to co mam wyciągac wał z silnikaAdamm pisze:masz blisko mozesz pojsc zapytac czy kolo odelza i wywaza bez walu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- dokładnie tak jak piszesz, takie są minusy zelżonego koła, czyli jakby nie było dynamika spada!!Włochaty pisze:nic straszengo sie nie dzialo, tylko pod gorke trzeba bylo redukowac jak sie chcialo na niski obrotach wjechac
- dokładnie tak!!arwam pisze:ale będzie się sprzęgło szybciej zużywać jesli będziesz jeździł w dolnych obrotach i może mieć ciut mniejszy moment obrotowy
-arwam pisze:czy miałeś już takie zmiany za sobą?
tutaj fotkimorfeusz86r pisze:można przetoczyć żeby lepiej tarcza zgrywała sie z kołem, lepiej przenosiła moment
Szkoda żeś sie nie wypowiadał wcześniej w pewnym temacie o kole zamachowym właśnie!!(który właściwie admin usunął) Bo jak ja napisałem co zauważyłem z doświadczenia po zmianie z dwumasa na lzejszy 1Z/PG, to "mistrze" napisali że same absurdy opowiadam, że to głupota, że nie spada elastyczność itp:crazy:wesol pisze:Cos wam powiem. Na uczelni powiedziano mi kiedys, ze sprzeglo to wzmacniacz momentu obrotowego. Jak sobie ktos tak dobrze pomysli po co jest sprzeglo i jakie ma zadanie i przesledzi tak krok po kroku co sie dziej jak wciskamy sprzeglo i potem popuszczamy i dlaczego silnik nie gasnie jak ruszamy na polsprzegle to zrozumie cala istite rzeczy. Teraz dodajmy do tego kolo zamachowe i jego role- czyli tez wzmocnienie momentu do tego jeszcze druga role jaka jest wyrownowazenie pracy silnika, wytlumienie jego nerwowej pracy( szarpniecia spowodowane kazda detonacja w cylindrze) to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki. Negatywne skutki zamachu to to ze szybciej nam beda leciec poduszki na silniku, panewki na wale glownym, nerwowa praca na biegu jalowym silnika a nawet problemy z odpaleniem auta( zaklucenie dla rozrusznika oraz silnika). Wiem ze sie odciążało zamachy w benzynach zeby szybciej sie silnik wkrecal na obroty ale w dieslu to raczje nie ma sensu zwlaszcza w codziennej jezdzie. Zamach to jest akumulator momentu obrotowego.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości