
ten wpakować do mk3 to by latało tylko że ten silnik dopiero co wychodzi
BOBEK_VW pisze:wiem ze nieduża ale mam do wyboru AFN to wole te 2.0 wziac
zależy które 2.0tdi bo było ich kilka, jaro4444 albo aw69 robili hybryde 2.0tdi.
wiem że któryś silnik wybrał ze słynnym imbusikiem i wymieniał go na łańcuszek z innego 2.0tdi

[ Dodano: 25 Gru 2009 14:51 ]
BOBEK_VW pisze:mam do wyboru AFN to wole te 2.0 wziac
ile za tego afn-a chcą? ile za 2.0?



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » pt gru 25, 2009 15:58

morfeusz86r pisze: tylko zapomniałeś koledze powiedzieć że trzeba będzie podłużnice podciąć bo nie wejdzie tak łatwo jak 1.9/2.0
Skąd wiesz? Myślałem że jak 2.9 V6 się mieścił to z 2.5 R5 nie będzie problemu.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt gru 25, 2009 16:16

R5 to jest silnik rzędowy, VR/V6 jest w układzie V i jest krótszy.
R5 mieści sie tylko trzeba troche podłużnice podciąć bo jest dłuższy.
w R4 koła pasowe masz już blisko podłużnicy a przy kolejnym cylindrze to masz je już w podłużnicy. kiedyś czytałem opis jakiekoś seata bodajrze toledo i ta gościu włożył właśnie R5 tdi duże turbo i kompresor, pisało że musiał przerobić podłużnice żęby to sie zmieściło



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » pt gru 25, 2009 16:42

morfeusz86r pisze:R5 to jest silnik rzędowy, VR/V6 jest w układzie V i jest krótszy.
R5 mieści sie tylko trzeba troche podłużnice podciąć bo jest dłuższy.
w R4 koła pasowe masz już blisko podłużnicy a przy kolejnym cylindrze to masz je już w podłużnicy. kiedyś czytałem opis jakiekoś seata bodajrze toledo i ta gościu włożył właśnie R5 tdi duże turbo i kompresor, pisało że musiał przerobić podłużnice żęby to sie zmieściło
A no faktycznie... przecież silniki w golfie montowane są poprzecznie. :los:



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » pt gru 25, 2009 20:28

Szczerze powiem ze ja sie zastanawiałem nad swapem czegoś do mojego samochodu ale przeliczyłem koszta i, wartość samochodu , wartość całego samochodu do sprzedaży "tunigowanego" to wolałem swojego 1z troszkę po modzic i zostawić... a później kupie piątkę z napędem na 4łapy albo jak finanse pozwolą może VI :)
morfeusz86r pisze:nie każdy 2.0 tdi ma 16 zaworów
miałem na mysli 16V bo 8V było stosunkowo mało ...
morfeusz86r pisze:krzys-jeruzal napisał/a:
T5 właśnie z 2.0 Bi turbo

ten wpakować do mk3 to by latało tylko że ten silnik dopiero co wychodzi
Z tym silnikiem T5 jest droższy od zwykłego 2.0 140ps o 9 tysięcy netto... wiec nalewno na rynku wtórnym cena będzie porażająca



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt gru 25, 2009 21:19

samochód po tuningu sprzedaje sie tylko na części bo zawsze każdy ci powie że to nadal jest tylko golf 3
krzys-jeruzal pisze:Z tym silnikiem T5 jest droższy od zwykłego 2.0 140ps o 9 tysięcy netto... wiec nalewno na rynku wtórnym cena będzie porażająca
mi to by wystarczyło kupić sam układ sprężarek z tego i włożyć do mojego, ewentualnie zrobić kopie układu z bmw 335d



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob gru 26, 2009 11:13

morfeusz86r pisze:mi to by wystarczyło kupić sam układ sprężarek z tego i włożyć do mojego, ewentualnie zrobić kopie układu z bmw 335d
tu cena jest duza a za nowaci od 2.0o napewno beedzie w cenie... pozatym tyle co sie sprzeda tych sztuk to bedzie biały kruk na allegro...



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości